بازدید 1555

چورکین: ایران هیچ ممنوعیتی را نقض نکرده است

سفیر روسیه در سازمان ملل در مصاحبه‌ای تلویزیونی به اظهار نظر در خصوص شرایط حاکم بر منطقه و جهان پرداخت.
کد خبر: ۶۶۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 08 February 2017
سفیر روسیه در سازمان ملل در مصاحبه‌ای تلویزیونی به اظهار نظر در خصوص شرایط حاکم بر منطقه و جهان پرداخت.

العالم- ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راشا تودی» به اظهار نظر در خصوص اوضاع حاکم بر منطقه و جهان پرداخت. اظهارات وی در حالی مطرح می‌شود که قرار است رکس تیلرسون، وزیر خارجه جدید آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به زودی با یکدیگر دیدار کنند.

چورکین با اظهار نظر در خصوص سخنان اخیر ترامپ که ایران را تهدید تروریسم شماره 1 نامیده بود، به نقش مهم ایران در نبرد با گروه تروریستی داعش اشاره کرد. وی متذکر شد روسیه و آمریکا در مسائل مختلفی از جمله نقش ایران اختلاف نظر دارند. سفیر روسیه در سازمان ملل افزود مسکو امیدوار است تنش‌های میان دولت جدید آمریکا، ایران و چین به یک منازعه بین‌المللی بزرگ منجر نشود.

در بخشی از اظهارات چورکین آمده است: «در زندگی بین‌المللی، شما باید میان عواطف‌تان، آنچه مایلید ببینید و حقوقی که از یک کشور دیگر انتظار دارید تمایز قائل شوید. ... این داد و قال در خصوص آزمایش‌های موشک بالستیک ایران... از این که حتی متخصصان آمریکایی در سی‌ان‌ان صحبت کردند و آن را نقض ممنوعیت‌های شورای امنیت نامیدند متعجب شدم. این ممنوعیت‌ها پیشتر وجود داشت؛ اما حالا همگی لغو شده اند. قطعنامه سازمان ملل تنها از ایران می‌خواهد آزمایش‌های موشک‌های بالستیک را که قادرند سلاح‌های هسته‌ای حمل کنند، انجام ندهد؛ اما هیچ ممنوعیتی (بر ایران) » وضع نمی‌کند.»

وی افزود: «پس این یک درخواست است و نه یک ممنوعیت. شما نمی‌توانید به لحاظ فنی و حقوقی استدلال کنید که آن‌ها (ایرانی‌ها) در حال نقض نوعی ممنوعیت هستند.»

به نوشته وبسایت راشا تودی، چورکین معتقد است تنش موجود میان آمریکا و ایران به یک درگیری نظامی تمام‌عیار منجر نمی‌شود؛ اما این موضوع می‌تواند احتمالاً بر روابط روسیه و آمریکا تأثیرگذار باشد.

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد همچنین در خصوص ادامه درگیری‌ها در یمن متذکر شد این موضوع می‌تواند یکی از موارد همکاری میان آمریکا و جامعه بین‌المللی باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل