بازدید 1715

آغاز مذاکرات ترامپ و نخست‌وزیر ژاپن

نخست‌وزیر ژاپن که به آمریکا سفر کرده از امروز (جمعه) مذاکرات دو روزه خود با دونالد ترامپ را با هدف ایجاد روابط نزدیک دو کشور آغاز کرده است.
کد خبر: ۶۶۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶ 10 February 2017

نخست‌وزیر ژاپن که به آمریکا سفر کرده از امروز (جمعه) مذاکرات دو روزه خود با دونالد ترامپ را با هدف ایجاد روابط نزدیک دو کشور آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، معاهده آمریکا به منظور دفاع از ژاپن را محکوم کرده و ژاپنی‌ها را متهم به "دزدیدن شغل‌های آمریکایی‌ها" کرده بود.

فضای مذاکرات شینزو آبه با دونالد ترامپ به این سبب در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ترامپ و شینزو آبه از صبح امروز مذاکرات‌شان را در کاخ سفید آغاز کرده‌اند و قرار است یک کنفرانس خبری برگزار کنند و بعد از آن به تفرجگاه دونالد ترامپ در ساحل پالمبیج در فلوریدا خواهند رفت.

همچنین قرار است این دو در تفرجگاه ترامپ به بازی گلف بپردازند. به این ترتیب این بیشترین زمانی است که ترامپ از زمان آغاز ریاست‌جمهوری‌اش در تاریخ 20 ژانویه تاکنون صرف دیدار با یک رهبر خارجی کرده است.

این همچنین دومین دیدار روردرروی ترامپ با یک همپیمان کلیدی بعد از مذاکرات دو هفته پیش او با ترازا می، نخست‌وزیر انگلیس است.

شون اسپایسر سخنگوی کاخ سفید گفت: من فکر می‌کنم رییس‌جمهور حقیقتا از همراهی شینزوه آبه لذت خواهد برد و به دنبال آن است که نه تنها او را بهتر بشناسد بلکه روابط دوجانبه بیشتری با او داشته باشد. او اهمیت کشور آنها در منطقه را درک می‌کند و برای دوستی با او ارزش قائل است و به دنبال تعمیق روابط خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار