بازدید 1890

استقراض ۱۸ هزار میلیارد تومانی دولت از خزانه درسال ۹۵

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس،گفت:دولت در بودجه سال ۹۵، تاکنون از خزانه ۱۸ هزارمیلیارد تومان استقراض کرده که تا پایان سال به بیش از ۲۰ هزارمیلیارد تومان می رسد.
کد خبر: ۶۶۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 07 February 2017
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات سازمان برنامه و بودجه مبنی براینکه در خصوص مباحث مطروحه از طرف دیوان محاسبات در اجرای قانون بودجه سال ۱۳۹۴،هیچگونه تخلفی از طرف این سازمان صورت نگرفته است،گفت:مجلس اختیاراتی به دولت داده که در زمان کسری بودجه بین 3 تا 7 درصد از محل خزانه تنخواه بگیرد و دولت موظف است که به سرعت در منابع بعدی تسویه حساب کند، البته مجلس اختیاری درخصوص اجرا به دولت نداده است.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی،افزود:مجلس مشخص کرده است که آنچه که از تنخواه گرفته شده چه میزان درحقوق و مزایا و چه میزان در تملک دارایی و پروژه های عمرانی هزینه شود.

استقراض دولت تا پایان سال به بیش از 20 هزار میلیارد تومان می رسد

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه در بودجه 95 دولت بیش از 18 هزار میلیارد تومان از خزانه برای پرداخت ها استقراض کرده است،ادامه داد:احتمالا با توجه به عدم پرداخت مالی میزان استقراض تا پایان سال به بیش از 20 هزار میلیارد تومان می رسد و این یکی ازمشکلات عدم تحقق درآمدهای بودجه بوده و کسری بودجه را رقم زده است.

وی تاکید کرد:دولت باید در پایان امسال،تراز خزانه را یکسان کند و با اختیارات 10 درصدی خود تراز را جابجا کند.

مصوبات تلفیق بودجه 96 تعاملی بوده است، نه تحمیلی

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه دولت به دلیل کمبود اعتبار، تغییر شرایط حقوقی و قانونی گاهی بخشی از بودجه را اجرا نمی کند، افزود:تمام دولت ها فرآیند عدم اجرای بخشی از بودجه را داشتند و گاهی یک دولت انحراف 80 درصدی و گاهی برخی دولت ها انحراف 25 درصدی از بودجه داشته اند.

وی با اشاره به اینکه استدلال دولت ها برای عدم اجرای بخشی از بودجه فراهم نبودن امکان اجراء است، ادامه داد:مصوبات در تلفیق بودجه 96 تعاملی بوده است، نه تحمیلی و در هر بخشی که دولت اظهار کرده که به دلیل محدودیت ها نمی تواند مصوبه ای را اجرا کند،مجلس آن مصوبه را تحمیل نکرده است.

گاهی دولت ها برای عدم اجرای قانون مستندات و مستدلات را جابجا می کنند

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه قوانین تحمیلی قابلیت اجرا ندارد، گفت: گاهی دولتها در پروسه ای قرارمی گیرد که برای عدم اجرای قانون مستندات و مستدلات را جابجا می کنند و راه حل رفع این موضوعات گفت وگو است.
عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: مجلس با بررسی امکانات دولت قوانین را تصویب می کند و گاهی مصوباتی که نیاز کشور بوده توسط دولت اجرا نشده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر