بازدید 8943

برای پراید و پژو ۴۰۵ جایگزینی نداریم

کد خبر: ۶۶۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶ 10 February 2017
در حالیکه طبق گفته مسئولان و بر اساس قانون، باید خط تولید اتومبیل‌هایی که ۱۰ سال از عمر آنها می‌گذرد، متوقف شود، با گذشت بیش از یک دهه از آغاز خط تولید "پراید" و "پژو ۴۰۵ " عزم و اراده‌ای در این راستا وجود ندارد و دو خودروی مذکور کماکان بی‌رقیب در کشور تولید خواهند شد.

به گزارش ایسنا، صحبت‌های مختلفی طی سال جاری مطرح شد و نوید این می‌رفت که خط تولید پراید و پژو ۴۰۵ تا پایان سال جاری متوقف شود اما در حالی که بیش از یک دهه از خط تولید دو خودروی مذکور می‌گذرد، در سال جاری نیز این اتفاق رخ نخواهد داد و خط تولید پراید و پژو ۴۰۵ نه‌تنها در سال جاری با توقف روبرو نخواهد شد بلکه طی سال آینده نیز تولید این دو محصول ادامه دارد.

پراید خودرویی است که از سال ۱۳۷۲ تولید آن در ایران و در شرکت سایپا آغاز شده و در مورد پژو ۴۰۵ نیز مونتاژ و تولید از سال ۱۳۶۹ کلید خورده است.

سعید تاجیک - معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران - در گفت‌وگو با ایسنا در مورد آخرین وضعیت خط تولید پراید و پژو ۴۰۵ و زمان توقف خط تولید این دو خودرو، اظهار کرد:  اگر بخواهیم به صورت شفاف در این رابطه اظهار نظر کنیم باید چند نکته را مدنظر قرار دهیم. ابتدا اینکه خودروی جایگزینی با این قیمت در دنیا به سختی پیدا می‌شود، چراکه بسته CKD خودرو حدود ۹ تا ۱۰ هزار دلار است که اگر در قیمت و تعرفه ضرب شود، کمتر از ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان آب نمی‌خورد؛ بنابراین خودروی ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی برای جایگزینی پراید و پژو ۴۰۵ وجود ندارد.

پراید و پژو ۴۰۵ حداقل استانداردها را دارند

معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با اشاره به اینکه این دو خودرو از حداقل استانداردها برخوردار هستند، گفت: عدم برآورده شدن انتظار مصرف‌کنندگان در مورد استانداردهای خودرو مسئله‌ای است که می‌توان به آن اشاره کرد اما حداقل استانداردها از جمله داشتن کیسه هوا، ترمز ABS و سایر سیستم‌های دارای استاندارد خودرو از جمله مواردی است که پراید و پژو ۴۰۵ از آن برخودارند.

تاجیک همچنین به اظهارنظر مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد توقف خط تولید پراید و پژو ۴۰۵ تا پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: طبق اظهارنظر مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز قطعا تا پایان سال جاری برنامه‌ای برای توقف خط تولید این دو خودرو وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، مهرماه سال جاری بود که نیره پیروزبخت - رئیس سازمان ملی استاندارد ایران - در خصوص پایان کار تولید خودروهایی که بیش از ۱۰ سال از عمر آنها می‌گذرد، به ایسنا اعلام کرد در راستای برنامه‌ای که بر اساس قانون توقف تولید خودروهایی که با بیش از ۱۰ سال تولید وجود دارد، خودروهایی مانند پراید یا پژو ۴۰۵ از خط تولید خودروسازان داخلی خارج می‌شوند.

بنابراین اظهاراتف تصور بر این بود که تا پایان سال جاری خط تولید خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ متوقف خواهد شد؛ مسئله‌ای که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به واقع تبدیل نشد و این دو خودرو، بی‌رقیب و بدون جایگزین در سال آتی هم تولید خواهند شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳۹
واسه جون و جیب مردم چی؟
برای جان مردم چی؟؟ برای هزاران مصدوم؟ برای نابودی اموال مردم؟ برای دردهای مردم؟
برای جان مردم چی؟؟ برای هزاران مصدوم؟ برای نابودی اموال مردم؟ برای دردهای مردم؟
شما مایه شرمساری هستید.
تجارت مرگ میکنید... تجارت مرگ
شما و امثال شما مسئول مرگ هزاران نفری هستید که سالانه در جاده ها بخاطر ماشین های بی کیفیت و غیر ایمن کشته میشوند...
مردم هم نبایند بخرند...
من هم موافق این مطلب هستم. هر کس ماشین خیلی خوب میخواد باید حداقل 200میلیون پول بده. با این قیمت از این ماشینها بهتر چیزی تو ایران وجود نداره.هر چقدر پول بدی همون قدر آش میخوری. بیایید منطقی باشیم.من خودم پراید دارم قدر پولی هم که دادم حسابی رازی هستم ازش.چون مصرفش کمه خرجش خیلی کمه یدکیش هم فراوون و ارزونه. پولم دارم ماشین گرون بگیرم ولی از پرایدم رازیم هیدرولیک داره ایربگ و ترمزabs هم داره مناسب تو شهر هم هست. از تابناک خواهش میکنم بدون اغراق نظرمنو که نظر خیلی ها هم هستو درج کنه. ممنونم یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
قدر پولی هم که دادم حسابی رازی هستم . تو ازش رازی رازی باشی کافیه. رازی = راضی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
تو از قشر همین جماعت هستی که تا یه وام دادن دین و ایمانتو از دست دادی و رفتی گرفتی . رازی
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
شما با همین سوادت لیاقتت بیشتر از پراید نیست، تازه پراید هم زیادته(رازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
خلایق هرچه لایق
راست میگن در هیچ کجای دنیا جایگزینی پیدا نمیشه چون فقط در ایرانه که جون آدما بی ارزشه و سالانه چند صد هزار نفر کشته و معلول و زخمی و یتیم و بی سرپرست میشن ...
قیمت بسیاری از خودروهای خارجی کمتر یابرابر خودروهای پراید و 405 ، است مشروط بر اینکه تعرفه گمرکی را بردارید .
دوستان بیشتر منظورشان این است هیچ خودرویی در جهان این سودی که این دوتا ماشین به خودرو سازان می دهد ، نمی دهد.
جهت اطلاع مسئولان اگه اجازه بدن خودرو سازای جهان توی کشور کارخونه بزنن اون موقع معلوم میشه جایگزین دارن یانه
رنو خودروی 4000 هزار دلاری که برای هند و برزیل تولید کرده چش هست
منظورتون کدوم استاندارد هست؟پراید که تست اب رو نمی تونه پاس کنه یا خیلی ماشین های دیگه چطور استاندارد میگیرند؟
مایی تا سف است
این بسته CKD که میگید چی هست؟ من الان کانادا هستم. تا جایی که میدونم تعداد زیادی خودرو با قیمت کمتر از 9000 دلار در اینجا هست که اگر منصفانه حساب کنیم قیمت پراید در برابرش حداکثر 1000 دلار میشه!! یه نمونه رنو (داچیا) ساندرو با قیمت حدود 6500 دلار یعنی حدود 20 میلیون تومان (همونی که تو ایران مونتاژ داخلش رو 47 میلیون میدن!!).. چندین و چند نمونه دیگر هم هست. یه قیمت می گید و گمرک هم اضافه می کنید و در نهایت سر مردم منت میذارید که اگه پراید نبود ارزونترین خودرویی که میتونستن سوار شن 70 میلیون میشد؟؟؟ باز از اون طرف منت میذارید که «پراید استانداردهایی همچون کیسه هوا و ترمز ABS دارد»؟؟!! باز جای شکرش باقیه که نمیگید پراید به استانداردهایی همچون «ترمز» مجهز است!!
بله خودرویی جایگزین نداریم که ۵ برابر قیمت تموم شده شاید هم بیشتر به مردم بدهند
9 تا 10 هزار دلار 60 تا 70 میلیون تومان!
اصلا چرا ckd ?
چرا ندارید ؟!!! لگن !
کسی میدونه ckd زانتیا و ماکسیما چند بود ؟
١٠ هزار دلار برای ماشینی در حد پراید یا ۴٠۵ !!!!!!!!!!!!!!!
ساخت خودرو با تکنولوژی ۴۰ سال پیش به قیمت خیانت و جنایتی بزرگ در حق مردم ایران!
این دو تا خودرو فقط پالون ندارن.
خداوندا ما را از شر این آهن قراضه ها رها ساز.
توقف تولید پراید و ۴۰۵ لازمه اش اینه که فشاری به خودروسازان وارد اید و تا وقتی همه جوره با خودروسازان کنار می آیند چنین چیزی امکان ندارد
خوب با این جنس های بونجول خون ملت را می مکید. پراید ۵ تومانی را ۲۰ تومان و ۴۰۵ ۸تومانی را ۳۰ تومان به ملت قالب میکنید.
ماشینی که آب به درونش نفوذ میکنه استاندارد هست؟!
چرا ماشین ckd وارد ایران بشه تا این دو تا کارخونه بکار بیوفتن؟! مثل بقیه دنیا که آخرین مدل به روز رو با 20 تا 25% پیش پرداخت و وام های طولانی مدت 5 تا 10 ساله با سود بسیار کم و بعضی اوقات بدون سود میفروشند در اختیار مردم قرار بدید.
اجازه بدید خودروسازهای جهانی وارد بازار ایران
بسمه تعالی
کم شدن سودها اجازه جایگزینی مثل ال 90 رو نمیده
فوتی های هر روز در جاده ها بر اثر نقص وسیله در هر روز بیشتر از تلفات حادثه پلاسکو هست ولی کو گوش شنوا ، اگر کمی فتیله سود رو بکشن پایین با این قیمت خیلی راحت میشه خودروهایی وارد کرد که یقینا استانداردهای بالاتری دارند ، جالبه یه جایی خوندم یکی از مسئولین همین به اصلاح خودرور ساز ها گفته بود ماشین های چینی استاندارد نیستن !!! یکی نیست بگه شما اگه میتونی همون ماشین غیر استاندارد چینی رو تولید کن نه خودروی 30 سال پیش بی استاندارد رو
شکر خورد اونکه گفته که جایگزین برای پراید و پژو نداره!

کافیه یه خورده دست از زیاده خواهیتون بردارید هزاران جایگزین پیدا میشه
فرغون
حرف مفت
مقامات و مسئولين محترم اجازه رسمي و هزينه مذاكره و عقد قرارداد را بدهند بنده با قيمت 6000 الي 9000 دلار خودروي روز و استاندارد كره ، ايتاليا و فرانسه را در ايران تحويل مردم مي دهم با گارانتي 5 ساله يا 100 هزار كيلومتر
چرا تا وقتي كه مي شه به خلق الله غالب كرد، توليد نشده؟
پاسخ ها
زیر دیپلم. شهرام
| Italy |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
دکتر؟ قالب درسته نه غالب. کمی املاء کار کنی بد نیست ها ... 10 بار از روی کلمه قالب بنویس. نمره ات هم 19
سلام البته دوستان نمیفرمایند که خودرویی که تکنولوژی دهه ۸۰ میلادی بله درست گفتم دهه ۸۰ میلادی را داره چطور در باره استانداردش میشه صحبت کرد. نکته دیگه اینه که چند ده خودروی بین المللی هست که قیمتش حتی پایینتر از پراید و مخصوصا پژو است اسم بعضی از آنها اینه: مجموعه خودروهای تاتاموتورز هندوستان که تکنولوژیشون صد در صد بهتر و بالاتر از پراید و پژودو سمند و پرشیاست. داچیا رومانی که با قیمت ۷۰۰۰ دلار در اروپا و برزیل و کانادا و جنوب شرق آسیا و شمال آفریقا تولید میشه. خودروهای رده متوسط گروه سیت اسپانیا که ۱۰۰۰۰ دلار قیمت دارند با کلکسیونی از تکنولوژیهای بروز دنیا. از گروه جنرال موتورز امریکا شورلت آوئو و شورلت کروز با قیمت ۹۵۰۰ دلاور که در چند کشور مثل برزیل مکزیک کلمبیا و ..... تولید میشه و سوار بشی دوست نداری پیاده بشی و .... اینها نمونه هایی از خودروهای بروز در رنج قیمت پژو و پراید و سمند و پرشیاست. در ضمن دوستان نمیگن خودروی شصت هفتاد میلونی قیمت تک فروشی نمایشگاهیش است و وقتی بره روی خط تولید و ckd تولید بشه قیمتش میشه یک پنجم. اون شصت هفتاد میلیونی که دوستان میگن با تعرفه گمرکی ۹۳ درصدی و عوارض و مالیات چندین درصدی به شصت هفتاد میلیون میرسه نه تولید سری که تعرفه و عوارض نداره فقط شماره و نقل و انتقال داره. ای کاش از تجربه کشورهابی چون برزیل ترکیه و مالزی استفاده میکردیم خودروی پروتون ساگا از نظر جایگاه و نگاه مردم چیزی شبیه پراید ماست اما تفاوتش از زمین تا آسمان است سوار بشین هیچ صدایی از جاده منتقل نمیشه. خودروی مای وی مالزی جز بروز ترین خودروهای مالزی و البته از پراید و پزو و سمند و پرشیا و ۲۰۶ ما بیست تادبیست و پنج سال جلوتره .
بهترین راه تحریم خودروی ساخت داخل هستند.که دولت وخودروسازان وپلیس مقصرمیباشندبرای اینکه چیزی که برایشان مهم نیست جان هموطنانمان میباشد.تعرفه گمرکی رابردارندببینیدبااین رنج قیمتی چه خودروهایی که نمیتوان خریدوسوارشد.ولی متاسفانه تاموقعی که خودروسازی درانحصاردولت باشدوچشم طمع به آن داشته باشدشاهدکارمثبتی دراین زمینه نخواهیم بود.
سلام.
میدونی چرا متوقف نمیکنند؟ چون وقتی ماشین (در خوشبینانه ترین حالت) هفت هشت میلیونی رو بیش از بیست میلیون به مردم غالب میکنند، چرا باید این نون مفت خودشون رو ببرّند؟!!!!!
گمرک رو بردارید، سایپا و ایران خودرو هم برن قطار بسازن، حالا حتما نباید ماشین بسازیم، اگر ماشین ساز بودیم تا الان مثل کره شده بودیم
ایران خودرو اگر ماشینهای 2016 را به قیمت ارزان بفروشد دیگر کسی خودرو های پراید و پژو و ... را نمیخرد و فعلا با محصولات جدید زیر مجموعه پراید مثل پراید 131.141.ساینا.132. و یا ماشین های زیر مجموعه پژو 405 اردی .اردی ای .روا .وانت اریسان . پژو s l x , و ....سر مردم را گرم میکند و میگوید گروه ایران خود رو توسط متخصصان داخلی یک محصول جدید طراحی و به به زودی به بازار عرضه میکند به سایت انها سر میزنیم نه خبری از قیمت تمام شده محصول است و نه اطمینان از تحویل به موقع
خیلی توقعتون بالاست این همه آپشن پراید وپژو دارند من فقط چند تاشو تونستم برا ماشینم بخرم آپشنهایی مثل ترمز برف پاک کن شیشه جلو و عقب پنج حلقه لاستیک صندلی فرمون راهنما چراغ جلو چراغ خطر عقب بوق ......
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر