بازدید 2117

جزئیات خرید و فروش آتی سکه

معاملات آتی سکه در بورس کالا به ۲۰ هزار و ۵۴۵ قرارداد به ارزش دو هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال رسید؛ بر این اساس نرخ سکه تحول تیر سال آینده، یک میلیون و ۳۲۶ هزار تومان تعیین شده است.
کد خبر: ۶۶۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 09 February 2017
معاملات آتی سکه در بورس کالا به ۲۰ هزار و ۵۴۵ قرارداد به ارزش دو هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال رسید؛ بر این اساس نرخ سکه تحول تیر سال آینده، یک میلیون و ۳۲۶ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش مهر، معاملات آتی سکه در بورس کالا روز سه شنبه به ۲۰ هزار و ۵۴۵ قرارداد وارزش دو هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال رسید؛ بر این اساس، سکه و دلار برای دومین روز متوالی برخلاف جهت یکدیگر حرکت کردند.

در چهارمین روز هفته، کاهش ۱۵ تومانی دلار اثری در قیمت سکه نداشت و فلز گران بهای داخلی به تبعیت از اونس در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران روند صعودی در پیش گرفت؛ بر این اساس، قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر ۵ سررسید روند صعودی را تجربه کرد.

سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان، افزایش ۰.۱۴ درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۷۹ هزار تومان رشد ۰.۰۷ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۳۲۶ هزا تومان به فروش رسید و با افزایش ۰.۲۵ درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۶۸ هزار تومان معامله و رشد ۰.۳۸ درصدی را تجربه کرد و درپایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قمیت یک میلیون و ۴۱۵ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰.۳۹ درصدی را به ثبت رساند.

در چهارمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی با افزایش ۶ هزار تومانی از کانال یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان عبور کرد و به قیمت یک میلیون و ۲۱۵ هزار تومان رسید. حال آنکه شاخص ارزی با ۱۵ تومان افت دیگر به قیمت ۳ هزار و ۸۳۵ تومان رسید. به گفته فعالان، افزایش بهای اونس در بازار های جهانی و نوسان آن پیرامون قیمت هزار و ۲۳۰ دلار تا ساعت ۳ بعداز ظهر یکی از عواملی بود که سکه را در مسیر صعودی قرار داد.

به گفته کارشناسان، نزدیک شدن به ایام ۲۲ بهمن و افزایش تقاضا در آستانه پایان سال ۹۵ از عواملی هستند که انتظارات افزایشی معامله گران را تحت تاثیر قرار می دهند.

افزایش بهای سکه های کوچک تر، نیم سکه و ربع سکه نیز در راستای انتظارات افزایشی معامله گران تفسیر شده است. همچنین، نیم سکه با ۴ هزار تومان رشد به قیمت ۶۴۵ هزار تومان و ربع سکه نیز با همین میزان افزایش به قیمت ۳۴۵ هزار تومان رسید.

۳۵۹ قرار داد آپشن سکه در بورس کالا

۳۵۹قراردادهای اختیار سکه در بورس کالای ایران در روز سه شنبه منعقد شد.

روز سه شنبه ۲۸۹ قرارداد اختیار خرید و ۷۰ قرارداد اختیار فروش سکه در سررسید اسفند امسال در  بورس کالا منعقد شد.

در قرارداد اختیار خرید سکه در سه نماد معاملاتی فعال بود، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۴ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۳۲ قرارداد و قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۲۵۳ قرارداد به ثبت رسید.

همچنین قرارداد اختیار فروش سکه نیز در سه نماد معاملات جریان داشت، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۱۰ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۵۰ قرارداد و قیمت اعمال یک میلیون و ۳۲۵ هزار تومان ۱۰ قرارداد به ثبت رسید.

همچنین جمع معاملات اختیار سکه نیز طی روزهای شنبه و سه شنبه نیز به یک هزار و ۹۹۰ قرارداد رسید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر