بازدید 15035

ثبت اطلاعات ۵۴ میلیون ایرانی در سامانه سیب

کد خبر: ۶۶۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 09 February 2017
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تا کنون اطلاعات 54 میلیون نفر از مردم در سامانه سیب و شش میلیون نفر دیگر در دو سامانه دیگر بهداشتی در استان‌های کشور ثبت شده است.

به گزارش وب دا، دکتر علی اکبر سیاری در بیست و پنجمین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در بندرعباس، خاطرنشان کرد: سالانه حدود 50 تا 70 هزار نوزاد در کشور بر اثر اختلالات ژنتیکی که منجر به اختلالات آناتومیک یا متابولیک و معلولیت خواهد شد، متولد می شوند که 50 درصد از آنها قابل پیشگیری است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت اجرای سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در کشور، گفت: خوشبختانه زنجان به عنوان یکی از استانهای نمونه توانسته است که این برنامه را در تمامی شهرها اجرا کند و تا کنون برای 48 هزار نفر خطرسنجی انجام شده که بر اساس آن عوامل خطر بروز بیماری های غیرواگیر به عنوان عامل 76 درصد از مرگ و میر مردم، مشخص می شود.

سیاری از روسای دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی خواست تا سامانه یکپارچه سلامت و سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به فرایند تدوین برنامه عملیاتی سال ۹۶، به مقایسه آماری برنامه ها در سال ۹۵ و ۹۶ و اهداف کمی و کیفی آن، رئوس برنامه های اولویت دار معاونت بهداشتی در سال آینده پرداخت.

سیاری خاطرنشان کرد: برای سال آینده در معاونت بهداشت 215 برنامه عملیاتی تدوین شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی باید برای رسیدن به این اهداف، برنامه‌های مشخص و دقیقی داشته باشند.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان، از نظم و انضباط به عنوان پایه و اساس پیشبرد اهداف و برنامه های عملیاتی یاد کرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل