بازدید 6853
۱

14 سال زندگی در بیمارستان

کد خبر: ۶۶۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 11 February 2017
بیماری نادر این پسر نوجوان موجب شده است، همه زندگی او در پانسمان و بیمارستان بگذرد تا درد و رنج کمتری را احساس کند.

به گزارش فارس، جان پسر 14 ساله‌ای است که از نوعی بیماری نادر پوستی رنج می‌برد که باعث شده است تمام زندگی وی در باند و پانسمان بگذرد. 

جان که در نیویورک زندگی می‌کند،‌ با بیماری نادری متولد شد که نشان می‌داد پوست تحریک‌پذیر و شکننده‌ای دارد؛ پس از گذشت مدت کوتاهی از تولدش، ایجاد زخم‌های قرمز، تاول‌های بزرگ روی پوست و دردهایی که جان تحمل می‌کرد موجب شد که او مرتب پانسمان شود و برای جلوگیری از تشدید بیماری و سوزش تاول‌ها، باندپیچی بودن را ترجیح دهد. 

تشخیص پزشکان نیویورک بیماری EB بود که به اصطلاح به آن «پروانه‌ای» هم گفته می‌شود؛ بیماری EB یا ژنتیکی است و نوزاد هنگام ابتلا به آن مبتلاست یا اکتسابی است و فرد پس از تولد به آن دچار می‌شود.

جان از نوزادی با این بیماری درگیر است و پزشکان به علت تمام شباهت‌هایی که بیماری وی به بیماری پروانه‌ای دارد، بیماری نادر جان را EB می‌دانند. 

بیماری پروانه‌ای، یک بیماری ارثی در بافت‌های پوستی است که در پوست و غشای مخاطی ایجاد تاول می‌کند، پوست به شدت شکننده خواهد شد و کوچک‌ترین اصطکاک یا آسیبی لایه‌های پوستی را جدا کرده و ایجاد تاول می‌کند. افراد دچار شده به این بیماری در معرض ریسک سرطان پوست نیز هستند.

شرایط بیماری جان باعث می‌شود وی به بیماری‌‌های عفونی نیز مبتلا شود، به همین دلیل رعایت کامل بهداشت از ملزومات این بیماری است. 

جان که به شدت از وضعیت خود ناراحت است می‌گوید: «هیچ کلمه‌ای قادر به توصیف دردی که می‌کشم و رنجی که تحمل می‌کنم نیست». 

تخمین زده می‌شود در آمریکا از هر 50 هزار نفر، یک نفر به این بیماری مبتلا باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایشون تو مملکت مابودن اگر پذیرش هم نمیشدن!!!!!! چ رسد به درمان وزندگی....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر