بازدید 4860
۲
صالحی خبر داد:

ورود ۱۴۹ تن کیک زرد به کشور

رئیس سازمان انرژی اتمی از ورود ۱۴۹ تن کیک زرد به کشور در ۴ محموله پروازی که از هفتم بهمن آغاز شده خبر داد و گفت: آخرین بخش این محموله روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن وارد کشور می‌شود.
کد خبر: ۶۶۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷ 05 February 2017
رئیس سازمان انرژی اتمی از ورود ۱۴۹ تن کیک زرد به کشور در ۴ محموله پروازی که از هفتم بهمن آغاز شده خبر داد و گفت: آخرین بخش این محموله روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن وارد کشور می‌شود.

علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، از ورود 149 تن کیک زرد به کشور در 4 محموله پروازی خبر داد و گفت: از هفتم بهمن امسال اولین محموله از چهار محموله جدید کیک زرد وارد ایران شد که محموله چهارم انشاءالله روز سه‌­شنبه 19 بهمن وارد کشور خواهد شد و جمعاً 149 تن کیک زرد به ذخایر کشور افزوده می‌شود.

وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: همزمان با اجرای برجام و در یک سال گذشته چیزی حدود 210 تن اورانیوم وارد کشور کردیم که یک مقدار از آن در قبال اورانیوم با غنای 3.5 درصدی بود که به خارج فرستاده بودیم.

صالحی افزود: این 149 تن به اضافه 210 تنی که از قبل وارد شده بود جمعا 359 تن می‌شود که براین اساس، این میزان به ذخایر کیک زرد کشور افزوده شده است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آن قسمی که خوردم و گفتم برخی جاها حتی فعالیت‌های هسته‌ای سرعت می‌یابد، یک مورد آن همین است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با یادآوری این نکته که در طول37 سال بعد از انقلاب حتی یک گرم کیک زرد وارد کشور نشده بود، خاطرنشان کرد: الان به لطف الهی با ورود محموله چهارم در روز سه‌شنبه (پس فردا) 359 تن کیک زرد در این فاصله یک ساله وارد کشور شده که براین اساس قریب 60 درصد به ذخایر کیک زردمان اضافه شده است.

مشروح گفت‌وگوی خبرگزاری فارس با رئیس سازمان انرژی اتمی به زودی منتشر می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
تبریک میگیم به مردان دیپلماسی که موادی که قبلا خودمون تولید می کردیم حالا با هزینه هنگفت وارد می کنیم واقعا خیلی نفهمین
کیک زرد قبلن تولید میکردیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر