بازدید 1577

توافق مخالفان سوریه با تشکیل هیاتی متحد برای مذاکرات ژنو

منابع مخالف سوری می‌گویند فضای مثبتی بر نشست‌های مخالفان که از روز جمعه در ریاض آغاز شده، حاکم است و گروه‌های مخالف با تشکیل هیاتی متحد توافق کرده‌اند.
کد خبر: ۶۶۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 11 February 2017

منابع مخالف سوری می‌گویند فضای مثبتی بر نشست‌های مخالفان که از روز جمعه در ریاض آغاز شده، حاکم است و گروه‌های مخالف با تشکیل هیاتی متحد توافق کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، مخالفان سوریه از روز جمعه نشست‌هایی را در ریاض با هدف تشکیل هیاتی متحد برای شرکت در مذاکرات ژنو آغاز کرده‌اند. این نشست‌ها امروز (شنبه) نیز ادامه دارد.

پیشتر استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه تهدید کرده بود که اگر مخالفان هیاتی را برای شرکت در مذاکرات تشکیل ندهند خودش مجبور به تعیین این هیات خواهد شد.

منابع مخالف سوری می‌گویند فضای مثبتی بر نشست‌های مخالفان حاکم است و ائتلاف و هیات عالی مذاکره کنندگان منتظر پاسخ مخالفان مورد حمایت قاهره و مسکو برای پیوستن به هیات مخالفان در مذاکرات ژنو هستند. مخالفان مورد حمایت قاهره و مسکو هنوز پاسخی نداده‌اند.

ائتلاف مخالفان سوریه روز جمعه اعلام کرد که ائتلاف و هیات عالی مخالفان و گروه‌های نظامی با تشکیل هیاتی متحد برای شرکت در نشست ژنو توافق کرده‌اند.

برخی منابع نیز می‌گویند برخی گروه‌های نظامی خواهان افزایش سهم نمایندگی خود در مذاکرات ژنو به هشت یا ۹ نفر از مجموع ۱۵ نماینده مخالفان هستند.

محمد علوش، رئیس هیات مخالفان سوریه در مذاکرات آستانه گفت: روز جمعه نشست گسترده‌ای در ریاض با حضور هیات آستانه و هیات عالی مذاکره کنندگان برگزار و نتایج نشست آستانه مورد بررسی قرار گرفت.

میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز با هیاتی از ائتلاف مخالفان سوریه درباره مقدمات مذاکرات ژنو بحث و گفتگو کرد.

قرار است دور جدید مذاکرات ژنو ۲۰ فوریه(۲ اسفند) برگزار شود. نمایندگان گروه‌های مسلح برای نخستین بار در این مذاکرات شرکت می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان