بازدید 3172

مشکل نفوذ آب در خودرویی با قیمت بالا!

خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ در حالی به قیمت‌های بیش از ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شود که دارای مشکل نفوذ آب به داخل بدنه (اتاق خودرو) است.
کد خبر: ۶۶۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ 11 February 2017
خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ در حالی به قیمت‌های بیش از ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شود که دارای مشکل نفوذ آب به داخل بدنه (اتاق خودرو) است.

پیش از این ایسنا اعلام کرده بود که بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته خودروهای سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا، تیبا هاچ‌بک، سمند (تبریز) و ام‌وی‌ام ۵۵۰ استانداردهای مربوط به عدم نفوذ آب را به طور کامل پاس نکرده‌ و دارای نقص در این حوزه هستند.

در ارزیابی‌های صورت گرفته خودروهای یاد شده در استاندارد "عدم نفوذ آب" دارای "نمره منفی" هستند. کسب "نمره منفی" در ارزیابی‌های کیفی به این معنا است که این خودروها استاندارد عدم نفوذ آب را به طور کامل پاس نکرده و دارای نقص کیفی نفوذ آب به داخل بدنه هستند.

در این میان نکته قابل توجه در گروه خودروهای دارای نقص نفوذ آب به داخل بدنه این است که عمده این خودروها شامل انواع پراید در بازه قیمتی کمتر از ۲۰ میلیون تومان و مابقی شامل سمند و تیبا در بازه قیمتی کمتر از ۳۰ میلیون تومان و خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ در بازه قیمتی بیش از ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

خودروی چینی ام‌وی‌ام ۵۵۰ از سوی شرکت مدیران خودرو مونتاژ شده و در مدل دنده دستی به قیمت حدود ۵۶ میلیون تومان و مدل دنده اتوماتیک به قیمت حدود ۶۴ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

در این شرایط مشخص نیست خودرویی که با قیمت بالا و قابل توجهی عرضه می‌شود، چرا از نظر کیفیت در وضعیتی است که استاندارد حداقلی عدم نفوذ آب را پاس نکرده است.

ارزیابی صورت گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که مشکل نفوذ آب در خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ حتی شدیدتر از این مشکل در پراید ۲۰ میلیون تومانی پارس خودرو است! به‌گونه‌ای که پراید ۱۳۱ پارس خودرو در استاندارد عدم نفوذ آب ۰.۸۲ نمره منفی و ام‌وی‌ام ۵۵۰ معادل ۱.۳ نمره منفی کسب کرده‌اند.

این بدان معناست که مشکل نفوذ آب در ام‌وی‌ام ۵۵۰ مونتاژی مدیران خودرو تقریبا دو برابر این مشکل در پراید تولیدی پارس خودرو است. البته پرایدهای تولیدی از سوی سایپا مشکل نفوذ آب‌شان چندین برابر این مشکل در این خودروی چینی است و به طور میانگین ۷ نمره منفی کسب کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان