بازدید 3829

آمریکا و رژیم اسرائیل با حقیقت اسلام مشکل دارند

کد خبر: ۶۶۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 10 February 2017
خطیب نماز جمعه تهران گفت: امروز همه دنیا حقیقت اسلام را که امام خمینی(ره) مطرح کرد می شناسند. مشکل آمریکا و اسرائیل با حقیقت اسلام است و این موضوع را در منع ورود مردم هفت کشور اسلامی به آمریکا به خوبی متوجه می شویم.

به گزارش ایسنا، آیت الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: این روز را به همه مردم ایران،  امام عصر و رهبری تبریک عرض می کنم. مردم با حضور گسترده خود جواب دشمنان خاص آمریکا را دادند. از مردم غرب کشور هم که در زیر برف و باران حضور گسترده و وسیعی داشتند تشکر می کنم.

وی با گرامیداشت یاد شهدای آتش نشان نیز گفت: در حادثه پلاسکو از نیروی انتظامی که با هوشیاری متوجه و فعال به وظیفه خود عمل کردند هم باید تشکر کرد، از طرف دیگر از نیروهای آتش نشان هم که در حادثه پلاسکو فعالیت کردند تشکر می کنم و یاد شهدای آتش نشان و همه شهدای انقلاب اسلامی من جمله مدافعان حرم را هم گرامی می داریم.

امامی کاشانی همچنین با اشاره به سالگرد شهادت حضرت فاطمه (س)  این روز را تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی بر پایه رهنمودهای  امام خمینی(ره) و مردم همیشه در صحنه به وقوع پیوست، گفت: آن زمان مردم با فداکاری و وحدت کلمه توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند. این وحدت همانی است که در آیاتی از قرآن هم به آن اشاره شده که اگر وحدت داشته باشید پیروز می شوید و اگر از هم جدا شوید قدرت و عظمت از پیش شما می رود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به آیاتی از قرآن در رابطه با آفاتی که وحدت جامعه را تهدید می کند، گفت: اختلاف در رهبری اولین آفتی است که به آن اشاره شده؛ درست است که سلیقه ها در جامعه متفاوت و عده ای به یک سو و عده ای به سوی دیگر می روند. خداوند برای به وجود نیامدن اختلاف در ابتدا پیامبر (ص) سپس حجت وقت و پس از آنها ولی فقیه را برای رهبری جامعه برگزیده اند تا از اختلافات جلوگیری شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در اختلاف سلیقه ها باید یکدیگر را تحمل کرد. در تاریخ دیده ایم که وقتی از پیغمبر (ص) در جنگ احد حمایت نکردند و به اختلاف سلیقه ها دامن زدند ماجرا به شکست انجامید. خداوند برای چنین مواقعی قانون و نظام دارد. پیغمبر در آن جنگ شکست خورد و آن زمان به نظر می رسید که عزت و اقتدارش از بین رفت، اما امروز به عنوان عزیزترین و قدرتمندترین انسان روی زمین شناخته می شود.

امامی کاشانی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جامعه خاطر نشان کرد: به دنیا نگاه کنید، ببینید امروز دنیا نسبت به ایران چه نظر و چه قضاوتی دارد. از سوی دیگر به قضاوت دنیا در مورد کشوری مثل آمریکا هم نگاه کنید. رئیس جمهور جدید این کشور هفت کشور را از ورود به آمریکا منع کرده است، ولو اینکه دادگاه هایشان این دستور را لغو کرده باشد، دنیا متوجه می شود که مشکل اصلی آمریکایی ها و اسرائیلی ها با اسلام است.

وی افزود: کشور ما با آنها مشکل داشت،‌ آیا عراق، سوریه، سومالی، لیبی و یمن که با آمریکایی ها ارتباط خوبی هم داشتند باید منع می شدند؟ منع آنها بخاطر اسلام است. بحث آنها حقیقت اسلام است که  امام خمینی(ره) آن را اعلام کرد و امروز دنیا به خوبی متوجه شده که اسلام واقعی چیست. اسلام به مسلمانان اقتدار می دهد. مسلمان از چشم اسلام عزیز، مستقل، حاکم بر سرنوشت خود، حاکم بر ثروت و اقتصاد کشورش است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تصریح کرد: آنها می خواهند مردم کشورهای دنیا به آنها وابسته باشند و از لحاظ فرهنگ، سیاست و اقتصاد همانی باشند که آنها می خواهند. داعش و گروه هایی مانند آن را تربیت می کنند، اما مدعی می شوند که دشمن تروریست هستند. مردم عادی را بمباران کرده و در پاسخ به چرایی می گویند که می خواستند تروریست ها را بزنند اشتباهی مردم را مورد حمله قرار داده اند.

امامی کاشانی همچنین در بخشی از این سخنرانی با تاکید بر ضرورت شناخت دشمن، گفت: باید ببینیم که  امام و یارانش چه کردند و امروز رهبری چگونه راهشان را ادامه می دهند تا ما هم همانگونه راه آنها را ادامه دهیم.

وی در اول خطبه  نماز جمعه تهران با بیان آیاتی از قرآن کریم حول محور توکل گفت: توکل یعنی خدا را وکیل می گیرم. زمانی که می گوییم لا اله الی الله یعنی فریاد می زنیم که دیگران را قبول نداریم، همه بت هستند و جز خدا از هیچ کس کمک نمی خوایم. حضرت هود در جایی می گوید من به خدای شما و خدای خودم تکیه می کنم، چرا که رب هر دوی ما یکی است. این تکه کردن یعنی من از هیچ کس نمی ترسم، من پیروزم و شما شکست خواهید خورد.

امامی کاشانی در همین راستا تصریح کرد:  امام حسین (ع) نیز در مسیر کربلا نه به چب نگاه می کرد و نه به راست. بر خدا توکل کرده بود و راهش را ادامه می داد.  امام بزرگوار ما نیز مصداق چنین توکلی بودند.  امام خمینی(ره) وقتی در مورد شکستن حصر آبادان گفتند، آبادان را خدا آزاد کرد یعنی آنکه شما زحمت کشیدید اما خدا به شما قوت داد. اینجا هم ایشان به خدا توکل کردند.

وی افزود: کاش من و شما هم توکل داشتیم. وقتی که برای قانونگذاری به مجلس می رفتیم، در دولت کارهای اجرایی انجام می دادیم، پشت میز قضا بودیم و به طور کلی در فضای مدیریتی قرار می گرفتیم توکل داشتیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان