بازدید 9200

فریب بیمه های تقلبی دهان و دندان را نخورید

کد خبر: ۶۶۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 09 February 2017
 مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره سوءاستفاده‌های تلفنی و اینترنتی برخی سودجویان با عناوینی مانند بیمه‌های تکمیلی دهان و دندان، به مردم هشدار داد.
وزارت بهداشت: فریب بیمه های تقلبی دهان و دندان را نخورید

به گزارش ایرنا، به نقل از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سید سجاد رضوی مشاور وزیر بهداشت افزود: با توجه به نبود پوشش مطلوب بیمه خدمات دهان و دندان و نیز گسترش راه های ارتباطی، عده‌ای از سودجویان با استفاده از عناوینی مانند بیمه‌های تکمیلی دهان و دندان و تبلیغات گسترده از طریق پیامک و شبکه‌های اجتماعی، مردم را فریب داده و از آنها هزینه هایی را دریافت می‌کنند.

مدیر کل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با بیان اینکه بازرسی وزارت بهداشت پیگیر این موارد است، گفت: این افراد با وعده ارائه خدمات رایگان دندان پزشکی و تخفیف‌های بی‌نظیر، به عضوگیری اقدام کرده، مبالغی را از مردم می‌گیرند و حتی برای آنها کارت عضویت نیز صادر می‌کنند.

رضوی درباره روش کلاهبرداری این موسسات و شرکت‌ها توضیح داد: این شرکت ها از نبود آگاهی کافی در بین برخی از مردم در این زمینه سوء استفاده می‌کنند و در ابتدا عدد و رقم‌های بالایی را در خصوص خدمات دندان پزشکی ارائه می‌ دهند و ادعا می کنند که پس از عقد قرارداد، این رقم ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، در صورتی که تعرفه مصوب آن خدمت، همان رقم پس از تخفیف بوده است.

وی در مورد دیگر ترفندهای این شرکت ها عنوان کرد: در مواردی نیز مشاهده می‌شود که این شرکت ها، بیماران را به مراکزی که مورد تایید وزارت بهداشت نیست و مجوز ارائه خدمت ندارد معرفی می کنند و مردم باید در این زمینه آگاه باشند.

رضوی با بیان این که هیچ یک از این شرکت‌ها مجوزی از وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر برای این کار ندارند، تاکید کرد: به جز بیمه‌های پایه و نیز بیمه‌های تکمیلی که از بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه مجوز دارند، هیچ شرکت یا موسسه بیمه‌ای برای ارائه هیچ یک از خدمات حوزه سلامت مورد تایید وزارت بهداشت نیستند.

مدیر کل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت درصدد است تا با راهکاری ویژه برای خدمات دندانپزشکی نیز تسهیلاتی را قائل شود.

رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خدمات دندانپزشکی بیمارستانی از طریق وزارت بهداشت ارائه می‌شود و خدمات دندانپزشکی در قالب مراکز خدمات جامع سلامت نیز در بخش دولتی به مردم ارائه خواهد شد که با این کار، مشکلات مردم در این زمینه کاهش خواهد یافت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر