بازدید 7575

ترامپ: شرم‌آور است، توافقی مثل برجام را امضا کردیم

کد خبر: ۶۶۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴ 06 February 2017
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» و با تکرار ادعاهای پیشین خود علیه ایران گفت: شرم آور است که توافقی مثل برجام را امضا کردیم.

به گزارش ایرنا، ترامپ در این گفت و گو که روز یکشنبه و درست پیش از مسابقه نهایی و پربیننده لیگ حرفه ای فوتبال آمریکایی بزرگسالان آمریکا (سوپر بول) روی آنتن رفت، گفت: برجام بدترین توافقی است که تاکنون دیده ام. این توافق هیچ وقت نباید مورد مذاکره قرار می گرفت. شرم آور است که ما چنین توافقی را امضا کردیم و دلیلی برای این کار وجود نداشت.
 
وی در ادامه اظهارات خود مدعی شد : ما یک میلیارد و 700 میلیون دلار به صورت نقد به ایران پرداخت کردیم که اقدامی بی سابقه است. ما این پول را پرداخت کردیم اما امتیازی به دست نیاوردیم.
 
ترامپ در پاسخ به «بیل اورایلی» مجری برنامه که پرسید آیا او این توافقنامه را پاره می کند یا نه، گفت : باید دید که چه پیش می آید.
 
رئیس جمهوری آمریکا در شرایطی بار دیگر احتمال لغو یکجانبه توافق هسته ای را مطرح می کند که مقام های ایران، اتحادیه اروپا و دیگر طرف های مذاکرات هسته ای نسبت به هرگونه کوتاهی در اجرای مفاد توافقنامه یا تلاش برای لغو و بازنگری آن هشدار می دهند.
 
رئیس جمهوری آمریکا که بارها بر طبل ایران هراسی کوبیده است، باز هم در ادعای دیگری گفت: می توانم بگویم که ایرانی ها هیچ اعتنایی به آمریکا ندارند. آنها بزرگترین حامی تروریسم هستند. نباید اجازه داد که این کارها را انجام دهند.
 
مجری فاکس نیوز با اشاره به تحریم های یکجانبه جدید علیه ایران، اقدامات بعدی واشنگتن را جویا شد.
 
ترامپ در پاسخ گفت: ما هیچ گاه درباره اقدامات احتمالی نظامی صحبت نمی کنیم. یکی از انتقادات وارد به دولت باراک اوباما این بود که قبل از اینکه به موصل یا جای دیگری لشکرکشی کنند، از قبل اطلاع رسانی می کردند. دولت اوباما حتی مکان و تاریخ و ساعت را مشخص می کرد. من به این مسئله اعتقادی ندارم.
 
رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه «به ایران خوشبین نیستیم چون هیچ احترامی برای ما قائل نیستند»، مدعی شد: من به شرطی حاضر بودم با توافق هسته ای کنار بیایم که آنها می گفتند اکنون همه ما در یک جبهه هستیم. ولی درست خلاف آن رخ داده است.
 
ترامپ همسو با اظهارات خصمانه روزها و ماه های گذشته علیه ایران، گفت: این توافقنامه ایرانی ها را جسورتر کرده است. آنها کشتی های ما را با قایق های خود دنبال می کنند. آنها به آمریکا احترام نمی گذارند چرا که نمی توانند باور کنند که هیچ دولت آمریکا انقدر خرفت باشد که چنین توافقی را امضا کند.
 
مقام های آمریکایی و رئیس جمهوری آمریکا در روز های گذشته بارها اظهاراتی خصمانه را با زبان رعب و تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده اند که واکنش متقابل مقام های دولتی و وزارت خارجه کشورمان را به دنبال داشته است.
 
«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان هفته گذشته در پاسخ به تهدید های مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود : جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدامات مغایر با تعهدات منطقه ای و بین المللی آمریکا هشدار داده و تاکید می کند که توسل به هرگونه تهدید نه تنها در تضاد با قواعد آمره حقوق بین الملل است بلکه ناکارآمدی آن برای دولت های متعدد آمریکا ثابت شده است.
 
در شرایطی که دونالد ترامپ به صورت علنی از احتمال حمله نظامی به دیگر کشورها سخن می گوید، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان هفته گذشته در پاسخ به توئیت های مکرر رئیس جمهوری آمریکا، نوشت: ما هیچ گاه از سلاح های خود علیه دیگری جز در دفاع مشروع استفاده نخواهیم کرد. ببینیم آیا کسانی که (از توانمندی موشکی ما) شکایت می کنند هم می توانند همین حرف را تکرار کنند؟
 
ظریف ادامه داد: ‌ایران به تهدیدات وقعی نمی نهد چون ما به مردم خود برای امنیت کشور اتکا داریم. ما هرگز جنگی را آغاز نمی‌کنیم، اما تنها می‌توانیم به ابزارهای دفاعی خود تکیه کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۶
واقعاً شرم آور است، هرآنچه در برجام آمده و بیش از آن بدون نیاز به توافق حق ایران بود. واقعاً شرم آور است که قدرتهای بزرگ دنیا تمام تلاششان را میکنند تا ضعیفترها را از حقوقشان محروم کنند و درود بر دلاورمردان عرصه دیپلماسی که این پیروزی را رقم زدند. انشاءالله با ادامه این مسیر شاهد پیروزیهای بیشترشان باشیم.
بروگم شوکثافت احمق وبی سوادکودن
یرخی در ایران نیز با نظر ترامپ موافقند و برجام را با ترکمنچای مقایسه میگنند
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
ترامپ به کم راضی نیست به خاطر همین میگه این توافق شرم آوره. ولی برجام چیزه خاصی نداشته الا فروش نفت که پولش نمی تونه از طریق سیستم بانکی منتقل بشه چون تحریمیم. تازه بعد از برجام اوضاع بدتره شده چونکه با گذرنامه ایرانی حساب هم دیگه نمیشه باز کرد. برید حالشو ببرید آقای روحانی!
معلوم نیست چه اتحاد نا نوشته ای بین طیف کیهان و ریاست جمهوری آمریکا و رژیم صهیونیستی برقرار هست
فعلا برو شکست پروژه ویزا ندادنت را جمع کن که یک قاضی فکتو آورد پایین و نشون داد که همه کارهایت غیرقانونی است ،واقعآ شرم آوره که یک کابره ای رئیس جمهور کشور آمریکا بشود.
باتوجه به شخصیت خودشیفته ترامپ واینکه دوست دارد در صدر اخبار باشد حقیر نظری دارم مبنی براینکه اگر چند روزی خبر مهمی از ترامپ در رسانه ها درج نشد شاید قصد حمله دارد ومیخواهد بمب خبری بترکاند.اگر دیدیم چند روزی وی مثل یک رییس جمهور عادی رفتار میکند وکار عجیبی انجام نداده باید اماده حمله نیروهای امریکایی بود.واحتمالا تاسیسات اتمی ونظامی مورد نظر ترامپ خواهد بود.
آقاي ترامپ! ما ايراني ها شاعري بنام سعدي داريم كه مي فرمايد: تا مرد سخن نگفته باشد عيب وهنرش نهفته باشد.
شايد اگر شما رييس جمهور نمي شديد مردم دنيا پي به بيسوادي شما نمي بردند آقاي ترامپ! شما كشوري بنام ايران را در حالي متهم به حمايت از تروريست مي كنيد كه خود قرباني تروريست هاي مورد حمايت شما بودند آقاي ترامپ! از اين جهت مي گويم كه شما بيسواد هستيد كه اگر تاريخ بلد بوديد بخوانيد شايد تا ابد ديگر اين حرف ها را نمي زديد . چون رهبر ايران اسلامي به دست تروريست هاي مورد حمايت شما جانباز شد آقاي ترامپ! حداقل 36000نفر از مردم ايران اعم از زن ،كودك،پير وجوان به دست تروريست هاي منافق مريم ورجوي كه مورد حمايت شما بودند به شهادت رسيدند.
آقاي ترامپ! اين شما بوديد كه 300نفر انسان بي گناه در در آبهاي ساحلي خودش يعني خليج هميشه فارس به شهادت رسانديد،آقاي ترامپ! اين شما بوديد كه 85000نفر سرخپوست را در آمريكا با ويروس نابود كرديد، آقاي ترامپ! اين شما بوديد كه ساعت 10:10:35 كشور ژاپن را مورد هدف بمبهاي اتمي خودتان قرار داديد وباعث كشته شدن ده ها هزار انسان شديد و...........
آقاي ترامپ! پيشنهاد مي كنم كمي علم ودانش بياموزيد تا بفهميد كه جنايتكار وحامي تروريست در دنيا آمريكاست نه كشور ايران
برو کاسب تو که از سیاست چیزی حالیت نیست با ولیت بیا.
از ترامپ می خواهیم به سرزمین جلاله ماب لارستان تشریف بیاورند-درود بر لارستان کبیر.
خب امروز روزي است كه اقاياني كه در ايران گلوي خود را جر دادند كه برجام بايد لغو شود پاسخ همصدايي خود را با امريكا بدهند چرا سالها هر نظر مخالفي را براي اينكه همسو با بعضي نظر ها در امريكا بوده سركوب كرده ايد و حالا كه نظر شما با رييس جمهور امريكا يكي است صدايتان در نمي ايد ؟؟
بیچاره بورس
" مجری فاکس نیوز با اشاره به تحریم های یکجانبه جدید علیه ایران، اقدامات بعدی واشنگتن را جویا شد.
ترامپ در پاسخ گفت: ما هیچ گاه درباره اقدامات احتمالی نظامی صحبت نمی کنیم. یکی از انتقادات وارد به دولت باراک اوباما این بود که قبل از اینکه به موصل یا جای دیگری لشکرکشی کنند، از قبل اطلاع رسانی می کردند. دولت اوباما حتی مکان و تاریخ و ساعت را مشخص می کرد. من به این مسئله اعتقادی ندارم. "

این حرف خطرناکیه. یعنی اگه بخواد حمله کنه، برای غافلگیری اصلاً اطلاع نمیده. از طرفی باعث نگرانی دائمی طرف مقابل میشه. ترامپ جنگ روانی رو شروع کرده.
بيچاره ما كه گول خورديم وارد بورس شديم
وزارت خارجه با ترامپ ارتباط برقرار کند تا سوء تفاهمات برطرف شود .
میشه گفت تندروهای داخلی و تیم ترامپ با هم عملا همسو هستند و کار یکسره می شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان