بازدید 2918

ایجاد 50 میلیون فرصت شغلی در چین

چین برنامه ای را تنظیم کرده است که بر اساس آن از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی ۵۰ میلیون فرصت شغلی در مناطق شهری و روستایی کشور ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۶۶۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵ 07 February 2017
چین برنامه ای را تنظیم کرده است که بر اساس آن از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی ۵۰ میلیون فرصت شغلی در مناطق شهری و روستایی کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، البته این برنامه چین تقریبا مشابه سال های گذشته است و پیشتر نیز این کشور بارها اعلام کرده در طول یک سال، معادل ۱۰ میلیون فرصت شغلی ایجاد می کند.

با این وصف یکی از تفاوت ها این است که چینی ها بر اساس این برنامه قصد دارند دوره های کارآموزی و آموزشی برای کسانی که مایل به اشتغال هستند، برگزار کنند و بخصوص برای جوانان دوره های فنی و حرفه ای برگزار خواهند کرد.

شورای دولتی چین در بخشنامه ای خاطر نشان کرده است که بر خلاف گذشته این بار گروه های خاصی از جوانان، نیروهای تعدیل شده ادارات و کارخانه ها و فارغ التحصیلان هدف برنامه هستند.

از سوی دیگر به دانشجویان فارغ التحصیل اعلام شده است که چنانچه پس از برگزاری دوره های مذکور مایل به اشتغال در بخش های روستایی باشند علاوه بر اعطای امتیازات ویژه،از شهریه دانشگاهی آنان کاسته شده و مالیات کمی از حقوقشان کسر خواهد شد.

وزارت منابع انسانی و تامین اجتماعی این کشور روز سه شنبه در تارنمای خود گزارش کرده است که با توجه به اینکه در طول سه سال یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از کارگران و نیروهای کار بخش های فولاد و زغال سنگ تعدیل خواهند شد باید برای آنان نیز اندیشه کرد.

این وزارتخانه افزوده است، دولت مرکزی توجه ویژه ای به این افراد خواهد کرد و برای آنان نیز دوره هایی مد نظر دارد تا بتوانند بار دیگر شغلی برای خود پیدا کنند.

چین تحت فشار کشورهای اروپایی و آمریکا باید میزان تولید فولاد خود را در سال های آینده کاهش دهد و به همین منظور شماری از کارخانه ها و بخش های تولیدی صنعتی تعطیل خواهند شد.

این در شرایطی است که هر سال در چین نزدیک به هشت میلیون دانشجو فارغ التحصیل و یک میلیون کارگر تعدیل می شوند و باید به آنها برای یافتن شغل کمک کرد.

چین در سال های گذشته نزدیک به ۹ تا ۱۱ میلیون فرصت شغلی در سال ایجاد کرده است و پیش بینی می شود در طول سال های پیش رو نیز به همین میزان فرصت شغلی ایجاد شود؛ اگرچه برخی منابع پیش بینی می کنند این کشور موفق به ایجاد پنج میلیون فرصت شغلی در یک سال خواهد شد.

چین درصدد توسعه اقتصاد دیجیتالی نیز هست و آمارها نشان می دهد در این بخش تا سال ۲۰۳۵ میلادی ۴۱۵ میلیون نفر مشغول کار خواهند بود که 2 برابر سال ۲۰۲۰ میلادی است و ارزش این اقتصاد تا آن زمان به ۱۶ هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل