بازدید 20362

فرجام کودکی که عکسش جهان را تکان داد

کد خبر: ۶۶۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 05 February 2017
زن امدادگر دانمارکی که سال گذشته با انتشار عکسی از یک پسر نیجریه‌ای، احساسات جهانی را برانگیخته بود، تصویر نخستین روز مدرسه رفتن این کودک را منتشر کرده است.

«العالم» آورده است: در اواخر ماه ژانویه سال ۲۰۱۶، یک امدادگر دانمارکی به یک مأموریت نجات در خیابان‌های نیجریه رفته بود و یک کودک گرسنه را در آستانه مرگ پیدا کرد.

این لحظه که در عکسی فراموش‌نشدنی ثبت شد، نشان می‌دهد که امدادگر بطری آبی را به روی لب‌های این پسربچه می‌گیرد. یک سال بعد همان پسر بعد از بهبود کامل، مدرسه را آغاز کرد و اولین عکس او نشان می‌دهد که تا چه اندازه از چیزی که بود، دور شده است.

«آنژا» که این پسرک را پیدا کرد، نام او را «امید» نهاد. او برای سازمانی کار می‌کند که کودکانی که به آن‌ها برچسب «جادوگر» زده می‌شود و اغلب توسط پدر و مادرشان شکنجه و کشته می‌شوند را نجات می‌دهند. برخی رهبران مذهبی در نیجریه کودکان را متهم به سحر و جادو می‌کنند به امید اینکه راضی کردن والدین آن‌ها تا برای خدمات جن‌گیری استفاده کنند، آنجا و تیمش با پناه دادن به این کودکان با این موضوع مبارزه می‌کنند. نگاهی به تصاویر زیر بیندازید تا ببینید یک سال عشق و مراقبت چطور زندگی تازه‌ای به این کودک داده است.

این کودک از سوی خانواده‌اش بیرون انداخته شده بود. در نخستین تحقیقات مشخص شد اعضای خانواده این پسربچه، او را در کمال بی‌رحمی «نفرین‌شده» دانسته و از خانه بیرونش انداخته بودند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۸
ای کاش همه انسان بودند
یعنی واقعا می ترسید اگه عکس با شلوارک و خالکوبی این بانو رو منتشرکنید چه اتفاقی بیفته که اینجوری ناشیانه فتوشاپیش کردید؟ فعلش مهمتر بوده یا ظاهرش؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
خب پس تو هم به فعلش توجه کن نه به خالکوبی و شلوارک سانسور شده اش.حالا که اونها سانسور شدن نمیشه از کار این بانو درس گرفت؟
چه خوشگله طفلکی..
استغفروا الله
در راه خدا بودن به دین و مذهب نیست که...
در عکس دومی شلوار توریست فتوشاپ شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
بلوز وآستینشم فوتوشاپه!
درود بر انسانیت
و در آينده مثل اوباما ميشه و فرمانفرماي جهان ميگي نه تماشا كن!
در کنار وحشی گری انسانها وقتی این همه مهربانی را می بینی انگار به بشر امیدوار می شوی
بزرگیت و بنازم خدایا. عظمتت رو شکر. جطوری یه بچه رو نجاتش میدی و به دنیا معرفیش می کنی. روسیاهیش هم برای بی عقل هایی که چرت و پرت های جادوگرها رو باور میکنن.
وخانواوهاش مسلمان بودنددددددد
دای جان ناپلئون؛ فوتوشاپ کردن تا یه وقت تصاویر خالکوبی چشای ریز بین شما رو اذیت نکنه و شب بتونی راحت بخوابی!
انسانیت دین و مذهب نمی شناسه ............ درود خداوند بر این زن نیکوکار .
انسانیت حد و مرز نمی شناسد درود بر تو بانوی بزرگ
بعضی دولتمردهای غربی برای چپاول منابع افریقا،اونها را توی این سطح از جهل و جنگ و فقر نگه داشتند و ادعای حقوق بشر هم دارند.بقیه ی دنیا هم ساکت...
طفل معصوم........
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل