بازدید 8098

پیش‌بینی افزایش آلودگی در شهرهای پرجمعیت

کد خبر: ۶۶۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 06 February 2017
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای پرجمعیت طی روزهای آینده خبر داد و افزود: بعدازظهر پنجشنبه سامانه بارشی وارد کشور می شود.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، در سه روز آینده روند افزایش نسبی دما پیش بینی می شود که افزایش دما در استان های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور محسوس بوده و رخداد پدیده بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی دور از انتظار نیست.

وی افزود: امروز به سبب عبور موج ضعیفی در سطوح میانی جو، در پاره ای از مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز، دامنه های البرز و همچنین در بخش هایی از استان هرمزگان، کرمان و فارس افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود. این وضعیت روز سه شنبه نیز در جنوب شرق کشور پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: طی روزهای سه شنبه، چهارشنبه تا اوایل روز پنجشنبه استقرار جوی نسبتا پایدار در غالب مناطق شمال غرب، غرب و مرکز کشور افزایش غلظت آلاینده های جوی را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به همراه خواهد داشت.

به گفته وظیفه، از پنجشنبه بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور بارش باران و برف و وزش باد در این مناطق آغاز خواهد شد. روز جمعه نیز گستره بارش در نیمه غربی کشور است که از بعدازظهر این روز بارش به شمال شرق کشور خواهد رسید، شنبه بارش در نوار شمالی کشور خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز چهارشنبه در سواحل دریای خزر افزایش ابر و کاهش دما پیش بینی می شود و در بخش های غربی دریا مواج شده و بارش پراکنده پیش بینی می شود. همچنین از سه شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه خلیج فارس و غرب تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.

وظیفه در پایان در مورد وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران در روز سه شنبه 19 بهمن، صاف، همراه با غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای 11 و 2 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 20 بهمن، صاف و غبارآلود با بیشینه و کمینه دمای 13 و 3 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان