بازدید 4326

آینده قیمتی خودروهای پسابرجامی

بازار خودرو با توجه به عوامل اثرگذار بر قیمت و همچنین ورود محصولات جدید، چه دورانی را در پیش دارد؟ این سوالی که این روزها ذهن مشتریان ایرانی را مشغول کرده است.
کد خبر: ۶۶۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴ 08 February 2017
بازار خودرو با توجه به عوامل اثرگذار بر قیمت و همچنین ورود محصولات جدید، چه دورانی را در پیش دارد؟ این سوالی که این روزها ذهن مشتریان ایرانی را مشغول کرده است.

به گزارش خودروکار، با توجه به اینکه قرار است رفته رفته محصولات به اصطلاح پسابرجامی (آنها که متاثر از قراردادهای جدید خودروسازان داخلی با خارجی ها میهمان بازار کشور شوند)، به ایران بیایند، به احتمال فراوان، افزایش رقابت در بازه قیمتی 50 میلیون تومان به بالای بازار داخل رخ خواهد داد.

در این این بازه قیمتی قرار است محصولاتی مانند پژو 2008، پژو 208، رنو سیمبول و رنو داستر عرضه شوند و با توجه به سلطه چینی ها در این بخش، شاهد رقابت اولیه میان فرانسوی ها و این چشم بادامی ها خواهیم بود.

یکی دیگر از اتفاقات محتمل در بازار خودرو کشور طی ماه های آینده، حبابی شدن قیمت محصولات جدید در بازار است، چه آنکه معمولا به دلیل کمبود عرضه و بالا بودن تقاضا برای خودروهای تازه وارد، قیمت آنها در بازار و نسبت به کارخانه، افزایش چشمگیری پیدا می کند.

همین حالا با وجود آنکه ماه ها از عرضه محصولی مانند رنو ساندرو می گذرد، این خودرو هنوز هم قیمتی بیش از نرخ کارخانه ای اش دارد، زیرا فعلا تعادلی میان عرضه و تقاضای آن ایجاد نشده است.

بنابراین ازآنجاکه خودروهای پسابرجامی در مراحل اولیه تولید، عرضه چندانی به بازار نخواهند داشت و از آن سو بازار تشنه ورود محصولات جدید است، ایجاد گپ قیمتی بین نرخ بازار و کارخانه آنها در حدی وسیع و چشمگیر، بسیار محتمل بوده و بعید است بازار از این اتفاقا ناخوشایند مصون بماند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان