بازدید 4487

مرگ دسته جمعی نهنگ ها در سواحل نیوزیلند

کد خبر: ۶۶۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 10 February 2017
سازمان حفاظت از محیط زیست نیوزیلند روز جمعه اعلام کرد بیش از 400 نهنگ در یکی از سواحل نیوزیلند به گل نشسته اند و اکثر آنها تلف شده اند.­

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری فرانسه از ولینگتون، سازمان حفاظت از محیط زیست نیوزیلند این حادثه را بزرگ ترین حادثه به گل نشستن نهنگ ها عنوان کرد که تاکنون در این کشور ثبت شده است.

  این منبع اعلام کرد حدود 416 نهنگ در طول شامگاه پنجشنبه و سحرگاه جمعه در ساحل فیرول اسپیت (Farewell Spit) در منطقه گلدن بی ( Golden Bay) در منتهی الیه شمالی جزیره جنوبی نیوزیلند، یکی از دو جزیره اصلی نیوزیلند، به گل نشسته اند. 

این منبع اعلام کرد 70 درصد این نهنگ ها تلف شده اند و تلاش های ناامیدانه ای برای به دریا بازگرداندن نهنگ هایی که زنده مانده انجام می گیرد اما بخت موفقیت خیلی ناچیز به نظر می رسد.

احتمال زنده بودن نهگ ها

اندرو لاماسون، سخنگوی سازمان حفاظت از محیط زیست نیوزیلند در رادیو نیوزیلند اعلام کرد «با توجه به شمار نهنگ هایی که تلف شده اند، می توان تصور کرد نهنگ هایی که هنوز زنده هستند، از نظر سلامتی در وضع بسیار بدی هستند».
 
لاماسون با تاکید بر این مطلب که حادثه به گل نشستن روز جمعه گسترده ترین به گل نشستن نهنگ ها در این کشور به شمار می رود، یادآور شد ساحل فیرول اسپیت به طور مرتب صحنه به گل نشستن نهنگ ها بوده است به طوری که در طول ده سال گذشته دست کم 9 بار روی داده است. 

به گفته لاماسون اگر توضیحات علمی دقیقی درباره این رفتار نهنگ وجود ندشته باشد، جغرافیای زیر دریا ممکن است دلیل عمده این پدیده باشد. 

وی گفت «در ساحل فیرول اسپیت مقادیر زیادی شن به شکل کروشه وجود دارد و آب از عمق کمی  برخوردار است، بنابراین وقتی که نهنگ  ها به آنجا وارد می شوند، بسیار دشوار می توانند از آنجا خارج شوند».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل