بازدید 9780

دفاع تمام قد "عمر البشیر" از "عربستان"

کد خبر: ۶۶۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ 05 February 2017
رئیس‌جمهور سودان که بتازگی به عربستان سعودی سفر کرده است، از اتفاق‌نظر و نزدیک بودن دیدگاه‌های دو کشور خبر داد.

به گزارش فارس «عمر البشیر» در مصاحبه با شبکه العربیه، توسعه روابط بین دو طرف سودان و عربستان در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، سرمایه‌گذاری و نظامی را ستود.

البشیر درباره تصمیم سودان برای مشارکت در عملیات موسوم به «طوفان قاطع» علیه یمن، گفت که سودان احساس می‌کند که اوضاع یمن خطری برای آن است.

وی با اشاره به مشارکت مستقیم سودان در عملیات طوفان قاطع و اعزام هواپیماها و نیروهای سودانی به عدن، اظهار داشت که «شماری از نیروها برای انتقال به عربستان و یمن آماده می‌شوند.»

البشیر درباره ایران نیز مدعی فعالیت‌های آن برای ترویج مذهب شیعه در سودان شد و افزود که «خارطوم با جدیت با این موضوع برخورد کرد زیرا ما نمی‌خواهیم مشکلات دیگری به مشکلاتمان افزوده شود و درگیری بین شیعه و سُنی پیش بیاید و برای این منظور مرکز فرهنگی ایران به دلیل فعالیت‌های خطرناک آن بسته شد».

وی تأکید کرد که سودان هرگز اجازه نخواهد داد از خاک این کشور علیه عربستان استفاده شود.

رئیس‌جمهور سودان در ادامه با اشاره به اینکه حضور ایران در سودان حساسیت‌هایی را ایجاد کرده بود، افزود که «در نهایت ما متقاعد شدیم که این فعالیت باید متوقف شود».

وی بار دیگر ادعاهای خود درباره سیطره ایران بر پایتخت چهار کشور سوریه، لبنان، عراق و یمن را تکرار کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۴
کوفتت بشه پولهایی که ایران داد و خوردی و نمکدان را هم شکستی بی معرفت نامرد .خدا از حلقومت درآورد ای عمر بد جنس
ما هم متقاعد شدیم روی کشور سودان و امثال سودان ، دو ریال حساب باز نکنیم.شب درازه و قلندر بیدار.
عمرالبشیر به خاطر کشتن 200000 غیر عرب در دارفور جنایت کار جنگی هست. این جنایتکار با هم ترازهای خودش در رژیم سعودی دستشون به خون بی گناهان در یمن آلوده شده است. ننگ بر البشیر و آل سقوط
این عمر بشیر میخواد پیش شیوخ عرب چاپلوسی کنه و دلار بگیره از این حرفا میزنه
واقعا تا کی باید این اشتباهات را باید انجام دهیم یک روز از سودان یک روزاز بوسنی یک روز از عراق یک روز ....دفاع کرده وپول مردم ایران را به انها بدهیم
این شخص رفیق فابریک احمدی نژاد بود و دوتایی میخواستند به دنیا درس مدیریت بدهند. هیچ چیزی بدتر از این نیست که اختیار یک ملت را به کسی بدهی که لیاقتش کافی نباشد و بدتر از آن به دلیل مسائل جناحی مانع از اعمال و رفتار ناشایستش نشوی
البته شاید متاسفانه کسانی که باید کنترل میکردند خود نیز جزو همین گروه بوده اند .
حیف ان پول وسرمایه ها که دولت ما از جیب مردم برای انها هزینه کرد مثل بوسنی همه اش دود شد وهوا رفت .
حیف اون پولهایی که می بایست در کشور خودمان خرج شود به همچون کشورهایی داده میشود.
اما از نظر عقل سیاسی کار او درست تر است.
چون تا توانست از ایران خورد و حالا با توجه به رقابت ایران و عربستان میخاد از انها هم استفاده کنه
عمر البشیر، اگر سر چهار راه استامبول گدایی کنی که بیشتر گیرت میاد ،نمک دان شکن.
جالبه بازهم نیروهایش را در اختیار عزت الدوری قرار خواهد داد تا عراق و بعد سوریه را ویران کند
زمان زود میگذرد
و حقیقت از پشت ابر سر بر میآورد
با سلام بنده سالها در سودان زندگی کرده ام. در سال 1384 هر دلار معادل 200 دینار یا دو جنیه فعلی بود اما اکنون هر دلار به بیش از 15 جنیه رسیده، اقتصاد سودان با جدایی جنوب از شمال با بحران بی سابقه روبرو شد. در جریان جدایی جنوب این کشور آسیب فراوانی بر آن وارد شد: 8 میلیون از جمعیت جنوب را از دست داد، 650 هزار کیلومتر از خاک خود را در جنوب از دست داد و مساحت 2 میلیون و 500 کیلومتری سودان به 1 میلیون 850 هزار کیلومتر رسید، سرچشمه های رود نیل از اتیوپی و اوگاندا در جنوب (رودهای نیل آبی و سفید) را از دست داد، منابع جنگلی در جنوب را از دست داد و از همه مهمتر بیش از یک سوم نفت خود را از دست داد و میزان تولید نفت سودان با جدایی جنوب از 480 هزار بشکه در روز به 150 هزار بشکه در روز کاهش یافت، برای پیشگیری از بحران بیشتر به سوی اعراب دست دراز کرد تا با کمک مالی آنها بر زخم بحران های اقتصادی خود مرهم گذارد، آنان مشروط بر قطع روابط با جمهوری اسلامی ایران به عمر احمد حسن البشیر رییس جمهور دیکتاتور سودان کمک کردند. در اواسط شهریور 1393 حکومت این کشور مراکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را تعطیل کرد، در بهار سال بعد کلینیک های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را بست و سرانجام روابط دیپلماتیک با ایران را قطع نمود. عمر البشیر در سازمان های بین المللی متهم به نسل کشی است و او به همراه 64 نفر دیگر در دادگاه لاهه متهم به نسل کشی در غرب این کشور یعنی دارفور هستند و حکم بازداشت آنان به پلیس بین الملل صادر شده است.
جمهوری اسلامی ایران از پس از سرنگونی حکومت جعفر نمیری در دوران نخست وزیری صادق المهدی و پس از سرنگونی وی در کودتای نظامی عمر البشیر و مرحوم دکتر حسن ترابی تا سال 1393 کمک های زیادی به دولت و مردم این کشور تقدیم نموده اما البشیر از سویی یک وهابی تکفیری است (شاخه نظامی اخوان المسلمین در سودان) و از سویی دیگر "کاد الفقر أن یکون کفرا" و این فرد به دلیل نیاز شدید به پول عربها با آنان همپالکی شده و به گونه ای سخن می گوید که آنان را خوش آید و پول بیشتری به جیب بزند.
تصور بنده این است که در آینده نزدیکی تکفیری های داعش و سایر تروریست ها، سودان را به عنوان یکی از پایگاه های خود در منطقه انتخاب خواهند کرد، زبرا بندر پورت سودان دقیقا روبروی بندر جده در دریای سرخ قرار دارد و با خاک عربستان فاصله زیادی ندارد، از سویی با مصر همسایگی دارد و مبدأ رود بزرگ نیل است (نیل بزرگ که در وسط خارطوم و روبروی کاخ ریاست جمهوری این کشور از پیوستن دو رود نیل آبی و سفید تشکیل می شود) و این کشور از موقعیت بالای استراتژیک برخوردار است.
برای مردم گرسنش دلار میگیره از عربستان اشکال نداره اذیتش نکنید
بهتره ما هم پامونو یه جای درست بزاریم که حتی صحبت این افرادو درج نکنیم چه برسه دربارش بحث کنیم
پول خیلی کثیف خیلی کارهها می کند البته هرکس هم به فکر ملت خودش است اگر پولهای عربستان به داد مردم این کشور می رسد انها ترجیح می دهند به جای دوستی پول را انتخاب کنند تا رفاه مردم را ایجاد کند و مهر مردم خودش را بخرد
ما هم متقاعد شدیم روی کشور سودان و امثال سودان ، دو ریال حساب باز نکنیم. تادیروز ازگشنگی می مردند وارایران تقاضای کمک ومواد غذائی می کردند. تف برتوای عمرالبشیرکودن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل