بازدید 1960
۱

توسعه سواحل مکران سیاست‌ اصلی در عرصه توسعه کشور

کد خبر: ۶۶۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 06 February 2017
رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان انجام سرمایه‌گذاری توسط شرکت پتروشیمی توسعه نگین مکران در استان سیستان و بلوچستان را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، محمدنعیم امینی‌فرد بیان کرد: ایجاد این شرکت امیدهایی را در منطقه زنده کرده است؛ چراکه متاسفانه استان ما بسیار محروم است و درصد بیکاری بسیار بالایی دارد به نحوی که تعداد قابل توجهی از افراد و نیروی انسانی استان علاوه بر مناطقی مانند عسلویه و هر نقطه ایران حتی در کشورهای عربی مشغول به کار هستند و این بحران به خصوص در سالیان اخیر نمود بیشتری پیدا کرده است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدیدش از شهرک پتروشیمی مکران خاطرنشان کرد: برابر برآوردهایی که دارم و گزارشاتی که ارائه شده این سرمایه‌گذاری قابل توجه نه تنها در تاریخ استان بلکه در ارتباط با پتروشیمی در تاریخ کشور اگر بی‌نظیر نباشد قطعا کم‌نظیر است، بدون شک اگر این سرمایه‌گذاری به طور کامل محقق شود با توجه به اینکه زیرساخت‌های قابل توجهی که ایجاد شده و هم‌اکنون نیز شرکت در حال انجام مناقصات برای گزینش سرمایه‌گذاران است شاهد جهش بسیار خوبی در منطقه خواهیم بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در تمام دنیا زمانی‌که قصد ایجاد توسعه در منطقه‌ای را دارند از تمام ظرفیت‌های محیطی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: در اجرای طرح‌های پتروشیمی حتما باید از ظرفیت‌های محیطی کمال استفاده را ببریم چراکه تحقق این امر هم به تضمین سرمایه‌گذاری انجام ‌شده منجر می‌گردد و هم سرمایه‌گذاری را پایدار می‌کند، علاوه بر این‌ها قطعا از آسیب‌های اجتماعی که بعضا ناشی از توسعه نامتوازن است جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: بنابراین تاکید دارم که پتروشیمی توسعه نگین مکران حتما از ظرفیت‌های منطقه‌ای یعنی هم ظرفیت‌های سرمایه‌ای و هم ظرفیت نیروی انسانی نهایت بهره را ببرد و اولویت را تا جایی که مقدور است بکارگیری نیروهای بومی قرار دهد.

امینی افزود: می‌دانیم که ممکن است در منطقه نیروی متخصص فنی مورد نیاز شرکت وجود نداشته باشد اما نیروهای دارای سواد فنی کمتر بسیاری در منطقه حضور دارند که بیکار هستند لذا درخواست مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان از مسئولان پتروشیمی توسعه نگین مکران استفاده از نیروهای بومی در این طرح بزرگ است.

وی درباره ارزیابی‌اش از حمایت‌های دولت و مسئولان به خصوص مسئولان استانی از سرمایه‌گذاری پتروشیمی توسعه نگین مکران در استان گفت: دولت برابر سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ محدودیت‌هایی در ارتباط با سرمایه‌گذاری دارد، گرچه به عنوان مجمع نمایندگان استان صحبت‌های مکرری را در سطوح مختلف داشتیم و اعلام کردیم استان شرایط ویژه‌ای دارد و اگر بخواهیم صرفا سیاست‌هایی که در بقیه نقاط کشور قابلیت اجرا دارد را خیلی سفت و سخت در این استان اجرا کنیم هرگز توسعه استان محقق نمی‌شود.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه دولت با سیاست‌گذاری مناسب امکان ظهور و بروز چنین سرمایه‌گذاری‌ بزرگی را فراهم کرده است قطعا جای تقدیر دارد اما باید مسئولان استانی، محلی و منطقه آزاد که البته تاکنون هم همکاری خوبی داشتنه‌اند تمام قد پشت کار بیایند و با حمایت‌های همه‌جانبه به پیشرفت این طرح کمک کنند.

وی ادامه داد: تاکید دولت به عنوان سیاست‌گذار اصلی در عرصه توسعه کشور و مجلس شورای اسلامی توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است که توسعه سواحل مکران را از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در دهه آینده اعلام کرده‌اند.

به گفته رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، هم‌افزایی مجموع این‌ ظرفیت‌ها حتما نتیجه بهتری را برای افراد و شرکت‌هایی مانند پتروشیمی توسعه نگین مکران که در استان سرمایه‌گذاری می‌کنند به دنبال خواهد داشت و آنها را در تهیه و ایجاد زیرساخت‌ها در جهت سرمایه‌گذاری‌های مضاعف‌تر دلگرم‌تر خواهد کرد.

وی افزود: توقع ما حمایت همه جانبه مجلس و دولت از چنین طرح‌هایی است که موجبات ایجاد امنیت در منطقه را فراهم می‌کنند، البته به نظر من مجلس به لحاظ قانونگذاری تا اینجای کار خیلی خوب عمل کرده است و جا دارد دولت هم حمایت‌های بیشتری داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه به مسائل زیست محیطی در انجام سرمایه‌گذاری‌ها گفت: با توجه به اینکه سواحل چابهار تنها سواحل اقیانوسی موجود در کشور ایران است در اجرای طرح‌ها در این سواحل توجه به مسائل زیست محیطی باید در اولویت ویژه باشد، در ارتباط با پتروشیمی توسعه نگین مکران آنچه تاکنون مشاهده کرده‌ایم توجه به این تعهدات است؛ به تعبیر بهتر این شرکت به مسائل زیست محیطی فوق‌العاده پایبند است، لذا از این شرکت درخواست کردیم  پیوست‌های زیست محیطی را به مجمع نمایندگان استان ارائه کند چراکه اگر ما در جریان باشیم یقینا بهتر می‌توانیم دفاع کنیم.

امینی با بیان اینکه طرح‌های بزرگی نظیر پتروشیمی نگین مکران نیاز به پیوست سلامت نیز دارند، خاطرنشان کرد: امیدوارم با تدوین و ارائه پیوست‌های سلامت و زیست محیطی زمینه رشد متوازن و پایدار در استان فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی مثبتی از توجه به تعهدات زیست‌ محیطی توسط این شرکت دارم، تصریح کرد: توضیحات بسیار خوبی در خصوص پایبندی به تعهدات زیست محیطی و سلامت توسط این شرکت ارائه شده است اما مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان منتظر ارائه پیوست است، با تحقق این امر کار شرکت و سرمایه‌گذاران جدید نیز تسریع پیدا می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
راه امنیت سیستان و بلوچستان از صنعت میگذرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر