بازدید 4049
از سوی شورای نگهبان

فاینانس "ربوی" اعلام شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان قانون اساسی مواد مربوط به فاینانس در برنامه ششم را ربوی دانسته و رد کرده است.
کد خبر: ۶۶۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 09 February 2017
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان قانون اساسی مواد مربوط به فاینانس در برنامه ششم را ربوی دانسته و رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجید خدابخشی افزود: البته در برنامه پنجم هم شورا چنین ایرادی را وارد کرده بود که در مجمع تشخیص مصلحت نظام رای به اجرا و برقراری فاینانس داده شده بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ایراد های شورای نگهبان به ترکیب اعضای شورای پول و اعتبار مربوط است و شورا معتقد است حضور اعضای غیر عضو قوه مجریه مغایر با اصل 60 قانون اساسی است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: شورای نگهبان به ماده 17 ، 54 و 95 هم ایراد گرفته و علاوه بر ْآن بازنشستگی پیش از موعد بانوان با 20 سال خدمت را مغایر سیاست های اقتصاد مقاومتی و قانون اساسی دانسته است و علاوه بر آن معتقد است وابستگی به نفت در برنامه ششم بیشتر شده است که البته درباره نفت ما فکر می کنیم طبق جداول تنظیمی وابستگی کاهش خواهد یافت.

خدابخشی گفت: کمیسیون تلفیق برنامه ششم ایرادات مطرح شده را در روز شنبه در دو نوبت بررسی و به مجلس ارسال می کند و به نظر می رسد هفته آینده کار بررسی این موارد در صحن مجلس پایان می یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر