بازدید 1337

ابراز نگرانی کانادا نسبت به شهرک‌سازی‌ رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه کانادا نسبت به اقدام رژیم صهیونیستی در قانونی کردن شهرک‌سازی‌ها در فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۶۶۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 09 February 2017

وزیر امور خارجه کانادا نسبت به اقدام رژیم صهیونیستی در قانونی کردن شهرک‌سازی‌ها در فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا که در اواخر سال ۲۰۱۵ به قدرت رسید، در مقایسه با دولت محافظه‌کار سابق این کشور مواضع منتقدانه‌تری در قبال رژیم صهیونیستی دارد.

کریستیا فیریلند، وزیر خارجه کانادا به خبرنگاران گفت: کانادا اکنون بسیار نگران است و ما به دنبال این هستیم که تأکید کنیم گسترش شهرک‌سازی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی است.

فیریلند در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: کانادا از تمامی گروه‌های درگیر در فلسطین می‌خواهد تا از انجام اقداماتی یک‌جانبه که می‌تواند تاثیرات منفی داشته باشد، خودداری کنند.

وزیر امور خارجه کانادا تصریح کرد: اوتاوا مدت‌هاست که از راه‌حل دو کشور برای پایان دادن به مناقشه اسرائیل و فلسطین حمایت می‌کند.

پارلمان رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه پیش‌نویس قانون موسوم به "سازش" با هدف مصادره اراضی کرانه باختری را در مرحله دوم و سوم به تصویب رساند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عبری زبان معاریو، این برای اولین بار از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین است که قوانین این رژیم بر اراضی کرانه باختری تطبیق داده می‌شود. ۶۰ نماینده در مقابل ۵۲ نماینده مخالف به نفع این قانون رای دادند که نگرانی بین‌المللی و خشم فلسطینی‌ها را برانگیخته است.

به موجب این قانون، رژیم صهیونیستی اراضی اختصاصی فلسطینیان در کرانه باختری را مصادره کرده و آن ها را به عنوان شهرک‌های صهیونیست نشین قلمداد می‌کند و بدین گونه اراضی مذکور جزو املاک تحت تصرف رژیم صهیونیستی تا زمان توافق بر سر مسائل نهایی محسوب خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار