بازدید 3338

دعوت آیت‌الله‌نوری‌همدانی برای راهپیمایی 22 بهمن

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مردم باید با حضور پرشور خود در این راهپیمایی شور انقلابی خود را به نمایش بگذارند.
کد خبر: ۶۶۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 09 February 2017
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مردم باید با حضور پرشور خود در این راهپیمایی شور انقلابی خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی قم با گرامیداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: این روزی است که استبداد و استکبار قلع‌وقمع شد و روزی است که اسلام در مملکت حاکم شد.

وی با اشاره به ایام‌الله فاطمیه گفت: در این قبیل ایام باید جریان‌هایی را که برای ائمه(ع) اتفاق افتاده تذکر دهیم همچنین خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) باید برای مردم تبیین شود.

مرجع تقلید شیعیان با یادآوری مسئولیت‌های انسان در دنیا گفت: این دنیا مکان خودسازی است و باید در راه تکامل خود قدم بردارد و بر اساس ایمان، علم، عقل و تقوا خودش را بسازد، کسی که خودسازی نداشته باشد نمی‌تواند در جامعه مؤثر باشد.

آیت‌الله نوری همدانی با ابراز اینکه اسلام دین منطق و قرآن است که توحید و مبدأ و قیامت در آن بیان‌ شده است، افزود: دومین مسئولیت اجتماعی انسان در جامعه است، پیامبر اکرم(ص) در این رابطه فرموده‌اند کسی که صبح کند و صدای مظلومی را بشنود و به او کمک نکند مسلمان نیست.

وی با تأکید بر مسئول بودن انسان در برابر اجتماع کل جهان گفت: آمریکایی‌ها کمک ما به کشورهای منطقه را اقدامی تروریستی و دخالت در امور داخلی آن کشورها می‌دانند، باید گفت در این قبیل از امور مسئله جغرافیا مطرح نیست و باید بر اساس قرآن و اهل‌بیت(ع) عمل کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: وهابیت رفتن کنار قبر و زیارت را شرک می‌دانند اما خودشان توسل به آمریکا کرده و پول نفت و گاز را در راستای مقاصد آمریکا و صهیونیست‌ها به‌کار می‌برند و این را شرک نمی‌دانند.

آیت‌الله نوری همدانی بهترین و شریف‌ترین عبادات را خدمت به مسلمانان و تمام اجتماع جهان بیان کرد و افزود: هر کس هر اندازه قدرت دارد در نشر ارزش‌ها تلاش کند و این وظیفه هر مسلمانی است.

وی مسئولیت سوم انسان را شغل او ذکر کرد و ادامه داد: عمل و کار انسان وسیله امرارمعاش نیست بلکه امانت الهی است که در اختیار انسان قرار داده است.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: علمای بزرگ سابق که از دنیا رفته‌اند دیگر جایگزینی برای این شخصیت‌ها نیست، باید فکری برای این مسئله کرد چرا که مردان بزرگی که از دنیا می‌روند دیگر خدمتگزاری به‌جای آنها نیست.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نامه ششم امام علی(ع) خاطرنشان کرد: ساخت شهر قم مربوط به صدسال پیش و بیشتر بوده است، جریاناتی به وجود آمده که احتیاجات خاصی برای آن به وجود آمده است، شهر قم ام‌القرای جهان اسلام است و باید شأنیت آن حفظ شود، قم باید شهر نمونه‌ای باشد و بافت آن اسلامی باشد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ادامه مسیر پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) است و امید است این پرچم را به دست امام عصر(عج) برسانیم و با این نگاه باید در راهپیمایی فردا شرکت کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با توجه به اقدام اخیر ترامپ در مورد منع ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا اضافه کرد: امید است مردم در راهپیمایی فردا شور انقلابی خود را نشان دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها