بازدید 3794

آرامکو عربستان دست به‌دامان بورس سنگاپورشد

دو منبع آگاه اعلام کردند شرکت نفتی 'آرامکو' عربستان با بازار بورس سنگاپور رایزنی هایی برای حضور این شرکت عربستانی به منظور قرارگرفتن در لیست این بورس انجام داده است.
کد خبر: ۶۶۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲ 07 February 2017
دو منبع آگاه اعلام کردند شرکت نفتی 'آرامکو' عربستان با بازار بورس سنگاپور رایزنی هایی برای حضور این شرکت عربستانی به منظور قرارگرفتن در لیست این بورس انجام داده است.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه 'استار' مالزی روز سه شنبه اعلام کرد در صورتی که فروش بیش از پنج درصد از سهام آرامکو در بازار بورس سنگاپور نهایی شود، این فهرست برنامه ریزی شده برای سال آینده پیش بینی می شود که بزرگترین عرضه اولیه سهام (IPO) در جهان باشد.

'خالد الفلیح' وزیر انرژی عربستان سعودی هفته گذشته اعلام کرده بود که این شرکت در تلاش برای ارزیابی قرار گرفتن این شرکت در بیش از یک بازار بورس است.

این دو منبع آگاه اعلام کردند که گفت وگوهای بورس سنگاپور با شرکت آرامکو همچنان در مراحل اولیه است و این شرکت عربستانی در حال حاضر به دنبال بررسی چندین بازار دیگر شامل نیویورک، لندن، هنگ کنگ و ژاپن است. 

یکی از این منابع اعلام کرد که این انتقال کاملا آشکار و در فضای عمومی است. نکته حائز اهمیت زمان مورد نیاز جهت انجام مراحل منطقی است و بورس سنگاپور نیز مشتاق ایفای نقش بین المللی خود در این حوزه است.

براساس این گزارش، در صورتی که شرکت آرامکو بتواند تا سال 2018 به این هدف برسد به رغم اینکه میزان سهمی که قرار است در بورس ارائه شود مشخص نیست، می تواند بخشی از منافع طرف سنگاپوری را تامین کند. 

طرف سنگاپوری نیز به منظور نشان دادن ظرفیت های خود به عنوان قطب تجارت نفت تاکید کرده است 80 درصد از 30 شرکت برتر نفت و گاز در این دولت - شهر حضور دارند و این کشور یک خط اصلی حمل و نقل دریایی نفت از خاورمیانه به قطب صنعتی شمال آسیا شامل چین، ژاپن، کره جنوبی و تایوان است. 

بورس سنگاپور شرکت مادر تخصصی خدمات مالی سنگاپور است که از سال 1999 فعالیت خود را آغاز کرده و در زمینه مبادلات اوراق قرضه، اوراق بهادار و برگه سهام و همچنین مدیریت بازار بورس فعالیت می کند.

بازار بورس سنگاپور در حال حاضر یکی از اعضای فدراسیون جهانی بورس محسوب می ‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل