بازدید 2107

نباید در ماهیت سوله‌های مدیریت بحران انحرافی ایجاد شود

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری وروستایی مجلس با تاکید بر اینکه نباید در ماهیت سوله‌های مدیریت بحران انحرافی ایجاد شود، گفت: تغییرکاربری سوله ها تخلف بوده و شهرداری باید آن را پیگیری کند.
کد خبر: ۶۶۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 08 February 2017
مهدی مقدسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره برخی تذکرهای اعضای شورای شهر تهران به شهرداری مبنی بر تغییر کاربری سوله‌های مدیریت بحران، افزود: موضوع مدیریت بحران بحثی اساسی است که نمونه کوچک آن حادثه پلاسکو بود که اهمیت بحران و مدیریت آن را در کشور نمایان کرد و نشان داد کلانشهرها در معرض بحران های زیادی قرار دارند به همین سبب باید سوله‌های مجهز برای زمان حادثه وجود داشته باشند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تجهیز سوله‌ها و مکان‌های مناسب با امکانات لازم جهت مدیریت در زمان وقوع حادثه شکل گرفته که عمدتا از آن به عنوان سالن‌های چندمنظوره یاد می‌شود بدان معنا که می توان تا قبل از وقوع فاجعه از آن استفاده های دیگری کرد این درحالی است که حادثه خبر نمی‌کند و باید فضا به گونه ای باشد تا در هر فاجعه ای بتوان به سرعت از این سوله ها استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: علاوه بر اینکه سوله‌های بحران باید تجهیزات لازم را برای زمان وقوع حادثه داشته باشند، باید نیروی‌های کارآمدی هم برای مواقع بروز حادثه آموزش داده شوند، با این حال اگر از این سوله ها تغییر کاربری داده می‌شود نباید از اهداف اصلی تشکیل سوله های بحران دور شوند.

وی یادآور شد: باید مسیرهای انتقال برق، آب و گاز و دسترسی به ساختمان ها متعدد باشد تا در کوتاه‌ترین زمان اثربخشی مدیریت بحران به نمایش گذاشته شود و بدون شک اگر ماهیت سوله‌های بحران از بین رود و از اهداف خود دور شوند جای اشکال است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، درباره تذکر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر تبدیل شدن یکی از سوله‌های مدیریت بحران به شهربازی در یکی از مناطق تهران، افزود: چنین اتفاقی خلاف است و شهرداری نباید از این سوله‌ها چنین استفاده‌ای کند، این مراکز برای ارایه خدمت در زمان بحران است لذا باید در آماده باش صد درصدی باشند و هر انحرافی که سوله های بحران را از هدف خود دور کند توجیه پذیر نخواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل