بازدید 3777

نوبخت: مذاکره ای با ترامپ نداشته ایم

کد خبر: ۶۶۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 07 February 2017
سخنگوی دولت تاکید کرد:انقلاب ایران در شرایطی رخ داد که دو گفتمان لیبرال و کمونیست در جهان قالب بود ولی به پشتوانه مرجعیت دینی انقلاب ایران رخ داد.
 
نوبختبه گزارش خبرگزاری میزان محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد:این انقلاب نسبت به انقلاب های دیگر ویژگی های دارد که باید برای نسل جوان ما مورد تبین قرار گیرد.

وی افزود: نخستین وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با انقلاب های دیگر رهبری مرجعیت دینی است که هیچ انقلابی در جهان ویژگی آن را ندارد.

سخنگوی دولت تاکید کرد:انقلاب ایران در شرایطی رخ داد که دو گفتمان لیبرال و کمونیست در جهان قالب بود ولی به پشتوانه مرجعیت دینی انقلاب ایران رخ داد.

نوبخت تصریح کرد:در نیمه دوم قرن بیستم جریانات قالب در جهان معتقد بودند باید یک انقلاب کارگری صورت گیرد اما انقلاب ایران جهان را شگفت زده کرد و با یک مرجعین دینی شکل گرفت.

وی افزود:فراگیربودن انقلاب٬آزادی و موضوع مقابله با استکبار در قالب شعار استقلال در انقلاب ما نهادینه شد و رخ داد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلابی بدون خونریزی بود تاکید کرد: از ۱۹ دی ۵۶ فرآیند اصلی انقلاب ما شروع و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به وقوع پیوست و ما توانستیم به اهداف خود در چارچوب انقلاب دست پیدا کنیم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد:دشمن با اقداماتی چون تجزیه اقوام در ایران و تخریب چهره های خدوم سعی در کنار گذاشتن آنها از جریان انقلاب داشتند ولی راه به جایی نبردند.

نوبخت با اشاره به اینکه فردی با من بحث داشت که چمران فردی آمریکایی است گفت: این نتیجه تخریب های موقت در جریان ابتدای انقلاب بود که راه به جایی نبرد و سبب شد تا معاندان انقلاب ترورها رو آغاز کنند وبزرگانی چون شهید مفتح و مطهری و دستغیب و امثال اینها ترور کردند تا انقلاب را با مشکل روبه رو کنند.

وی با بیان اینکه ترور نماد سازمان منافقین است گفت:امروز جمهوری اسلامی در منطقه و جهان با تروریسیم مبارزه می کند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در جریان جنگ تحمیلی ۱۱ ابرقدرت دنیا با ما جنگیدند تاکید کرد:امروز سرنوشت حامیان جنگ و آغاز کننده آن مشخص است و در جهان ثابت شده است که ایران امروز جز یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان در ابعاد مختلف است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز همه از قدرت ایران در عرصه نظامی در سپاه٬ارتش و بسیج واهمه دارند و بزرگترین قدرت های جهانی از توانمندهایی دفاعی ما هراس دارند.

نوبخت اظهار کرد:تحریم های دشمنان ما نیز به جایی نرسید و امروز طبق آمار بانک جهانی ما باثبات ترین اقتصاد جهان داریم علی رغم اینکه قیمت نفت کاهش یافته و مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود.

نوبخت با اشاره به اینکه در طی سی و هشت سال گذشته فراز و فرودهایی داشته است افزود:عرصه آخر موفقیت ما مذاکرات اخیر بود که ما در آن در برابر شش کشور جهانی که مدعی هستند سرشان کلاه رفته است موفق شدیم.

وی با اشاره به اینکه با توافق برجام ما شش قطعنامه شورای امنیت را وتو کردیم تصریح کرد: ما از فرصت تاریخی مذاکرات استفاده کردیم و امروز آمریکا هر اقدامی انجام دهد به انزوا خواهد رفت.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در جهت رشد اقتصادی تاکید کرد:دولت به واحدهای تولیدی خصوصی غیرفعال تا ۱۸ بهمن سال جاری از دو طریق ستاد تسهیلات و به صورت مستقیم در مجموع ۱۴ هزار ۸۲۸ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که تعداد این واحدها و بنگاه های اقتصادی و تولیدی در مجموع ۲۱ هزار و ۱۴۶ واحد است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه واحدهای تولیدی غیرفعال می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند اظهارکرد: منتقدین ما می توانند در تمامی مسائل طبق مستندات واردعمل شوند و کنکاش های لازم را انجام دهند.

نوبخت تاکید کرد:همچنین دولت ۲ هزار ۷۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت معوقات و مطالبات فرهنگیان قرارداده است.

وی تصریح کرد:حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان هم تا این تاریخ به دستگاه های اجرایی دادیم تا طرح های عمرانی را تکمیل کنند و اولویت با طرح های عمرانی صورت گرفته در سفر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است.

سخنگوی دولت افزود: تا پایان اردیبهشت دولت ۲۴۶ پروژه و تا پایان دولت ۶۴۵ پروژه عمرانی بهره برداری می شود.

معاون رئیس جمهور درباره تزریق پول در شب عید به بانک ها گفت: بانک مرکزی در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد و امیدواریم همه عیدی های کارمندان را تا پایان بهمن پرداخت کنیم و تا ۱۵ اسفند نیز سعی میکنیم هزینه های غیراجتناب را انجام دهیم.

نوبخت در پاسخ به سوالی پیرامون بلوکه بودن برخی از پول های ایران در خارج کشور تاکید کرد: همه پول های ما که در قالب تحریم ها بوده است آزاد شده است البته برخی کشورهای همسایه ما را کمی اذیت کردند.

نوبخت درباره پول دریافتی دولت از بخش هدفمندی یارانه ها تصریح کرد:ما در این بخش با برخی موارد نقض قانونی روبه رو هستیم چون بخشی از درآمدهای ما حاصل از هدفمندی طبق قانون به بخش های مختلف اختصاص پیدا می کند.

وی تاکید کرد:بنده از رئیس مجلس درخواست کردم به دیوان محاسبات دستور دهد تا سهم سازمان هدفمندی را مشخص کند که اینکار صورت گرفت و سهم سازمان هدفمندی ۳۶ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان تعیین شد.

سخنگوی دولت گفت: دولت فقط ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی می دهیم که بعضا در چند نوبت هم سبد کالا به برخی از اقشار جامعه پرداخت کردیم.

معاون رئیس جمهور افزود:ما طبق بودجه و واریزی خزانه در بحث هدفمندی وارد عمل می شویم.

نوبخت درباره مذاکره میان ایران وآمریکا با توجه به دستور ترامپ اظهار کرد: قطعا مذاکره صورت نگرفت ولی بسیار هوشمند و باتوجه به منافع ملی در این راستا وارد عمل شدیم و پس از لغو ممنوعیت سفر ایرانیان به آمریکا ما اجازه دادیم کشتی گیران آمریکایی به کشور برگردند.

وی درباره اینکه چند نفر از لیست دریافت یارانه حذف شدند تصریح کرد: تا به امروز طبق اعلام وزارت رفاه 3 میلیون نفر از دریافت یارانه منع شدند که در ابتدا ۴ میلیون بودند که ۱ میلیون نفر به لیست دریافت یارانه برگشتند.

نوبخت در پاسخ به سوال میزان درباره اظهارات ظریف مبنی بر اینکه "ممکن است در ماه های آینده کار برای ما مقداری دشوار تر شود" تاکید کرد: بنده از اظهاراتی که آقای ظریف درباره دشواری هایی که ممکن است در طی چند ماه آینده در کشور ایجاد شود اطلاع ندارم و باید از ظریف در این باره سوال کنم.

سخنگوی دولت درباره ایجاد تغییر و تحول در دولت در آستانه انتخابات گفت: متاسفانه در کشور ما عضویت در حزب یک خطا محسوب می شود اما ما اگر بنایی برای حضور افراد از بدنه دولت در انتخابات داشته باشیم طبق قانون عمل خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه فشاری بر روحانی برای عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد افزود: البته عروسی برخی جریانات سیاسی خواهد بود که روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شرکت نکند.

نوبخت درباره قطع و وصل یارانه های برخی افراد اظهارکرد: گاهی اوقات مشکلاتی در این عرصه وجود دارد و افراد مستندات واقعی را درباره اموال خود ارائه نمی دهند که مشکلاتی در این راستا وجود دارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت خواهان افزایش قیمت ارز نیست، افزود: امیدواریم نهادهای مسئول در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره تخلفات دولت گذشته و شفاف سازی دولت یازدهم پیرامون این موضوع تصریح کرد:بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم ما به یکسری اسناد تخلفاتی وجود داشت که آنها را رسانه ای نکرده و به مراجع قضایی ارسال کردیم و منتظر اعلام نظر آنها هستیم زیرا معتقدیم براساس اخلاق عمر دولت گذشته به پایان رسیده است.

نوبخت در ادامه پیرامون اقدامات دولت در جهت افزایش رفاه مردم و کاهش خط فقر اظهار کرد:ما درصدد هستیم با توجه به شاخص های جهانی در جهت رسیدن به الگوهای توسعه دست پیدا کنیم از این رو معتقدیم مالیات باید سهمی داشته باشد.

وی درباره بودجه مساجد اظهار کرد:ما درباره این موضوع پیرامون افزایش بودجه مساجد و امکان فرهنگی در لایحه بودجه سال ۹۶ وارد عمل شدیم ولی ما تابع نظر مجلس در این رابطه هستیم.

سخنگوی دولت درباره رویکرد عربستان علیه ایران تصریح کرد:عربستان بعد از فاجعه منا و اعدام شیخ النمر مورد انزجار جهان بود ولی با یک تصمیم نادرست در حمله به سفارت عربستان جریان به ضرر ما تمام شد از این رو نباید این رویه در قبال ترامپ در کشور ایجاد شود و دستگاه دیپلماسی باید در این راستا شفاف سازی های لازم را انجام دهد.

معاون رئیس جمهور درباره تحریم های کشورمان علیه شرکت ها و افراد آمریکایی گفت: در یک جلسه مهم در روز شنبه این موضوع را بررسی کرد و قرار شد وزارت خارجه در این باره وارد عمل شود تا در صورت اقدام متقابل در این راستا واردعمل شویم.

نوبخت درباره اختلاف میان وزارت بهداشت و رفاه درباره پرداخت هزینه های درمان از سوی مردم گفت: طرح تحول سلامت به منظور کاهش هزینه درمان از سوی دولت و با مسئولیت وزارت بهداشت صورت گرفت و دولت در این راستا  بودجه لازم را اختصاص داده است.

وی در ادامه افزود: سازمانی به نام بیمه سلامت در وزارت رفاه وجود دارد که مشکل ما عمدتا در این بخش است و دخل و خرج این بیمه سلامت درست از آب درنیامد و باعث مشکلاتی ایجاد شود.

سخنگوی دولت در ادامه تاکید کرد: مراجعه افرادی که بیمه بودند و از بیمه خود انصراف داده و خواهان بیمه سلامت شدند از مواردی بود که باعث شد مشکلاتی ایجاد شود و هزینه درمان بالا برود.

معاون رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: تا به امروز برای حل این مشکل ۸ هزار میلیارد تومان اختصاص دادیم که ۴۸۰۰ هزار میلیارد تومان را تا به امروز پرداخت کردیم.

نوبخت تاکید کرد:ماحق نداریم برای مردم دغدغه فکری به خصوص در حوزه درمانی ایجاد کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه قاچاق یک معضل در اقتصاد کشور است تصریح کرد:اقداماتی که کولبرها انجام می دهند باید بررسی شود، اما این اقشار از منظر دولت دارای احترام هستند و معتقدیم باید با مبادی قاچاق برخورد کنیم.

وی درباره اینکه آیا دولت نمی خواهد نتایج رسیدگی به اتهامات را به صورت شفاف اعلام کند گفت: ما در موارد اتهامی ضمن تکذیب آنها درخواست کردیم افراد باید اگر مستنداتی دارند به قوه قضائیه ارائه دهند زیرا این قوه طبق اختیارات و استقلالی که دارد می تواند به همه تخلفات رسیدگی کند و به جای بگم بگم ها پرونده را به قوه قضائیه برای بررسی ارائه دهیم.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی پیرامون پیگیری دولت درباره فاجعه منا اظهارکرد:سازمان حج و زیارت از همه طرق با همه محدودیتی هایی که بین ایران و عربستان به دلیل قطع رابطه وجود دارد پیگیر هستیم.

نوبخت با اشاره به اینکه توسعه توان موشکی ما حق ماست خاطرنشان کرد: رویکرد دولت در این راستا روشن است و مامعتقدیم باید در عرصه موشکی توانمندی های لازم را کسب کنیم.

وی درباره مغایرت ۱۵ مصوبه مجلس درباره برنامه ششم از سوی مجمع تشخیص اظهار کرد:موارد اساسی و درستی است و ناشی از تغییراتی بود که در مجلس صورت گرفته بود از این رو شورای نگهبان باید این موارد را به مجلس بازگرداند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه رئیس جمهور جلسات متعددی با رهبری دارند گفت: درباره اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه رئیس جمهور در دیداری ابراز ناراحتی کرده٬ صحبتی از رئیس جمهور نشنیده ام.

معاون رئیس جمهور اظهارکرد: دولت در همه امور با مقام معظم رهبری از جمله انتخابات مشورت خواهد داشت.

نوبخت درباره اینکه آیا پیامی از سوی وزیر امورخارجه کویت به ایران از سوی شورای همکاری خلیج فارس آمده است گفت: دراین باره دستگاه دیپلماسی کشورمان اظهار نظر کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر