بازدید 1902

تداوم تلفات نظامیان ترکیه در «الباب» با 5 کشته

شبکه الجزیره از کشته شدن 5 نظامی دیگر ترکیه در شمال سوریه خبر داد.
کد خبر: ۶۶۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸ 09 February 2017
شبکه الجزیره از کشته شدن 5 نظامی دیگر ترکیه در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش فارس، رسانه‌های محلی اعلام کردند که در ضدحمله گروه «داعش» به نظامیان ترکیه در نزدیکی شهر «الباب» واقع در شمال سوریه، 5 سرباز ترک کشته شدند.

از چند روز پیش درگیری‌ها میان نظامیان ترکیه و تروریست‌های ارتش آزاد تحت حمایتشان با گروه داعش در «الباب»، درپی آغاز دور جدید عملیات برای تصرف مناطق شرقی شدت گرفته است.

روز گذشته (چهارشنبه) نیز ترکیه با 4 کشته و 13 زخمی متحمل تلفات سنگین در جنگ با داعش شد.

تا کنون بیش از 65 نیروی ویژه ارتش ترکیه در عملیات تجاوزکارانه «سپر فرات» در شمال خاک سوریه کشته شده‌اند.

رسانه‌های ترکیه پیشتر گزارش داده بودند تروریست‌های ارتش آزاد با حمایت نظامیان آنکارا پس از درگیری‌های شدید با «داعش»، وارد مرکز بخش شرقی شهر «الباب» در شمال سوریه شدند.

دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه سوم شهریور سال جاری دستور داد تا عملیات نظامی تجاوزکارانه‌ای با نام سپر فرات در شمال سوریه و با هدف ادعایی پاکسازی داعش از مرز ترکیه (هدف اصلی بیرون راندن شبه‌نظامیان کُرد از مناطق غربی رودخانه فرات) آغاز شود.

تا کنون حدود 2000 کیلومتر مربع از مناطق شمال سوریه به اشغال ترکیه و تروریست‌های تحت حمایتش درآمده است و این کشور عملیات سپر فرات را برای ایجاد یک منطقه حائل 5هزار کیلومتر مربعی ادامه خواهد داد. اردوغان چندی پیش تصریح کرده بود هدف از لشگرکشی ترکیه به سوریه، ساقط کردن دولت «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی این کشور است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار