بازدید 19343
۲

هشدار مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا به کاخ سفید برای وارد کردن نام سپاه به لیست سیاه

پس از گزارش رویترز، مبنی بر تلاش دولت ترامپ برای وارد کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به لیست سیاه ترویسم، واشنگتن پست امروز گزارش داده است که تعدادی از مقامات ارشد اطلاعاتی و امنیتی آمریکا درباره این موضوع به کاخ سفید هشدار داده و بیان کرده‌اند که این مسأله ضمن «استفاده بی سابقه» از قانونی نامربوط، خطرات مهمی برای نظامیان آمریکا در عراق داشته و مبارزه با داعش را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.
کد خبر: ۶۶۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 09 February 2017

پس از گزارش رویترز، مبنی بر تلاش دولت ترامپ برای وارد کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به لیست سیاه ترویسم، واشنگتن پست امروز گزارش داده است که تعدادی از مقامات ارشد اطلاعاتی و امنیتی آمریکا درباره این موضوع به کاخ سفید هشدار داده و بیان کرده‌اند که این مسأله ضمن «استفاده بی سابقه» از قانونی نامربوط، خطرات مهمی برای نظامیان آمریکا در عراق داشته و مبارزه با داعش را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.

به گزارش «تابناک»، چند تن از مقامات ارشد نظامی و اطلاعاتی آمریکا بدون ذکر نام، بالاترین حد از نگرانی‌های خود را در رابطه با طرح جدید کاخ سفید برای وارد کردن نام سپاه به همراه گروه اخوان المسلمین در لیست سیاه تروریسم ابراز کرده اند.

هشدار مقامات ارشد اطلاعاتی و امنیتی آمریکا برای وارد کردن سپاه به لیست سیاه

یکی از این مقامات با اشاره به اینکه این مسأله، نیازمند هوشمندی و هشیاری اساسی از سوی آمریکاست، بیان کرد: همه این کارها در ارتباط با رفتار ایران است. ما باید مشخص کنیم چه کار درستی در پیش بگیریم. ما اقدامات زیادی را بررسی می‌کنیم؛ اما تفاوت در آن چیزی است که واقعاً تصمیم به انجام آن می‌گیریم.

در همین رابطه، شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز چهارشنبه خود حاضر نشد، درباره این مسأله اظهارنظر کند و گفت: «هیچ کس نمی‌تواند تعهد رئیس‌جمهور برای حمله و پرداختن کامل به تهدیدی را که ما از تروریسم اسلام افراطی با آن مواجه هستیم، زیر سؤال ببرد... گام نخست این است که دشمن را بشناسیم و این را جار بزنیم.

واشنگتن پست بیان کرده که وارد کردن سپاه پاسدارن به فهرست تروریسم آمریکا، یعنی نیروی نظامی با بیش از 100 هراز فعال در بخش‌های زمینی، دریایی و هوایی که همچنین قدرت اقتصادی زیادی نیز دارد ـ اولین بار خواهد بود که قانون مربوط به سازمان های تروریستی خارجی (FTO) بر یک نهاد رسمی دولتی از سوی آمریکا اعمال می شود.

این نشریه نوشته است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه سپاه قدس در سال 2007 از سوی وزارت خزانه داری آمریکا به بهانه فعالیت‌های ادعایی تروریستی تحریم شد، ولی قانون FTO ابعاد وسیع‌تری در محدود کردن ایرانی‌ها برای سفرهای خارجی و دسترسی به نهادهای مالی دارد.

یکی از مقامات سابق امنیتی آمریکا در این باره گفته است که دولت اوباما نیز موضوع وارد کردن سپاه به لیست ترویستی را مد نظر داشت؛ اما در نهایت این مسأله را «بی فایده» قلمداد کرد و از آن منصرف شد. این مقام و همچنین چند تن از مقامات دیگر گفته‌اند که ایران به همراه سودان و سوریه از سوی آمریکا به عنوان سه کشور حامی تروریسم معرفی شده‌اند که این مسأله، محدودیت‌های تحریمی خاص خود را به دنبال دارد.

قانون FTO تا کنون تنها بر نهادهای غیر دولتی اعمال شده که از جمله آن‌ها باید به گروه القاعده اشاره کرد. یکی از مقامات نظامی به واشنگتن پست گفته است که وارد کردن سپاه به این لیست همانند آن است که یک کشور نیروی نظامی رسمی کشور دیگر را به عنوان سازمان تروریستی مطرح کند.

از سوی دیگر، این مقامات اشاره کرده‌اند که وارد کردن سپاه به لیست سیاه می تواند منجر به برخوردهای های غیر مستقیم میان نیروهای آمریکایی در عراق با نیروهای سپاه قدس و گروه‌های نظامی شیعه در این کشور شود. این مقامات بیان کرده‌اند که هرچند بازگشت نیروهای آمریکایی به عراق از سال 2014 یک مشکل برای سپاه قدس و گروه‌های شیعه تلقی می شد، این دو طرف خود را در جبهه نبرد علیه داعش در یک سمت می دیدند.

در حالی که این نیروها اکنون به ویژه در عملیات در حال اجرای موصل به شدت در نزدیکی هم عمل کرده و پیشروی می کنند، از طریق دولت عراق توافق های تاکتیکی میان آن‌ها شکل گرفته است تا فاصله را با هم حفظ کرده و از برخورد با یکدیگر اجتناب کنند. نگرانی آن است که اقدام جدید کاخ سفید، منجر به بر هم خوردن هماهنگی برای مبارزه با تروریسم و در نهایت منجر به برخورد نظامیان شیعه با نیروهای آمریکایی به شکل مستقیم شود.





تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲
همواره بر همگان روشن بوده که مشکل اصلی آمریکائیها انرژی هسته ای یا تأسیسات موشکی نبوده است. مشکل آنان اصول انقلاب اسلامی است که سپاه پاسداران برای حفاظت و نگهداری از آن اصول تأسیس شده است بنا بر این سپاه به خودی خود برای آنان مشکلی ندارد بلکه نوع ایدوئولوژی موجود در سپاه برای آنان قابل قبول نیست. ما باید به آمریکائی ها بفهمانیم این ایدوئولوژی صرفا در سپاه نیست بلکه دهها میلیون ایرانی همین نوع ایدوئولوژی را حمل می کنند و روزانه با آن سرو کار دارند. باید به آنها بفهمانیم که در صورتی که دست از پا خطا کنند با بیش از هشتاد میلیون بمب هسته ای روبرو خواهند شد. هسته این بمب های هسته ای در دل و جان هر ایرانی نهفته است و رویارویی با آن برای آمریکایی ها حکم رفتن به سمت چوبه دار را خواهد داشت.
با تشکر
سیوهشت سال پیش شهید بهشتی گفتن به ترامپ.آمریکا. بگوئید از ایران اصبانی باشد واز این اصبانیت بمیرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل