بازدید 2874

جابجایی درآمدهای نفتی با درآمدهای مالیاتی

نايب‌رئيس کميسيون انرژی مجلس با تأکيد بر ضرورت توجه دولت به کسب درآمدهای پايدار برای بودجه سنواتی کشور، گفت: درآمدهای مالياتی بهترين جايگزين برای درآمدهای نفتی است.
کد خبر: ۶۶۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵ 06 February 2017
نايب‌رئيس کميسيون انرژی مجلس با تأکيد بر ضرورت توجه دولت به کسب درآمدهای پايدار برای بودجه سنواتی کشور، گفت: درآمدهای مالياتی بهترين جايگزين برای درآمدهای نفتی است.

سيد علی اديانی، نماينده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جويبار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تجربه کشورهای موفق در حوزه اقتصادی، گفت: بسياری از کشورها با اتکا به درآمدهای مالياتی و ارائه خدمات از اين طريق به مردم، توانسته‌اند اقتصادی پويا برای خود رقم بزنند.

اديانی بابيان اينکه اتکا به درآمدهای مالياتی با شناسايی فرارهای مالياتی بهترين راهکار عدم وابستگی به درآمدهای نفتی است، افزود: کشوری که خود را محصور در درآمدهای نفتي کند به‌ طور حتم وابستگی صرف و درنهايت اقتصادی مشکل‌دار را برای خود رقم خواهد زد.

وی با تأکيد بر اينکه تحقق استراتژی اقتصاد مقاومتی بدون توسعه نظام مالياتی ممکن نيست، گفت: کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و اصلاح نظام درآمدی دولت با تغيير رويکرد به سمت ماليات ستانی مهم‌ترين ابزار توزيع مناسب درآمدی دريک جامعه و کاهش نابرابری های درآمدها است.

اديانی با انتقاد از بودجه تک‌قطبی کشور و اتکای بيش‌ از پيش به نفت، گفت: بهترين درآمد برای دولت ماليات است، درحالیکه اکنون اقتصاد ما بدون نفت فلج می شود.

نماينده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جويبار در مجلس شورای اسلامی افزود: تکيه‌بر درآمدهای مالياتی به معنی افزايش پايه‌های مالياتی نيست و بيشتر توجه به جلوگيری از فرارهای مالياتی مدنظر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل