بازدید 3485

پیش‌بینی گردوغبار برای خوزستان در روز 22 بهمن

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع پدیده گرد و خاک از بعد از ظهر امروز در اهواز از تداوم این پدیده تا اواخر شب خبر داد.
کد خبر: ۶۶۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲ 09 February 2017
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع پدیده گرد و خاک از بعد از ظهر امروز در اهواز از تداوم این پدیده تا اواخر شب خبر داد.

کوروش بهادری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با وزش باد جنوب شرقی با سرعت کمتر از 30 کیلومتر بر ساعت از ساعت 14 شاهد پدیده گرد و خاک ناشی از کانون‌های گرد و غبار داخلی در اهواز هستیم.

وی تصریح کرد: در اطلاعیه‌ای که روزهای گذشته توسط هواشناسی صادر کردیم، نسبت به وقوع پدیده گرد و خاک در مناطق جنوبی و مرکزی استان در روزهای پنجشنبه و جمعه هشدار داده شد اما خوشبختانه بارش های جزئی امروز در مناطق جنوبی از جمله شهرهای آبادان، خرمشهر، هندیجان و شادگان این پدیده را تحت تاثیر قرار داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در حال حاضر وزش باد جنوب شرقی را داریم و این باد، کانون‌های داخلی را تحت تاثیر قرار داده است؛ از سوی دیگر فعال شدن کانون‌های داخلی گرد و غبار زمانی سبب بروز پدیده گرد و خاک شدید خواهد شد که سرعت باد بیش از 50 کیلومتر بر ساعت باشد در صورتی که در حال حاضر سرعت باد جنوب شرقی کمتر از 30 کیلومتر بر ساعت است.

بهادری عنوان کرد: در حال حاضر پدیده گرد و خاک دید افقی در اهواز را به 3 کیلومتر رسانده است. این پدیده پایدار نخواهد بود و نهایتا تا اواخر شب ممکن است با وزش باد جنوب شرقی با سرعت30 تا 35 کیلومتر بر ساعت دید افقی در اهواز به 1500 متر کاهش یابد. مجددا از صبح فردا نیز  این پدیده را برای ساعاتی در اهواز خواهیم داشت که شدت آن مانند امروز نخواهد بود.

وی بیان کرد: از روز یکشنبه هفته آینده با ورود یک سامانه قوی، شاهد بارش های خوبی به صورت متناوب تا اواخر هفته در بیشتر نقاط خوزستان و به ویژه مناطق جنوبی و شرقی خواهیم بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از پوشش امدادی مسیر راهپیمایی 22 بهمن در استان خبر داد.

علی خدادادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در شهرستان های سراسر استان آماده پوشش امدادی راهپیمایی 22 بهمن است. پوشش امدادی این راهپیمایی هم به صورت انتقال به مراکز درمانی و هم به صورت درمان سرپایی توسط نیروهای هلال احمر انجام خواهد شد.

وی افزود: در مدت برگزاری این راهپیمایی، آمبولانسها در مسیر راهپیمایی مستقر هستند و امدادگران نیز هم در آمبولانس ها و هم در میان مردم حضور خواهند داشت.با توجه به پیش بینی وقوع پدیده گرد و غبار در روز 22 بهمن، هلال احمر در سطح استان آمادگی اکسیژن رسانی به راهپیمایان را در صورت بروز مشکلات تنفسی دارد. همچنین در هر شهرستان ایستگاه های سلامت در مسیر راهپیمایی 22 بهمن برپا خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل