بازدید 1903

مذاکره با چین برای باز طراحی رآکتور اراک در مرحله نهایی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مذاکرات با شرکت چینی درباره رآکتور اراک در مرحله نهایی است و پیش نویس آن آماده شده است.
کد خبر: ۶۶۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 08 February 2017
علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص بازطراحی راکتور اراک با همکاری چینی ها، اظهار داشت: در مجموع شرکت ایرانی متولی عملیات اجرایی بازطراحی راکتور آب سنگین اراک است، شرکت ایرانی طرف قرار داد با طرف چینی می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: شرکت چینی قاعدتا مجوزهای شرکت اتمی چین را که مرجع حاکمیتی این کشور است را دریافت کند تا بتواند طرف قرار داد با ایران باشد در این راستا مذاکرات متعددی صورت گرفته و طبق گزارش وزارت امور خارجه این مذاکرات در مرحله نهایی است.

وی گفت: در گزارش چهارم وزارت امور خارجه در خصوص حسن اجرای برجام به موضوع بازطراحی راکتور اراک اشاره شده و بر اساس این گزارش قرار داد نهایی به زودی بین شرکت های ایرانی و چینی منعقد خواهد شد، ظاهرا برای این امر پیش نویسی هم آماده کرده اند.

رحیمی در خصوص نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی در پروژه بازطراحی راکتور اراک تاکید کرد: آژانس نظارت عام و بین المللی بر مجموعه هسته ای ایران دارد، علاوه بر سند برجام، ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تفاهم‌نامه دو جانبه برای ایمنی و همکاری فنی منعقد کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید آژانس خدمات یاد شده را در اختیار ایران قرار دهد، اظهار داشت: روابط ایران و آژانس در چارچوب تفاهمنامه دو جانبه و هم بر اساس وظایف ذاتی آژانس تعریف شده است و این خدمات باید همانگونه که ذکر شده صورت بگیرد و ظاهرا روابط مناسب و دو جانبه است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر