بازدید 2340
تقویت ۶۲ واحدی شاخص کل بورس

فرمان بازار سهام در دست حامیان کوتوله

معامله‌گران بورس تهران امروز نظاره‌گر بازاری تنظیم شده در بازه‌ مثبت بودند که با تکاپوی معامله‌گران اغلب حقیقی در نمادهای معاملاتی شاخص‌ساز به رهبری گروه بانک‌ها و البته سایپا همراه بود.
کد خبر: ۶۶۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 06 February 2017
معامله‌گران بورس تهران امروز نظاره‌گر بازاری تنظیم شده در بازه‌ مثبت بودند که با تکاپوی معامله‌گران اغلب حقیقی در نمادهای معاملاتی شاخص‌ساز به رهبری گروه بانک‌ها و البته سایپا همراه بود.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 18 بهمن‌ماه 95 با افزایش 62 واحدی به رقم 76 هزار و 678 رسید. شاخص کل هم‌ وزن نیز با افزایش 32 واحدی عدد 15 هزار و 436 واحد را تجربه کرد.

شاخص کل سهام آزاد شناور اما با افزایش 162 واحدی عدد 83 هزار و 891 واحد را به نمایش گذاشت. 

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 96 واحدی به رقم 54 هزار و 221 واحد رسید که شاخص بازار دوم با کاهش 155 واحدی به عدد 164 هزار و 339 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 1 واحدی به عدد 835 واحد دست یافت.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه سایپا با 43 واحد، بانک تجارت با 26 واحد و همراه اول با 25 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 39 واحد، پتروشیمی شیراز با 14 واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر با 7 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 217.5 میلیارد تومان بالغ شد که در بازار نقد این بورس ارزش معاملات از 175 میلیارد تومان فراتر نرفت که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 647 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 60 هزار و 89 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های افرانت و حق تقدیم خرید سهام آن، مواد اولیه دارویی البرز بالک، سیمان لار سبزوار، مجتمع معادن مس تکنار از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکتهای گلتاج، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا و توکارنگ فولاد سپاهان متوقف شدند.

به گزارش فارس امروز در بازار 2 سهام که به معاملات درون‌گروهی حقوقی‌ها اختصاص دارد، امروز کمتر از 50 میلیون سهم بانک خاورمیانه به ارزش کمتر از 11 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. اندکی بیش از 36 میلیون سهم صنایع آذراب به ارزش 12.5 میلیارد تومان نیز امروز کد به کد شد.

بیش از 23 میلیون سهم سرمایه‌گذاری سایپا به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد. در عین حال کمتر از 14 میلیون سهم سایپا به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان  میان سهامداران عمده این شرکت منتقل شد.

در زامیاد نیز امروز اندکی بیش از 12 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان میان حقوقی‌ها با معاملات درون‌گروهی و انتقالی روبه‌رو بود. 

بیش از 5 میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان نیز امروز از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

به گزارش فارس، یکی از عجایب امروز بورس تهران واگذاری صف خرید دارویی برکت کمتر از 24 ساعت پس از عرضه اولیه و کشف قیمت این سهم به روش جدید ثبت سفارش بود.

رفتار عاقلانه و هوشمند بازار سهام نشان داد که با وجود تکاپوی متولیان و ناظران بازار سهام برای انجام عرضه اولیه به هر قیمت ممکن اما دست نامرئی صاحبان سرمایه در بازار تعیین کننده ارزندگی سهام شرکت‌ها است.  شرکت‌هایی که بنا دارند در شرایط اسفبار رکودی به هر قیمتی که شده و از هر روزنه‌ای حتی به قیمت عرضه گران سهام خود در بورس تأمین مالی کنند.

براساس این گزارش امروز همزمان در حالی  3 هزار میلیارد تومان انواع اوراق مرابحه و اوراق اجاره از سوی دولت تحت عنوان اوراق سلامت و آجاد در بازار بدهی فرابورس منتشر شد که همزمان با فروکش کردن تب عرضه سهام از سوی معامله‌گران به بهانه عرضه اولیه و یا تسویه معامله اعتباری با کارگزاری‌ها بازار سهام شاهد تنظیم شدن قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی شاخص‌ساز به لیدری سایپا و گروه بانکداری بود.

در این بین آنچه برخی معامله‌گران عنوان می‌کنند اینکه وضعیت بازار سهامی در شرایطی است نبود نقدینگی و در گردش و مشکلات تأمین مالی برای صنایع و شرکت‌های سرمایه‌گذاری آنها مانع از حمایت جدی آنها از بازار سهامی شده که طی 2 سال اخیر هیچ سود سهام برای آنها نداشته و تنها معاملات کوتاه‌مدت را برای سرمایه‌های کم‌حجم رونق داده است.

بازاری که این روزها به وضعیت اسفبار تولید در حالی می‌نگرد که سودهای بی‌حساب و کتاب سپرده‌های بانکی داد همه سرمایه‌گذاران بازار سرمایه را در آورده است.

به گزارش فارس، به اعتقاد بعضی از کارشناسان بازار تنها کسانی که این روزها برای بورس دلسوزی می‌کنند معدود سهامداران حقیقی هستند که چراغ این بازار را با بازارسازی و معاملات محدود روشن نگه داشتند. دلسوزانه که باید از آنها به عنوان سرمایه‌گذاران کوتوله بازار برای هدایت فرمان بورس یاد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل