بازدید 3233

بازهم بخاری یک مدرسه آتش گرفت

کد خبر: ۶۶۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 08 February 2017
مدیرکل آموزش و پرورش همدان با تأیید خبر آتش گرفتن بخاری کلاس درس یکی از مدارس روستای سیف در اسدآباد این استان گفت: «این آتش‌سوزی خسارت جانی نداشته و به‌علت دست‌کاری بخاری توسط دانش‌آموزان و ریزش نفت بیش از ظرفیت مخزن این بخاری به وقوع پیوسته است.»

به گزارش همشهری مصطفي خزاعي با تأكيد بر اينكه اين آتش‌سوزي وسيع نبوده و خسارت جدي هم متوجه كلاس درس نشده است، افزود: «بخاري اين كلاس از نوع نفتي كاربراتوري بوده كه براساس سياست آموزش و پرورش قرار بوده تمامي مدارسي كه با بخاري نفتي مي‌سوزند به بخاري گازسوز تبديل شوند و اين برنامه در حال انجام است.» او با اعلام اينكه هم‌اكنون در مدارس برخي روستاهاي همدان بخاري نفتي وجود دارد، هشدار داد كه 40مدرسه در شهرستان اسدآباد شرايطي همچون شرايط مدرسه روستاي سيف‌آباد را دارند كه با بخاري نفتي كاربراتوري گرم مي‌شوند. سال‌هاست كه تأمين گرمايش استاندارد كلاس‌هاي درس يكي از معضلات اصلي آموزش و پرورش محسوب مي‌شود.

بعد از حادثه شين‌آباد در سال91، زمستان امسال اين مشكل بيشتر از هميشه خودنمايي كرد. در مواردي در چندين شهر مختلف و حتي در شهر و استان تهران تأمين گرماي مدارس با مشكل مواجه شد و دانش‌آموزان با پتو در كلاس‌هاي درس حاضر شدند. انتشار عكس‌هايي از يك كلاس درس كه با هيزم گرم مي‌شد، توجه رسانه‌ها و مسئولان را به‌خود جلب كرد. حدود ۷۰۰ميليارد تومان اعتبار طي سال‌هاي ۹۲، ۹۳ و ۹۴ به استانداردسازي سامانه گرمايشي مدارس اختصاص يافته و با اين اعتبار تاكنون بيش از ۱۰۷هزار كلاس درس به سامانه گرمايشي استاندارد مجهز شده‌اند. آموزش و پرورش به‌صورت رسمي اعلام كرده دست‌كم 75هزار كلاس درس در كشور فاقد سامانه گرمايشي استاندارد است و با سامانه گرمايشي ناايمن گرم مي‌شوند و اين به‌معناي اين است كه 75هزار بمب در مدارس محروم و سردسير كشور وجود دارد كه هر لحظه امكان انفجار يكي از آنها و بروز فاجعه وجود دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر