بازدید 1861

خرید یا تهاتر، راهکار تأمین نیازهای هسته ای کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه خرید یکی از راه کارهای ایران برای تأمین نیازهای هسته ای خود است، گفت: جمهوری اسلامی بر اساس توافق هسته ای محدودیتی در تأمین نیازهای هسته ای خود از کشورهای خارجی ندارد.
کد خبر: ۶۶۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 08 February 2017
محمدابراهیم رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره ورود 5 کیلوگرم اورانیوم 20درصد به ایران، گفت: جمهوری اسلامی برای فعال نگه داشتم راکتور تحقیقاتی تهران جهت تولید رادیودارو نیاز به اورانیوم با غنای 20 درصد دارد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، درباره مسائل مطروحه مبنی بر واردات اورانیوم 20درصد، افزود: جمهوری اسلامی بر اساس توافق هسته ای محدودیتی در تأمین نیازهای هسته ای خود از کشورهای خارجی ندارد، از این رو دو رویکرد این رابطه پیش روی ما است، نخستین رویکرد این است که ایران، اورانیوم غنی شده را از کشوری خریداری کند.

رضایی ادامه داد: یکی دیگر از راه کار تجاری سازی محصولات اورانیوم است، به طوری که ما بر اساس برجام می توانیم یک محصول هسته ای خود را با محصول دیگری تبادل کنیم که این مسئله در موضوع تبادل اورانیوم غنی شده با اورانیوم طبیعی با روسیه صورت گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: خوشبختانه روند تعامل و ارتباطات هسته ای میان ایران و کشورهای دیگر از جمله روسیه به نقطه خوب و قابل قبولی رسیده است و جمهوری اسلامی با این گونه تعاملات عملا وارد بازار کشورهای دارنده صنعت هسته ای شده است.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان، از ورود 5 کیلوگرم اورانیوم غنی شده 20 درصد به کشور همراه با محموله کیک زرد از روسیه خبر داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار