بازدید 7001
۳

دیوار ۲۱ میلیارد دلاری آمریکا و مکزیک

کد خبر: ۶۶۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱ 10 February 2017
خبرگزاری رویترز نوشت که وزارت امنیت داخلی آمریکا در گزارشی درون سازمانی هزینه دیوار مرزی با مکزیک را بالغ بر 21 میلیارد و 600 میلیون دلار و مدت زمان ساخت آن را دستکم سه سال برآورد کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از این رسانه، رقم برآورد شده بسیار بیشتر از آن چیزی است که مقام های آمریکایی پیش از این اعلام کرده بودند.
 
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری هزینه ساخت دیوار را قریب به 12 میلیارد دلار و نمایندگان جمهوریخواه کنگره از جمله «پال رایان» رئیس مجلس نمایندگان این مبلغ را نزدیک به 15 میلیارد دلار تخمین زده بودند.
 
این گزارش که به زودی به «جان کلی» سرپرست این وزارتخانه ارائه خواهد شد، دیوار کشی یکهزار و 250 مایلی (دو هزار کیلومتر) در مرز آمریکا و مکزیک را به سه مرحله تا پایان سال 2020 تقسیم کرده است.
 
گزارش یاد شده فرض را بر این گذاشته است که کنگره آمریکا بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی را تا ماه آوریل یا مه (اردیبهشت و خرداد سال آینده) به تصویب رسانده و کار ساخت دیوار تا ماه سپتامبر (شهریور - مهر96) آغاز شود.
 
ترامپ مدعی است که مکزیک بعد ها هزینه دیوار را پرداخت می کند اما مقام های مکزیک قویا این ادعا را رد می کنند.
 
ترامپ دولت مکزیک را تهدید کرده که در صورت عدم تبعیت از سیاست های آمریکا تعرفه های گمرکی سنگین بر محصولات وارداتی از مکزیک اعمال خواهد کرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
این دیوار اگه ساخته بشه مثل دیوار چین بازدید بشه یک ساله خرجش در میاد
نکبت و خسارت حضور مکزیکی ها در خاک آمریکا بسیار بیشتر از 21 میلیارد و 600 میلیون دلار می باشد .
ناشناس دوم
شماظاهرادایه دلسوزترازمادر هستید .همچنان که دیوارشرق کشوردرسکوت کامل بامیلیاردهادلارساخته شد طرفداردیوارمکزیک هستید که حتی خودامریکاییهادیوارنژادپرستی میگن هرچندبه ضرراقتصادی وفرهنگیشون هست ولی اخلاق وانسانیت دارند!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار