بازدید 14050

شایع ترین بیماری قلبی در ایران

کد خبر: ۶۶۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 11 February 2017
رئیس انجمن جراحان قلب ایران، گفت: گرفتگی عروق کرونر در تمام دنیا از جمله ایران از شایع‌ترین بیماری‌های قلبی است.

به گزارش جام جم آنلاین ، دکتر محمد علی یوسف‌نیا با بیان اینکه گرفتگی عروق کرونر (رگ‌های تغذیه کننده قلب) از شایع‌ترین بیماری‌های قلبی در کشور است، افزود: گرفتگی عروق کرونر در تمام کشورهای دنیا از جمله ایران جزو شایع‌ترین بیماری‌های قلبی است اما در تمام کشورها این بیماری در افراد بالای ۷۰ سال دیده می‌شود ولی متاسفانه در کشور ما ابتلای افراد جوان بیشتر است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره عوامل خطر بروز این بیماری، گفت: استرس، چاقی، دیابت، افزایش قند خون، کاهش تحرک، سبک زندگی غلط و پیروی از الگوی غذایی ناسالم از مهم‌ترین عوامل ابتلای افراد به گرفتگی عروق کرونر است.

او درباره تاثیر دیابت در ابتلا به گرفتگی عروق کرونر، تصریح کرد: این بدان معنا نیست که هر کس به دیابت مبتلا باشد دچار گرفتگی عروق کرونر می‌شود، اما افراد مبتلا به دیابت باید به خاطر داشته باشند که حتما تحت نظر پزشک متخصص دیابت باشند زیرا دیابت یکی از فاکتورهای ابتلا به گرفتگی عروق کرونر است.

دبیر برد هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در بخش دیگری از سخنانش درباره علائم ابتلا به گرفتگی عروق کرونر، گفت : در برخی مواقع این بیماری می‌تواند بدون علامت باشد اما گاهی با علائمی نظیر افزایش فشار خون، درد در قفسه سینه، تنگی نفس و... بروز می‌یابد.

یوسف‌نیا یادآور شد: در گذشته بسیاری از مبتلایان به گرفتگی عروق کرونر جان خود را از دست می‌دادند اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی این آمار به صورت چشم‌گیری کاهش یافته است.

رئیس انجمن جراحان قلب ایران در ادامه از برگزاری پنجمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران خبر داد و گفت: این کنگره ۳ تا ۶ اسفند ۹۵ در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

او افزود: در این کنگره که با همکاری مشترک انجمن جراحان قلب ایران، انجمن قلب ایران و انجمن بیهوشی قلب برگزار می‌شود، جدیدترین مباحث علمی، دستاوردهای دارویی و درمانی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر