بازدید 15421

بی عدالتی در پرداخت های بازنشستگان بیداد می کند/ افزایش سن بازنشستگی، یعنی افزایش بیکاری

متأسفانه سیستم استخدامی و بازنشستگی کشور ما اشکالات اساسی دارد که مهم‌ترین آنها، بی عدالتی در پرداخت‌هاست که باعث شد، پس از ۳۷ سال برای نخستین بار، بازنشستگان لشکری جلوی مجلس اعتراض کنند.
کد خبر: ۶۶۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 05 February 2017
کارمندان و کارگران، سی سال سکه روی سکه می‌گذارند تا بتوانند روزهای پیری خود را با سرخوشی سر کنند؛ اما گویا قلک صندوق‌های بازنشستگی درز پیدا کرده و دیگر کفاف حقوق بازنسشتگان را ندارد و این آب باریکه روزهای پیری، هر روز لاغر‌تر از دیروز می‌شود!

به گزارش «تابناک»، تقریبا روزی نیست که بازنشستگان یکی از  ارگان های کشور جلوی مجلس تجمع اعتراضی برگزار نکند، بیشترین اعتراض این افراد به نحوه پرداخت ها یا به میزان پرداختی است که به آنها پرداخت می شود است.
 
مدیران سازمان بازنشستگی کشور نیز برای جبران ذخیره موجودی این صندوق ها در پی پیدا کردن راهکارهای گوناگون برای بالا بردن سرمایه های خود هستند؛ هر چند تا کنون نیز راهکارهای زیادی نیز پیشنهاد شده، افزایش سن بازنشستگی، یکی از سهل الوصول ترین روش ها برای رسیدن به سرمایه بیشتر است.
 
به عبارت دیگر، مدیران صندوق ها قصد دارند با دریافت حق بازنشستگی بیشتر، کسری بودجه را جبران کنند؛ اما این در حالی است که در روزهای گذشته مجلس شورای اسلامی مصوبه ای برای کاهش سن بازنشستگی زنان در قالب برنامه ششم توسعه روانه شورای نگهبان کرد.

با این حال، مدیران سازمان بازنشستگی اعتقادی به این مصوبه ندارند، به طوری که در روزهای گذشته، مدیر عامل سازمان بازنشستگی کشور در این باره گفته است: سن بازنشستگی در ایران بسیار پایین است، به طوری که میانگین این سن در کشور ما، حدود ۵۱ سال است، حال آنکه میانگین سن بازنشستگی در کشور‌های توسعه یافته برای خانم‌ها ۶۰ سال و برای مرد‌ها حدود ۶۸ سال است. به عبارت دیگر، در کشور ما که نیاز به تخصص بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، نیروهای متخصصی که سال‌ها تجربه کسب کرده‌اند، در اوج بلوغ کاری از کار برکنار و روانه پارک‌ها می‌شوند.

وی در ادامه افزود: برنامه ما این است که بتوانیم، این روند را تغییر دهیم و با افزایش سن بازنشستگی، از بروز چنین کاری جلوگیری کنیم.

هر چند مدیر عامل این صندق، یکی از دلایل انجام این کار را افزایش منابع این صندوق عنوان می‌کند، برخی کار‌شناسان بر این باورند که این کار، تنها پاک کردن صورت مسأله است و در دراز مدت افزایش سن بازنشستگی هم برای بهبود منابع این صندوق کارساز نخواهد بود.

بدهی‌های دولت به صندوق‌های بازنشستگی از سویی و تبدیل شدن شرکت‌های اقتصادی این صندوق‌ها به حیات خلوت دولت‌ها از اساسی‌ترین مشکلات آتیه بازنشستگان به شمار می‌آید. این شرکت‌ها که قرار بود، روزی منبع درآمد این افراد شوند، امروز به بارخاطر شاغلان و بازنشستگان تبدیل شده است.

در همین ارتباط، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک گفته است: متأسفانه سیستم استخدامی و بازنشستگی کشور ما اشکالات اساسی دارد که مهم‌ترین آنها، بی عدالتی در پرداخت‌هاست که باعث شد پس از ۳۷ سال برای اولین بار بازنشستگان لشکری در مقابل مجلس اعتراض کنند.

این نماینده مجلس افزود: هم اکنون صندوق‌های بازنشستگی به تهدیدی برای کشور تبدیل شده‌ و اگر به وضعیت این صندوق‌ها رسیدگی نشود، دو سال دیگر با بحران بزرگی روبه رو خواهیم شد. یکی از دلایلی که باعث شده تا امروز مسئولان بازنشستگی کشور به فکر افزایش سن بازنشستگی باشند، در واقع جلوگیری از این بحران است.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر ورودی این صندوق‌ها کم است و خروجی آن‌ها زیاد. شرکت‌های تحت کنترل این صندوق‌ها نیز در سال های گذشته به دلیل برخی بی کفایتی مدیران آن‌ها، تبدیل به شرکت‌های زیان ده شده‌اند؛ بنابراین اگر بخواهیم فکری به حال بازنشسته‌ها کنیم، باید این صندوق‌ها را تقویت کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: یکی از راهکارهایی که بتوان از این صندوق‌ها حمایت کرد، افزایش سن بازنشستگی در کشور است، اما به نظر می‌رسد، این ساده‌ترین و البته مضر‌ترین راه برای افزایش سرمایه صندوق بازنشستگی کشور است که تبعات زیادی به دنبال خواهد داشت.

خدادای در ادامه گفت: افزایش سن بازنشستگی، یعنی افزایش بیکاری در قشر تحصیل کرده و جوان کشور؛ به عبارت دیگر، اگر تعداد سنوات شاغلان افزایش پیدا کند، به‌‌ همان نسبت از ورود نیروهای جوان به کار کاسته می‌شود، که این علاوه بر هدر دادن انرژی جوانان باعث ایجاد برخی معضلات اجتماعی در میان جوانان می‌شود.

به نظر می‌رسد، در شرایط موجود چند راه برای افزایش سرمایه بازنشستگان وجود دارد؛ نخست اینکه سیستم مدیریتی هلدینگ‌های سازمان بازنشستگی کشور را تقویت کرد و با به کارگیری نیروهای متخصص در مدیریت این سیستم، شرکت‌های زیرمجموعه را به سودآوری رساند، تا سرمایه لازم برای پرداخت به بازنشستگان از این طریق تأمین شود.

دومین راهکار آن اینکه دولت دست از سر این صندوق‌ها بردارد و بدهی‌هایی که به این صندوق دارد، بپردازد تا صندوق‌ها مجبور به فروش اموال و دارایی‌های بازنشستگان شوند. اگر دولت بدهی این صندوق‌ها را بموقع پرداخت کند، قطعا با تزریق سرمایه به شرکت‌های زیر نظر این صندوق، بسیاری از واحد‌های تولیدی به چرخه اقتصادی بازخواهند گشت و با تولید سرمایه از عهده مخارج خود برخواهند آمد.

روش دیگر آنکه باید ملاحظات صندوق‌ها را نیز در نظر گرفت. در سال های اخیر، به دلیل کاهش استخدام‌ها، ورودی افراد به کار با کاهش چشمگیری همراه بوده است. از سوی دیگر، تعداد بازنشستگان افزایش پیدا کرده که این خود باعث بالا رفتن هزینه صندوق‌ها شده است.

همچنین قوانینی وجود دارد که همین افراد اندک در بدو استخدام مجاز می‌شوند تا نوع بیمه خود را انتخاب کنند و همین عامل باعث شده تا بسیاری از مستخدمان دولتی، جذب صندوق‌های تأمین اجتماعی شوند. به نظر می‌رسد، جلوگیری از این کار و ملزم کردن افراد برای عضویت در صندوق‌های بازنشستگی کشوری، یکی از تأثیرگذار‌ترین روش‌ها برای افزایش سرمایه این صندوق‌ها باشد.

با توجه به این گفته‌ها، به نظر می‌رسد، استقلال صندوق‌ها شفافیت مالی، نظارت قوی و کارآمد و اصلاح برخی قوانین از جمله مواردی است که می‌تواند به کمک حال و روز این روزهای صندوق بازنشستگی آید؛ صندوقی که اعتبار آن اجازه سپرده گذاران است و بیش از هر کسی باید منافع این افراد در اولویت قرار گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۵۵
لعنت به این عدالت
پاسخ ها
دلسوز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
عدالت حلقه مفقوده در این کشور است
قابل توجه مسئولین محترم ، سلام و عرض ادب و احترام ، بنده بعنوان یکی از مدیران ارشد یکی از وزارتخانه ها بودم با 32 سال سابقه خدمتی رسمی استخدام کشور در عرصه سازندگی کشور نقش عمده و بسزائی داشتم . و هم اکنون دو میلیون هشتصد هزار تومان دریافت میکنم و هیچگاه این بی عدالتی را در کشور نخواهم بخشید. و دولت و مجلس را گناهکار می دانم . خدایا این بی عدالتی ها در کشور کی تمام میشود. کی برخی از سیاسیون فاسد ، مقام پرست و ثروت اندوز از مقام های خود کناره گیری میکنن یا برکنار می شوند تا افراد پاکدست مسئولیتها رو بعهده بگیرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
به نظر می رسد شما هم جزء مسئولین پر اشتباه بودید خود خبر نداشتید این ویرانی کنونی حاصل عمر شماست که به اشتباه سازندگی می خوانید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
برادر عزیز با دورنمایی که ما می بینیم هیچوفت
من بازنشسته سازمان برنامه سال87 با مدرک دکترا 1/600 هزارتومان میگیرم با پست مدیرکلی هم بازنشست شدم.نگهبان بازنشسته2/200 هزار تومتن اونهم نمیتونه زندگیشو اداره کنه ام تبعیض
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
منم مثل شما هستم متاسفانه حقوق بازنشستگی ابدارچی من بیش از منه که خدا دلعنت کنه هرچی بی عدالتی منم نمی گذرم همسرم همیشه میگفت الان حقوقت بیش از اینها بود کاش ابدارچی بودی . ای مسئولین محترم ایا گوش شنوائی هست . ای مجلسیان ایا گوش شنوائی هست . چرا این تبعیض را رفع نمی کنید چرا یک دکترا یا یک فوق لیسانی انهم مدیرکل از ابدارچی اش کمتر حقوق دریافت کند چرا چرا چرا ؟؟؟؟
غیر عادلانهاست که یک کارگر 2ماه حقوق عیدی ولی یک کارگر قرار دادی مثل کار مند عیدی بگیرد مگر هزینه خرید عید کارمند را نصف قیمت حساب میکنند این حق کشی است
پاسخ ها
بازنشسته
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
کارمند آب و فاضلاب 2میلیون هم عیدی میگیرد. کارمندم هست.
آیا ایشان می دانند که بر خلاف ایران ، کارگزان و کارمندان در غرب در انتخاب پلن بازنشستگی و میزان پرداخت بابت بیمه مخیر هستند؟
در بعضی ادارات و سازمانهای تخصصی کارمند وقتی به سی سال خدمت میرسد تازه اوج کارآمدی و پختگی است که نمی شودبا استخدام پنج شش سال جبران کرد مخصوصا الان با عنایت به ورود عده بیشماری در ده اول انقلاب این اسیب به بدنه بعضی دستگاهها بعلت بی دقتی مسئولین در بازنشسته کردن افراد وارد شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
پژوهشگران معتقدند که کارمندان بالاترين سطح سر زندگي حرفه ای درزمان انجام کار خود را در دهه پنجاه عمر خویش نشان داده واين سرزندگي حرفه ای کارمندان را به عنوان توانايی انجام وظايف همراه با شور و نشاط ، انرژي و صلاحيت و همچنين كسب رضايت از عملكرد كاری خود تعريف كرده اند و مزيت ها و جنبه های منفی به خدمت گرفتن كارمندان با تجربه و پخته در سالهاي اخير را مورد بحث قرار داده وبه این نتیجه رسیده اند که از لحاظ سرزندگي در کاراصولی ، سن بالا نقش مهمي را ايفا مي كند
آیا پس از سی سال کار کردن و حقوق بخور و نمیر انتظار دارید که مردم باز روحیه داشته باشن که تو ادارات و کارخونه ها کار کنند. ما کارگران و کارمندان کی می خواهیم به آرامش و آسایش برسیم.............
شاید هیچ وقت
در دولت اقای خاتمی پدرم که بازنشسته بود فوت کرد و حقوق بازنشستگی مادرم نصف شد .پیگیری کردم گفتند قانون جدید است اگر بازنشسته بمیرد حقوق نصف می شود............
میانگین سن بازنشستگی در کشور‌های توسعه یافته برای خانم‌ها ۶۰ سال و برای مرد‌ها حدود ۶۸ سال است. به این اقا بگویید اولا رشد جمعیت در انجا بسیار پایین است دوم اینکه که میزان بیکاری در انجا پایین است سوم اینکه میزان حقوق انجا نسبت به اینجا خیلی بالاتر است چهارم اینکه در انجا بعد از بازنشستگی استراحت و تفریح میکنند ولی در اینجا دوباره کار میکنند کار میکنند کار میکنند کار میکنند تا زمان قبل از مرگ چون حقوق زمان اشتغالشان اندک است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
متاسفانه برخی از سران و بزرگان اهل مطالعه نبوده و مشخص نیست چگونه به این مدرک و درجه دست پیدا کرده اند.نمی شود یک شرط را از کشوری و شرط دیگر را از کشور دیگری عنوان کرد. شرایط را هم باید سنجید. راحتی و سختی کار و تکنولوژی های مختلف را هم دید.هروقت کارفرماها سختی کار را به طور واقعی بهبود دادند تازه بعد از 10 سال شاید بتوان گفت می شود سن بازنشستگی را افزایش داد.میزان مواجهه با انواع آلاینده ها و آسیب ها و بیماری های شغلی را چطور توجیه می کنید؟ گاهی همان مثل معروف مابین ما و هندی ها را به خاطر می آورم.
خواهشمندم این گونه نظرات نفرمایند این مسئول محترم.

مردم آگاه شده اند.
شما تا اکنون نمی دانستید چه ستمی دارید می کنید معلم بازنشسته با 30 سال سابقه به ئاندازه یک کارمند اداره دیگر همانند سپاه ونیرو انتظامی جهاد واداره برق وکمیته امداد ووررت بهداشت پاداش پایان خدمتشان یک سو م هم نیست حقوق بازنشسته اموزش وپرورش واقعن ستمگرانه است تفاوت وتبعیض تا کجا کاش جایمان با نمایندگان مجلس وودیگران ازنظر حقوق عوض شود ببینیم اینها یک ماه نه 12 روز دوام می ارند خداییش مگر ما همانند انها نیستیم همانند انها زن وبچه نداریم تازه بیماری و... هم داریم عدالت در اشعار وپشت تریبونها زیبا است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
کارمند ساده اداره آب 2برابر ما میگیره!
وجود انواع صندوقهای بازنشستگی یکی از مشکلات این کشور است. صندوق های بانکها، صندوق شرکت نفت، صندوق تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، بانک مرکزی،و خیلی های دیگه که حتی اسمش رو هم نشنیدین. انتقال از یک شغل به شغل دیگر، متضمن تغییر صندوق بازنشستگی و از دست رفتن سابقه کار است یا اینکه با پرداخت مبلغ هنگفتی، سوابق خود را از یک صندوق به صندوق دیگر منتقل کنید، تازه اگر هر دو صندوق مبدا و مقصد موافق باشند. تمام اینها معضلاتی است که نظام بازنشستگی و همچنین درمان این کشور با آن دست به گریبان است. همان طور که صندوقهای بازنشستگی گوناگون داریم، بیمه درمان گوناگون هم داریم، بیمه بانکها، بیمه شرکت نفت، بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی و .....
وجود انواع و اقسام صندوقها و بیمه ها فقط ایجاد کننده بوروکراسی، فساد مالی، اتلاف منابع و سابقه کار کارگران و کارمندان، و هزاران مشکل کوچک و بزرگ دیگر است. همین تفاوت صندوقها و بیمه های باعث ایجاد تفاوت دستمزد و بهره مندی از خدمات پزشکی است. به امید روزی که تمام اینها یکی شوند و عدالت در جامعه برقرار گردد.
من بازنشسته یکی از پردیس های دانشگاه تهران ( دانشکده کشاورزی کرج ) در سال 1381 با مدرک لیسانس بازنشسته شدم و اکنون یک ملیون و پانصد هزارتومان میگیرم
در عید امسال به بازنشستگان همان مقداری که دولت گفته بود بعنوان عیدی دادند و لی به شاغلین تحت عنوان عیدی اضافه کار ( 2 اضافه کار نشسته ) و مامورین نرفته چیزی حددود 3 ملیون تومان دادند چه عدالت خوبی
در اخرهای سی سال درست است که تجربه و تخصص وجود دارد ولی رمق کاری وجود ندارد و افراد خسته بنظر میرسند چه بهتر که نیروهای جوان وارد کارزار شوند تا بهره وری هم بالارود
خداپدراحمدی نژادرابیامرزدکه بااجرای قانون بازنشستگی پیش ازموعداندک فرصت استخدام برای جوانان ایجادکردبخداجوانان فوق لیسانس بیکارمادچار یاس وافسردگی شدیدشده اندوشوربختانه ازسن مجازاستخدام شدنشان هم داردمیگذرد. واقعافکرنمیکنیداوضاع بحرانیست؟
در زمان دولت قبل معلمان خیلی زیادی با سن ۴۰ وحتی پایین تر بازنسسته شدند فقط به خاطر اینکه ۵ سال هم سابقه کار خودش می گذاشت روی سابقه کار اون ها .الان هم همه در غیر انتفاعی ها وبیرون کار می کنند ... این کار ها صندوق ها را بدبخت کرد .الان کسی نیست بگه این پنج سال مفت رو چه حسابی به اینا حقوق می دهند در حالیکه کار نکردند .
در زمان دولت قبل معلمان خیلی زیادی با سن ۴۰ وحتی پایین تر بازنسسته شدند فقط به خاطر اینکه ۵ سال هم سابقه کار خودش می گذاشت روی سابقه کار اون ها .الان هم همه در غیر انتفاعی ها وبیرون کار می کنند ... این کار ها صندوق ها را بدبخت کرد .الان کسی نیست بگه این پنج سال مفت رو چه حسابی به اینا حقوق می دهند در حالیکه کار نکردند .
فقط خواهشا اینجا که برده داری است با غرب مقایسه نکنید البانی فقیر ترین کشور غربی درامد سرانه اش از ما بالاتره.....
آنهایی که حقوق نجومی میگیرند تا جان دارند به اصطلاح کار(برای خودشان) بکنند ما که نهایت دو میلیون با تمام حقوق و مزایای و اضافه کاری درامد داریم بیش از سی سال خدمت نخواهیم کرد.
وقتی بازنشستگان لشگری جمع شن جلوی مجلس ببین اوضاع چقد خرابه خوب پدرصلواتی نیروی جدید استخدام کن ضمنا معمولا اگر کسی تو شغلی 15 سال خدمت کنه برای تجربه زیادم هست 15 سال بعدی روخدمات میده شما نگران بالندگی بعد از 30 سال نباشید
زمانیکه بدون مطالعه وکار کارشناسی لازم ، آقای احمدی نژاد دویست هزار نفر را با بیست وپنج سال خدمت وسی روز حقوق بازنشسته میکند مشخص بود که برای صندوق بازنستگی مشکل ساز خواهد شد وامروز بنده اگر بخواهم داوطلبانه با بیست وپنج روز حقوق بازنشست به ازای بیست وپنج سال خدمت بشوم میگویند نمیشود
دولت بیشترین ظلم در حق کارمندان شاغل کرد.کارمندان زیر خط فقرن.تا کی ظلم
چه بگویم که ناگفتنم بهتراست انچه در ایران بجائی نرسد فریاد است
عدالت اجتماعی اینه که کارگران دوماه حقوق عیدی بگیرن ولی دیگران یک چهارم حقوق عیدی بگیرن.تاکی باید بازنشستگان باحقوق اندک اینطوری بدبختی وعذاب بکشن شروع بازنشستگی مصادف است با کهولت سن و هزینه های درمان بیماری ها ی مختلف ورفتن فرزندان به دانشگاه ازاد وپرداخت شهریه وهزینه عروسی پسرها وفراهم کردن جهیزیه دختران وبیکاری فرزندان باتحصیلات عالیه ووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو =عدالت اجتماعی
آیا باید بازنشسته ها راه بیفتند تو خیابان تا دولت کاری بکند
شرکت ها و کارخانه های تحت مدیریت سازمان بازنشستگی اگر مدیران لایق و غیر اختلاسگر داشته باشند بدون زیان خواهند بود . البته ناگفته نماند که وجود پرسنل بیش از حد خود عامل ویرانگری است
باسلام واحترام به تمام مسئولین ودست اندرکاران، بنده بامدرک لیسانس وحکم مدیریت و26سال سابقه درسال88بازنشسته شدم الان حقوقم1200تومانه، شایدبعضی هابگن خیلیه اماتصورکنیدبااین حقوق یک فرزنددانشجوویک فرزنددانش آموزدبیرستان وگرانیها.....خداشاهده درخردادماه پزشک برام اسکن هسته ای قلب نوشته هنوز نتونستم برم....بیمه تکمیلی هم که خدانصیب نکنه...بخداازشمانخواهم گذشت.... چون برای همه چیزحتی خریدای واجب شرمنده فرزندانم هستم......
قابل توجه مسعولین و نمایندگان مجلس کمیسیون تلفیق بودجه سال 96 من یک نظامی بازنشسته هستم باحقوق یک ملیونو دویست هزار تومن کجای این عدالته 2785 روز ماموریت جنگی عدالت تو این کشور مرده ددر صورتی که سازمان مقابل ما شاید سه یا چهار برابر دریافتی داشته باشند واقعا عدالت اسلامی همینه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من یک کارمند بازنشسته هسم با 1700حقوق الان یارانه من و خانواده ام را قطع کردند ایا این عدالت است
این صندوقهای بازنشستگی سی تا سی و پنج سال حق بیمه میگیرند بعد از بازنشستگی میخواهند ده پانزده سال حقوق بدهند صد تا بهانه می اورند سود این پولهایی که در این سی سال میگیرید را پس چه می کنید.
مقایسه باید همه جانبه باشه. ایا میانگین طول عمر کشور ما با دیگر کشورها یکیه؟ سن بازنشستگی رو ببرید بالا یارو تا بیاد ثمره یک عمر زحمتو که چندرغازه بچشه از دنیا بره؟
همانطور که دولت از ایران خودرو و سایپا و تینمای فوتبال استقلال و پرسپولیس حمایت میکند از بازنشسته ها هم حمایت کند.....
سلام بازنشسته پیش از موعد وزارت کشور با 26 سال سابقه کاری هستم علیرغم گذشت بیش از 17 ماه از صدور حکم بازنشستگی هنوز پرداخت حقوق ماهیانه و به تبع آن بیمه درمانی ام برقرارنشده است و در این مدت هیچکدام از مسئولین محترم وزارتخانه نه تنها پاسخگو نبوده اند بلکه از نحوه گذران زندگی من و خانواده ام نیز کوچکترین سوالی ننموده اند .نمی دانم این شرایط اگر برای شخص و یا وابستگان وزیر محترم کشور پیش می آمد چه اقدامی انجام می دادند . با عنایت به موارد فوق ( گذشت بیش از سه سال و نیم از تاریخ اولین درخواست کتبی برای بازنشستگی پیش ازموعد که به تحقیق در سال آتی موعد بازنشستگی عادی سی ساله نیز فرا می رسید و ... )، لطفاحقوق ماهیانه و... من را پرداخت نمایید.
شاغلین فعلا در ادارات کار های شخصی و با اینترنت بازی می کنند.
من بازنشسته یکی از نیروهای ارتش هستم که سالها در دوران جنگ تحمیلی در جبهه حضور داشتم و پس از 30 سال خدمت با مدرک کارشناسی ارشد و پست شغلی مدیریتی بازنشسته شدم. 2 میلیون حقوق بازنشستگی میگیرم که با توجه به هزینه های روزمره یک زندگی سطح پایین هم کفاف نمیدهد. حال در نظر بگیرید که در ایام خاص نوه و عروس و یا داماد این بازنشستگان از آنان انتظاراتی دارند. چگونه باید آبروی خود را حفظ و با سیلی صورت خود را سرخ نگه دارند؟
این ایده که سن بازشستگی در این برهه از زمان که بعلت بی لیلاقی مسئولین کشور ، بیکاری گریبانگیر جوانان تحصیل کرده شده است ، به هیچ وجه درست نیست . ضمنآ بر هیچ کس پوشیده نیست که بخش اعظمی از شاغلین دستگا ه های دولتی بعلت داشتن رابطه و با پارتی بازی به استخدام در آمده اند ، لکن همین امر دلیل محکمی است که بسیاری از شاغلین ده-بیست سال اخیر داری تخصص لازم برای پیشبرد اهداف دولت ها نیستند و لذا ضرورت دارد که هرجه زودتر از خدمت منفصل شوند .
اصلا میدونید*بازنشسته درخت خشکیده ای است که احتیاج به ابیاری ندارد
بعد از۳۰سال کاروباز نشستگی اگه عمری باشه یه پراید میخریم میریم مسافرکشی
سلام
به گوش مسوولين برسونيد
دراداره ما كارمندان رسمي قطعي كه صندوق بازنشستگي دولت(خدمات درماني) هستند مبلغ مندرج در حكم ميگيرند البته با برخي كسورات - كارمندان پيماني يا قراردادي مبلغ دريافتي(ميانگين دو سال آخر) يعني مبلغ مندرج در حكم بعلاوه اضافه كاري و غيره
همين سال 95 كارمند رسمي با 1.400 بازنشسته شد كارمند قراردادي همتراز چون تامين اجتماعي بود با حقوق بازشستگي 4.800
ما هم ديديم اينجوريه اومديم با 15 سال سابقه اقدام كنيم به تعويض صندوق از خدمات درماني به تامين اجتماعي گفتند بايد 200 ميليون تومان پرداخت نماييد اخه چرا
کار کنان سازمان باز نشستگی ،وقتی برای سوالی از آنها مراجعه میکنی انگار ،با یک آدم جزامی رو برو میشوند ،با اکراه ، نخوت جواب میدهند ،
همين حالا كارمندان با 15 سال سابقه كار بدليل عدم شايسته سالاري و ظلمي كه به كارمندان مي شود كارايي لازم را ندارند.سن بازنشستگي را زياد مي كنند؟چطور است بازنشستگان را بكشند بعد همسران آنها را هم بكشند تا مستمري ندهند و مشكل حل شود.يا اصلا شايد بهتر اين باشد كه خودشان بگذارند و بروند.نه؟
هر بازنشسته ای در خانه دو یا سه جوان بیکار دارد شما لطف کنید جوانان را استخدام کنید تا بار دوش بازنشسته ها سبک شده بخدا توقع دیگری نخواهند داشت شما چرا ازگذشته ها ویا کشور های پیشرفته یاد نمی گیرید
با سلام از بازنشستگی کشوری و لشگری دختران مجردی که ازدواج نکرده و شاغل بخش خصوصی بودند وهستند و یا بازنشسته شده اند حقوق خود را همراه حقوق پدر و گاهی هم مادر بازنشسنه می گیرند و طبق قانون هم هست و از سویی زنانی به ظاهر از همسر جدا شده و دو باره عقد موقت نموده اند و به استناد طلاق حقوق والدین را دریافت می کنند و این قوانین جالب یکی از معضلات صندوق ها است . چرا شرط نمی گذارید که فقط به فرزندان معلول حقوق پدر یا مادر را بدهید و یا مبنای حداقلی پرداخت را برای یک نفر در نظر بگیرید و یا راه های دیگر و ....
خانمها هرچقدر دیرتر بازنشسته بشن و بیشتر کارکنند به نفع صندوقهای بازنشستگی چون زودتر میمیرن و از اونجا که وظیفه بگیرندارند دیگه دریافتی از صندوق ندارند و هرچی پول برای بازنشستگی پرداخت کردن برای این صندوقها ذخیره میشه برای همین با بازنشستگی زنان با 20سال مخالفند
اگرادارات.سازمانهاوارگانهای دولتی مانند بانکها مدیر.رئیس وکارمند که بازنشسته میشود دوباره بکار نگیرند این خود امر بزرگی در سرکارآمدن قشر تحصیل کرده کشور خواهد بود.
حاصل 30 سال خدمت در بدترین نقاط کویری به طبع این خدمت فرزندانی که سایه پدر بالا سرشون نبوده ........ حالا موندم که چرا فکر میکردیم وظیفه ماست که باید با معضلات درگیر باشیم آیا حالا به مشکلات زندگی ما کسی هست نظری داشته باشه ...فقط بقیه این اشتباه ما رو مرتکب نشن هر کس به فکر خودشه البته موقع انتخابات ما خوبیم ....
باسلام کسانیکه سر کلاس ننشسته اند والان دکتر مهندس وزیر وغیره هستند تا مدارکشان در یک محکمه قوی بررسی نشود مشکلات حل نمیشود واین خیانت بزرگی به افراد باسواد واقعی است ما الان افراد با سواد واقعی وغیر واقعی داریم که پستهای مهمی دارند و فقط با رابطه پست گرفته اند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر