بازدید 1902

اعلام حمایت نماینده چین از روند صلح افغانستان

نماینده ویژه چین در امور افغانستان اعلام کرد که مقامات پکن از روند صلح و آغاز نشست چهارجانبه دولت کابل و طالبان حمایت می‌کنند.
کد خبر: ۶۶۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 05 February 2017

  نماینده ویژه چین در امور افغانستان اعلام کرد که مقامات پکن از روند صلح و آغاز نشست چهارجانبه دولت کابل و طالبان حمایت می‌کنند.

به گزارش تسنیم به نقل از «فیسبوک» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی، «دینگ زی جون» نماینده ویژه چین در امور افغانستان اظهارداشت که کشورش برای ایفای نقش فعال در تامین صلح دولت کابل و طالبان آماده است.

نماینده چین در دیدار با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان اظهارداشت که مقامات پکن تمایل دارند تا نشست‌های چهارجانبه بار دیگر از سر گرفته شود.

رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز در این دیدار گفت دولت کابل برای تحکیم و گسترش روابط با چین تلاش می‌کند.

وی تاکید: دولت افغانستان امیدوار است که چین از نفوذ خود بر پاکستان برای تامین صلح و ثبات در این کشور استفاده کند.

اظهارات عبدالله در حالی مطرح می‌شود که چند ماه قبل، مقامات چینی به «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی این کشور گفته‌ بودند که با دولت کابل در بخشهای نظامی و امنیتی همکاری خواهند کرد.

وزارت دفاع چین نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که برای مبارزه با تروریسم و مواد مخدر همچنین آموزش نظامیان افغان با دولت کابل همکاری می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز پیش از این به «چاینا دیلی» گفته بود که چین می‌خواهد در نشست‌های صلح بین طالبان و دولت افغانستان شرکت کند.

وزارت امور خارجه چین سفر هیئت طالبان را رد نکرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل