بازدید 2244

ضرورت ساخت پروژه با همکاری شرکت های برتر بین المللی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در توسعه صنایع پتروشیمی در کشور گام های اساسی برداشته شود.
کد خبر: ۶۶۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 08 February 2017
اسدالله قره خانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیشنهاد آلمانی ها برای احداث شهرک پتروشیمی درمناطق جنوبی کشور گفت: احداث شهرک های پتروشیمی به عنوان صنایع پائین دستی، در کشورهای دیگر سابقه دارد و در کشور ما با توجه به وجود ذخیره گاز به عنوان خوراک پتروشیمی ها ، احداث این شهرک ها امکان پذیر است.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در توسعه صنایع پتروشیمی گام های اساسی برداشته و حرکت به این سمت را در سیاست گذاری های مربوط به صنعت نفت و گاز به عنوان یک اولویت ببینیم.

 وی با بیان اینکه این شهرک ها باید به صورت زنجیره وار به یکدیگر مرتبط باشند، توضیح داد که باید احداث این شهرک ها از یک نقطه شروع شده و به نقطه ای نهایی که ارزش افزوده بالایی دارد، ختم شود و اگر ماده ای در یک شهرک تولید می شود، در همان شهرک به یک واحد تولیدی دیگر تحویل داده شده تا با ارزش افزوده بیشتری فرآوری شود.

در صنعت پتروشیمی نیازمند تکنولوژی روز دنیا هستیم

 عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در صنعت پتروشیمی نیازمند دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا هستیم افزود: بهتر است که ساخت این پروژه ها مشارکت شرکت های برتر بین المللی صورت گیرد.

سرمایه گذار خارجی باید توان مالی بالا ودانش فنی داشته باشد

وی تصریح کرد: از آنجایی که برای سرمایه گذاری برای احداث این شهرک ها توان تامین منابع مالی وجود ندارد، تاکید کرد: این بخش سرمایه گذاری داخلی و خارجی را می طلبد اما مهم این است شرکت های خارجی به کار گرفته در این پروژه توان مالی بسیار بالایی داشته باشند ، از نظر دانش فنی و تکنولوژی بالا باشند، همچنین دارای  برند (نشان تجاری) معتبر باشند تا برای فروش محصولات تولیدی مشکلی نداشته باشیم که در این زمینه می توان از مشارکت کشورهایی که این شاخصه ها را دارند از جمله آلمان، ژاپن، ایتالیا و فرانسه بهره برد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پتاکید کرد: باید در مکان یابی برای احداث شهرک های پتروشمی به این نکته دقت کرد که این شهرک ها در مناطق کم آب ساخته نشود که حداقل نیازمند به آب برای کشاورزی و شرب است بلکه آن ها را باید  به حاشیه دریاها برد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل