بازدید 1718

ژاپن6.9میلیون‌دلاربرای‌اجرای‌پنج‌پروژه‌درایران‌کمک‌میکند

دولت ژاپن از سال جاری میلادی 6.9 میلیون دلار به پنج پروژه در ایران از طریق سازمان های بین المللی کمک می کند و این مبلغ طی چهار سال تخصیص می یابد.
کد خبر: ۶۶۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴ 06 February 2017
دولت ژاپن از سال جاری میلادی 6.9 میلیون دلار به پنج پروژه در ایران از طریق سازمان های بین المللی کمک می کند و این مبلغ طی چهار سال تخصیص می یابد.

به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع رسانی و فرهنگی سفارت ژاپن روز دوشنبه با ارسال نمابری ضمن اعلام این خبر افزود: دولت ژاپن تمایل خود را برای ادامه کمک تا مبلغ 40 بیلیون ین ژاپن در سال، برای چهار سال آتی ابراز کرده که شروع آن از سال 2017 است. این تصمیم در کنفرانس بلژیک درخصوص افغانستان که در اکتبر 2016 برگزار شد، بر ادامه هر چه بیشتر کمک های اخیر به افغانستان، روابط دوجانبه بین ژاپن و ایران و همچنین مسائل انساندوستانه تاکید داشته است.

سفارت ژاپن خاطر نشان کرد: دولت ژاپن کمک فراگیر خود به ثبات منطقه خاورمیانه را در کنفرانس سران گروه - 7ایسه شیما در ماه مه 2016 ابراز کرده است و هدف این کمک ها ایجاد یک جامعه «بردبار و باثبات در منطقه» می باشد.

بنا بر اعلام سفارت ژاپن، قرار است مبلغ «یک میلیون دلار» از طریق برنامه عمران سازمان ملل متحد UNDP با هدف احیاء دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی با اجرای برنامه های کشاورزی پایدار و حفظ تنوع زیستی اهداء شود. همچنین حدود «دو میلیون دلار» از طریق کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان UNHCR برای حمایت و کمک انساندوستانه به پناهندگان افغانی در ایران اهداء خواهد شد.

این گزارش می افزاید: تقریبا «1.9 میلیون دلار» از طریق دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد UNODC به پروژه کنترل مرزی، ظرفیت سازی برای بازرسی و همکاری منطقه ای و بین المللی درخصوص مبارزه با مواد مخدر و مواد شیمیایی غیرقانونی و همکاری گمرکی، مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی برای تروریسم در جهت استانداردها و موازین سازمان ملل متحد و خط مشی FATF پرداخت می شود.

اهداء مبلغ «0.5 میلیون دلار» از طریق سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد UNIDO برای ارتقاء جامع صنایع بندر چابهار به بازار جهانی و منطقه ای از طریق بالا بردن دسترسی بازار و مبلغ «1.5 میلیون دلار» از طریق کمیته بین المللی صلیب سرخ ICRC برای فعالیت های اضطراری در ایران، از کمک های دولت ژاپن به پروژه های ایران در سال 2017 است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل