بازدید 3981

مهمترین موضوع فیلمهای جشنواره فیلم فجر

کد خبر: ۶۶۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 07 February 2017
به گزارش ایسکانیوز، فیلم هایی که با موضوع زنان در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده اند بیشترین تعداد آثار اکران شده را به خود اختصاص می دهند.
فیلم «شماره 17 سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری که درباره پیر دختری است که علاقمند به ازداوج است اما موقعیت برای او فراهم نمی شود.

«تابستان داغ» فیلمی به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد، این فیلم هم درباره دو زن است که در مواجه با همسران خود با مشکلاتی روبرو هستند و مسائل پیش آمده در طول فیلم به مرگ یک کودک منتهی می شود.

«ماجان» ساخته رحمان سیفی آزاد به زندگی زنی مربوط می شود که پسری معلول دارد اما همسرش موافق نگهداری از فرزند معلولش نیست.
 
«ویلایی ها» ساخته منیر قیدی داستان ایثار چند زن در دوران دفاع مقدس را روایت می کند.
 
«نگار» فیلمی به کارگردانی رامبد جوان است که ماجرای شجاعت دختری را در انتقام قتل پدرش به تصویر می کشد.
 
«آباجان» ساخته هاتف علیمردانی به ماجرای مادری می پردازد که پسرش در دوران دفاع مقدس مفقود الاثر شده است و حال با مشکلات دیگر فرزندانش روبرو است.
 
فیلم «مادری» به کارگردانی رقیه توکلی است اسن فیلم درباره زندگی دو خواهر است که به تنهایی در شهر یزد با یکدیگر زندگی می‌کنند؛ با این تفاوت که یکی عشق‌ خود را رها کرده و دیگر عشقش او را رها کرده است.
 
«آذر» فیلمی از محمد حمزه ای است که به زندگی زنی موتور سوار می پردازد که پس از زندانی شدن همسرش مشکلات فراوانی برای او به وجود می آید.
 
«زیر سقف دودی» به کارگردانی پوران درخشنده است که داستان زنی را روایت می کند که همسر و فرزندش درگیر مسائل خود هستند و او دچار افسردگی شده است که پس از مدتی تصمیم به تغییر می گیرد.
 
«سارا و آیدا» ساخته مازیار میری است این فیلم داستان سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آنها به خطر افتاده و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این دو دوست تا کجا پای یکدیگر می‌ایستند؟
 
«رگ خواب» فیلمی از حمید نعمت الله است این فیلم درباره مینا، بیوه‌ای است که به عشق کامران مبتلا می‌شود، کسی که به او شغل و خانه داده است.
 
«اسرافیل» ساخته آیدا پناهنده است که به داستان دو زن می پردازد؛ مردی که ماهی را دوست داشت بازگشته است. دختری که بهروز را دوست دارد باز می گردد.
 
ده فیلم در میان فیلم های نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجر امسال به طور مستقیم به موضوعات زنان می پردازند.

دوران دفاع مقدس از موضوعات مورد علاقه فیلمسازان جشنواره سی و پنجم

یکی از موضوعاتی که در جشنواره امسال به آن پرداخته شده است دوران دفاع مقدس و مشکلات جامعه ای است که در آن دوران زندگی می کرده است.
 
«چراغ های ناتمام» ساخته مصطفی سلطانی داستان نویسنده ای افسرده و گریزان از اجتماع است که مدیر یک انتشاراتی با دادن کوله پشتی یه سرباز از او می خواهد بر اساس اشیا درون کوله پشتی داستانی بلند را بنویسد.
 
«دریاچه ماهی» یه کارگردانی مریم دوستی روایت مردی است که در جبهه جانباز شده است و حال با خاطرات و رویاهای آن دوران زندگی می کند.
 
«ویلایی ها» فیلمی از منیر قیدی که داستان چند زن منتظر است که همسرانشان در جنگ حضور دارند.
 
«آباجان» به کارگردانی هاتف علیمردانی است که ماجرای مادری می پردازد که پسرش در دوران دفاع مقدس مفقود الاثر شده است و حال با مشکلات دیگر فرزندانش روبرو است.
 
«اشنوگل» به کارگردانی هادی حاجتمند و علی سلیمانی است که در خلاصه داستان آن آمده است: یونس به عنوان فرمانده گردان غواصان سه شب قبل از عملیات در حالی که در صدد حفر تونلی در منطقه عملیاتی بوده، مفقودالاثر شده است. حالا پس از سی سال اطلاعاتی به دست می آید که نشان می دهد احتمالا یونس زنده است و در آن زمان به واسطه منافقین قرارگاه اشرف با دشمن همکاری کرده…
 
فیلم های متفاوت سهم اندکی از جشنواره دارند
 
«ایتالیا ایتالیا»، ساخته کاوه صباغ زاده یکی از فلم متفاوت جشنواره سی و پنجم است؛ در خلاصه داستان فیلم آمده است: من دوستت دارم و این به تو هیچ ربطی نداره…
 
«نگار» به کارگردانی رامبد جوان فیلم متفاوت دیگری است که در جشنواره امسال به روی پرده رفت، این فیلم ماجرای شجاعت دختری را در انتقام قتل پدرش به تصویر می کشد.
 
«کوپال» ساخته کاظم ملایی هم از فیلم های متفاوت جشنواره است؛ قصه‌ یک شکارچی و تاکسیدرمیستی به نام دکتر احمد کوپال است که روز آخر سال، دقیقاً قبل از سال تحویل با یک چالش غریب در زندگی‌اش مواجه می‌شود.
 
دیگر فیلم های حاضر در جشنواره امسال هم بیشتر به موضوعات اجتماعی می پردازند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر