بازدید 14036
۳

قاضی‌ای که دستور ترامپ را لغو کرد، کیست؟

کد خبر: ۶۶۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 05 February 2017
کاخ سفید در حال آماده‌سازی برای برای مبارزه با قاضی‌ای است که دستور مهاجرتی دونالد ترامپ را در همه ایالت‌های آمریکا لغو کرده است.
 
به گزارش خبرآنلاین جیمز روبارت، قاضی فدرال در شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا، که در دولت جرج بوش منصوب شده، حکم داده است که دستور اجرایی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور برای منع ورود شهروندان هفت کشور ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن متوقف شود.
 
دستور قضایی جیمز روبارت، یک عقب‌نشینی بزرگ برای دولت دونالد ترامپ است. این دستور دادگاه فدرال، قانونی بودن سیاست‌های ترامپ را با چالش مواجه کرده است. فعلا که دولت آمریکا ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان و همه پناهجویان به آمریکا را متوقف کرده است. هرچند که ترامپ گفته دستور این قاضی لغو می‌شود.
 
اما روبارت در دستور قضایی خود برای لغو دستور مهاجرتی ترامپ نوشت: «دادگاه نتيجه می‌گیرد كه با توجه به وضعيت به وجود آمده، امروز شرايط به گونه‌ای شده است كه بايد در دستور ترامپ دخالت كند تا وظيفه خود را طبق قانون اساسي اجرا کرده باشد.»
 
قاضی روبارت کیست؟
 
جیمز روبارت از سال 2004 قاضی فدرال در دادگاه منطقه‌ای سیاتل در غرب ایالت واشنگتن آمریکا است. از سال 2016 وضعیت او در حالت ارشد قرار گرفت. روبارت سال 1947 در سیاتل به دنیا آمد و تحصیلات خود را در سال 1973 میلادی در دانشکده حقوق جورج تاون به اتمام رساند، او ویراستار مجله حقوق جورج تاون هم بود.
 
در جلسه تایید روبارت به عنوان یک قاضی دولتی، یک سناتور دموکرات از واشنگتن از سخاوتمندی او در خدمات اجتماعی تقدیر کرد.
 
جیمز روبارت رئیس سابق و متولی اصلی خانه کودکان سیاتل است، خانه کودکان سیاتل محلی است که شرایط سلامت روان کودکان و خانواده آنها را تحت کنترل قرار می‌دهد، او همچنین از خانه کودکان واشنگتن حمایت گسترده می کند.
 
این اولین باری نیست که اسمش در خبر می‌آید
 
روبارت سال پیش هم برای این ادعا که در حادثه‌ای پلیس از تعداد زیادی مامور استفاده کرده بود جنجال آفریده بود. بر اساس فیلمی که سال 2016 در سایت دادگاه فدرال پخش شده بود او می گفت: زندگی سیاه‌پوست‌ها مهم است. ولی در تیراندازی پلیس‌ها 41 درصد سیاه‌پوست و 20 درصد سفید پوست‌ کشته شده‌اند.
 
او این حرف را سال 2012 در دادگاهی عنوان کرد که در آن دولت اوباما علیه پلیس سیاتل شکایت کرده بود. بعد از این دادگاه، وزارت دادگستری از پلیس خواست تا در سیاست های خود تغییراتی ایجاد کند.
 
یک سناتور جمهوری‌خواه هم از او تعریف کرده و گفته است که جیمز روبارت خدمات خیریه‌ای برای پناهندگان انجام داده است.
 
سیستم قضایی را وسیله ای برای کمک به مردم می داند
 
چندی پیش بود که او از استفاده کردن از دادگاه ها برای دفاع از مردمی گفت که از حقشان محروم هستند، او در این رابطه گفت: «من افراد زیادی را دیدم که احساس می کنند نظام حقوقی علیه آنها است یا عدالت برای آنها رعایت نشده. از زمان حضور من در این سیستم تلاش کردن به آنها نشان دهم که سیستم حقوقی به نفع آنها است و می تواند فرصتی برای آنها باشد تا جبران مافات کنند. کار کردن با افرادی که یک نیاز فوری دارند و اینکه شما می توانید به آنها کمک کنید، رضایت بخش ترین قسمت حقوق است.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۳
به به به این قوه قضاییه مستقل
سلام . در حیرتم که چرا باید مسلمانی را در غیر مسلمانان ببینیم .
قاضی رابرت , یک جمهوریخواه هستش و جرج بوش ایشون رو به این سمت گذاشتند, و ایشون باخانواده جرج بوش ارتباط خیلی نزدیکی دارند...مقاوت ایشان در مقابله با دستور ترامپ, نتیجه اختلاف شدید بین خانواده بوش و ترامپ هستش و تلافی شکست جب بوش در انتخابات مقدماتی آمریکاست ..اصلا مسله حق و حق خواهی نیست , آقایان احساساتی فکر نکنید , فقط جنگه قدرته و بس....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان