بازدید 5815
۱

هشدار روسیه به آمریکا درمورد برجام

سرگئی ریابکوف معاون وزارت امورخارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه به آمریکا نسبت به پیامدها و خطرات هر گونه تصمیم گیری ضدبرجامی از جمله طرح موضوع بازبینی هشدار داد.
کد خبر: ۶۶۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸ 06 February 2017
سرگئی ریابکوف معاون وزارت امورخارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه به آمریکا نسبت به پیامدها و خطرات هر گونه تصمیم گیری ضدبرجامی از جمله طرح موضوع بازبینی هشدار داد.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه خاطرنشان کرد: مسکو بازبینی برجام را اقدام توام با ریسک و خطرناک می داند.

ریابکوف در مصاحبه با نشریه روسی «ایندکس بزآپاسنستی» (شاخص امنیت) گفت که بر این باور نیستم، دولت جدید امریکا قصد خروج از برجام و ارائه پیشنهاد جدید دارد به این صورت که به شرکای خود ازسرگیری مذاکرات (در باره برنامه هسته ای ایران) از نقطه صفر را پیشنهاد کند.

وی افزود: به شرکای آمریکایی توصیه بسیار ساده ای دارم که سعی نکنید چیزی که خراب نشده را تعمیر کنید. اگر فرد بخواهد در این توافق (برجام) تجدید نظر کند، درب بطری جن را می گشاید.

ریابکوف گفت: حتی مساله این نیست که تلاش های بسیار گسترده، زمان و نیروی زیادی را برای کسب این توافق صرف کردیم، زیرا کار ما این گونه است و هیچ گلایه ای هم نداریم.

وی ادامه داد: اما چنین به نظر می رسد که ازسرگیری روند جدید در باره موضوع بسیار جدی همچون برنامه هسته ای ایران و کسب شرایط جدید برای توافق توام با ریسک زیاد است.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه در همین حال این احتمال را بعید ندانست که دولت ترامپ سعی کند بر شرایط خود در مورد برجام پافشاری کرده و در مورد واکنش ایران فکر می کند.

وی هشدار داد: این حالت نامطلوب و منفی در وضعیت پیرامون برجام است و فقط موجب پاشیدن نفت بر آتش مناقشه در خاورمیانه می شود.

دونالد ترامپ پیشتر با انتقاد از برجام آن را بدترین توافق خوانده بود.

ریابکوف امروز نیز در جمع خبرنگاران در مسکو، تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را تاسف آور خواند و تاکید کرد: تهران برجام را نقض نکرده است.

معاون وزارت خارجه روسیه گفت: پرتاب ها و آزمایش های موشکی (ایران) ناقض برجام و قطعنامه 2231 پیامد توافق هسته ای با ایران نیست. این موضع را نیز به طرف آمریکایی اعلام کردیم.

امیدواریم با مطالعه و تعبیر دقیق مفاد، برجام و قطعنامه برای تعیین سیاست واشنگتن در صدر قرار گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
اگرروسیه ما رادرگذشت ازگردنه ها یاری نکند آنروز که ازاین مشکلات رهایی یافتیم پشیمان وسرافکنده خواهد شد پس بهتره نهایت کمک وهمکاری درمبارزه بادشمنانمان راداشته باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر