بازدید 2746

جنگ تجاری آلمان و آمریکا کلید خورد

صدر اعظم آلمان با اعمال سیاست های یک جانبه «دونالد ترامپ» برای افزایش تعرفه واردات و نیز در پیش گرفتن سیاست حمایتی این کشور مخالفت کرد و گفت:به این اقدام آمریکا پاسخ مناسبی خواهیم داد.
کد خبر: ۶۶۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳ 07 February 2017
صدر اعظم آلمان با اعمال سیاست های یک جانبه «دونالد ترامپ» برای افزایش تعرفه واردات و نیز در پیش گرفتن سیاست حمایتی این کشور مخالفت کرد و گفت:به این اقدام آمریکا پاسخ مناسبی خواهیم داد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «آنجلا مرکل» صدراعظم آلمان گفت:«مخالف اقدامات یک طرفه دونالد ترامپ برای اعمال تعرفه بر روی کالاهای وارداتی از آلمان هستم.»

وی تصریح کرد، اگر دولت جدید آمریکا با اعمال چنین قوانینی، سعی در دنبال کردن سیاست حمایتی دارد، آلمان هم باید تصمیماتی را در این باره اتخاذ کند تا به دولت ایالات متحده پاسخ مناسبی بدهد.

 ترامپ اخیرا به شرکت های خودروساز آلمانی هشدار داده که مالیات مرزی خودروهای وارداتی آنها به داخل آمریکا را به ۳۵ درصد افزایش می دهد.  

همچنین مشاور عالی امور اقتصادی ترامپ، آلمان را متهم به کاهش عمدی ارزش یورو کرده و گفته که مقامات آلمانی با این اقدام تلاش دارند تا منافع خود را در برابر آمریکا و سایر شرکای اروپایی خود افزایش دهد.  

صدر اعظم آلمان خاطر نشان کرد، باید ببینیم که دولت آمریکا چه کاری خواهد کرد و سپس تصمیم بگیریم که عکس العمل نشان بدهیم یا نه.  

«مرکل» گفت:«بارها اعلام کرده ام که از چند سویه گرایی و توافقنامه های تجاری متقابل حمایت می کنم و معتقد هستم که دنیا بر بحران مالی و بانکداری فائق آمده و علت آن هم به تعامل در گروه جی ۲۰ بر می گردد. »

صدر اعظم آلمان یادآور شد، آمریکا مهمترین شریک تجاری شرکت های آلمانی بوده و آلمان خواهان آن است که روابط تجاری نزدیک خود با آمریکا را حفظ کند.

این سخنان صدراعظم آلمان یکی از جدی ترین موضع‌گیرهای این کشور در برابر سیاست های اخیر دونالد ترامپ تلقی می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار