بازدید 2052
تقویت 87 واحدی شاخص کل بورس

بازار سهم سرگردان از آینده

بورس تهران امروز شاهد معاملات پرحجم در گروه خودرویی‌ و بانکی بود و معامله‌ گران این روزها با نگرانی از آینده نمی‌دانند که باید به چه قیمتی سهامداری را بر سپرده‌گذاری در بانک ترجیح دهند.
کد خبر: ۶۶۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 07 February 2017
بورس تهران امروز شاهد معاملات پرحجم در گروه خودرویی‌ و بانکی بود و معامله‌ گران این روزها با نگرانی از آینده نمی‌دانند که باید به چه قیمتی سهامداری را بر سپرده‌گذاری در بانک ترجیح دهند.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 19 بهمن ماه 95 با افزایش 87 واحدی به رقم 76 هزار و 766 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 46 واحدی به عدد 15 هزار و 482 واحد رسید. شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش 204 واحدی عدد 84 هزار و 95 واحد را تجربه کرد. 

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 96 واحدی به رقم 54 هزار و 317 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 3 واحدی روی عدد 164 هزار و 335 واحد متوقف شد. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی روی رقم 835 واحد متوقف شد. 

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت بانک تجارت با 37 واحد،‌ بانک ملت با 36 واحد و گروه سایپا با 30 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر و مخابرات ایران هر یک به میزان 20 واحد سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با 19 واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با 14 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس،‌ ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به کمتر از 174 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 857 میلیون و 731 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 54 هزار و 496 نوبت دادوستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملات شرکت‌های شهد، تجارت الکترونیک پارسیان، مواد اولیه دارویی البرز بالک از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع شیمیایی سینا، صکوک اجاره سایتل، تولیدی و صنعتی درخشان تهران متوقف شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 سهام که به معاملات درون گروهی سهامداران حقیقی و حقوقی اختصاص دارد، اندکی بیش از 76 میلیون سهم بانک خاورمیانه به ارزش کمتر از 17 میلیارد تومان کد به کد شد. 

در صنایع آذراب اما اندکی بیش از 36 میلیون سهم به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

همچنین اندکی بیش از 33 میلیون سهم سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی به ارزش 4.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد. 30 میلیون سهم بانک سینا اما به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان میان حقوقی‌های این سهم تجمیع شد. 

در سرمایه‌گذاری سایپا نیز امروز اندکی بیش از 26 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد.

در آهن و فولاد ارفع امروز 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان میان حقوقی‌های این سهم منتقل شد.

در سایپا نیز کمتر از 14 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان میان حقوقی‌های این سهم منتقل شد.

در زامیاد اما کمتر از 13 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

همچنین 10 میلیون سهم سخت آژند به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد. 

در گروه دارویی برکت نیز 9 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد. امروز همچنین بلوک 10.08 درصدی سهام غیرمدیریتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه از سوی بانک ملت به قیمت هر سهم 1655 تومان به یک شرکت حقوقی واگذار شد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در ادامه معاملات کم حجم و رخوت‌آور خود شاهد تنظیم قیمت‌ها در دامنه نوسان مثبت در گروه بانک‌ها بود. همزمان با بازارگردانی سهام در دو نماد معاملاتی بانک تجارت و ملت امروز بورس تهران برای جمع‌آوری سهام این دو بانک زیان‌ده با اقبال خریداران اغلب حقیقی روبه‌رو بود.

در این بین بانک تجارت با معامله بیش از 84 میلیون سهم به ارزش 6 میلیارد تومان امروز در سقف کامل شاهد شکل‌گیری صف خرید 9 میلیون سهمی در پایان معاملات امروز بود. 

در گروه خودرویی‌ها نیز استراتژی‌ تکنیکالی در حالی در معاملات این گروه حاکم است که برخی خبرها مبنی بر عرضه نخستین محصول تجاری مشترک میان ایران و کمپانی سیتروئن در اسفند ماه امسال باعث شده تا اقبال خریداران اغلب حقیقی برای جمع‌آوری سهام سایپا افزایش یابد.

این در حالی است که ادامه عرضه‌های نامحسوس حقوقی و بازارگردانی سهام مانع از هر گونه شکل‌گیری صف خرید در این گروه شده است. 

فارغ از معاملات پرحجم در گروه خودرویی‌ها و بانک‌ها در کنار معاملات درون گروهی حقوقی‌ها در بازار 2 امروز حجم معاملات ضعیفی در گروه معدنی‌ها و فلزات اساسی حاکم بود.

به گزارش فارس، بازار سهام بازاری کم‌حجم و متعادل بود که در گروه بانک‌ها و خودرویی‌ها شاهد تقویت تقاضا در برابر عرضه سهام بود. بازاری که هنوز منتظر معجزه و یا اتفاقی جدید است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار