بازدید 2853

کشته شدن ۱۱ عنصر القاعده در سوریه

کد خبر: ۶۶۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ 09 February 2017
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بامداد روز پنجشنبه از کشته شدن 11عنصر القاعده از جمله یک سرکرده برجسته این گروه در 2 حمله هوایی در نزدیکی شهر ادلب واقع در شمال غرب سوریه درهفته گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در بیانیه ای که پنتاگون روز پنجشنبه منتشر کرد، آمده است: «ابوهانی المصری» که در دهه 80 و 90 میلادی مسئول عملیات آموزش القاعده در افغانستان بوده است، در حملات روز سوم و چهارم فوریه به ادلب کشته شده است.
این بیانیه می افزاید: مصری با اسامه بن لادن موسس پیشین القاعده و «ایمن الظواهری» سرکرده کنونی این گروه ارتباط داشته است.
 
10 عنصر دیگر نیز در حملات روز سوم فوریه به یک ساختمانی کشته شده اند که مرکز اصلی جلسات گروه القاعده در شمال غرب سوریه بوده است.
 
شهر ادلب مرکز استانی به همین نام، واقع در شمال غربی کشور سوریه (هم مرز با ترکیه) در هفته های اخیر صحنه تحولات میدانی ویژه ای بود و هفته پیش از سوی گروه تروریستی جبهه النصره اشغال شد.
 
با وجود آنکه یک هفته از اشغال این شهر به دست جبهه النصره می گذرد، و این گروه تروریستی پرچم های خود را در هر مکانی به اهتزاز درآورده است، اما گویا این گروه هیچ گونه برنامه ای برای اداره شهر نداشته و فعالیت های خدماتی این شهر تقریبا متوقف شده است.
 
بیم آن می رود، با توجه به این که این شهر یک شهر باستانی است، مراکز تاریخی این شهر به دست جبهه النصره به یغما رود و آثار باستانی آن در بازار سیاه به حراج گذاشته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی