بازدید 3779

فروش اموال قاچاق متوقف شد

کد خبر: ۶۶۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 05 February 2017
رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: از تیرماه امسال فروش اموال قاچاق مکشوفه در بازار متوقف شده است.

به گزارش مهر امین دلیری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: در دولت یازدهم فروش اموال تملیکی ١٤١ درصد افزایش داشته؛ ضمن اینکه معضل قاچاق عامل تاثیرگذار در عملکرد سازمان است و وقت مدیران ارشد و میانی سازمان را به خود مشغول کرده اگرچه از تیرماه فروش اموال قاچاق متوقف شده است.

وی افزود: آئین‌نامه صادرات کالاهای قاچاق به زودی اصلاح خواهد شد؛ این در حالی است که در سال قبل، فروش اموال منقول ٢٩٥٦ میلیارد ریال بوده و فروش اموال غیرمنقول نیز به ١٤٣٤ میلیارد ریال رسیده است.

وی تصریح کرد: در پنج ماهه اول سال جاری رشد سریع خوبی در اموال منقول و غیرمنقول داشتیم؛ به نحوی که رشد اموال منقول مناسب بوده و رقم به ٦٦٣ میلیارد ریال بوده و اموال غیرمنقول نیز ٢٣٧ میلیارد ریال بوده است که رشد کل را ٩٠٠ میلیارد ریال را حکایت می کند.

به گفته دلیری، فروش قاچاق در مردادماه متوقف شد، بنابراین در ده ماهه ابتدای امسال فروش اموال منقول ١٠٨٦ میلیارد ریال و اموال غیرمنقول ٣٦٨ میلیارد ریال بوده که کاهش ۵۴.۵ درصد را رقم زده است.

وی اظهار داشت: در سال ٩٤، امحای کالاهای قاچاق در کنار استرداد و اعانه ها رشد داشت ولی انبارها مملو از کالاهای قاچاق است که تعیین تکلیف نشده است.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: برای معضلاتی که سازمان دچار آن شده تمهیداتی اندیشیده شده به نحوی که کشفیات قاچاق افزایش یافته ولی مشکلات خاص خود را دارد. در این میان تلاش شده کالهای متروکه و غیرقاچاق را تعیین تکلیف کنیم. این در حالی است که کالاهای متروکه ظرفیت زیادی را برای سازمان ایجاد می کند و در حدود ٤٠٠ میلیارد ریال به زودی فروخته خواهد شد و ٦٠٠ میلیارد ریال نیز هم اکنون دارای مشتری است.

وی با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده برای فروش الکترونیکی اموال غیرمنقول و منقول خاطرنشان کرد: بیش از ٧٦ درصد فروش ها از طریق الکترونیکی به فروش می رسد.

وی افزود: کالاهای سازمان را متروکه، قاچاق، ضبطی قضایی و ضبطی گمرکی است که تعیین تکلیف می شوند و فرایند فروش آنها متفاوت است.

دلیری گفت: تمامی کالاهای وارده به انبارها ضبط خواهد شد که بر این اساس کنترل ٩٠ درصدی روی آنها صورت می گیرد؛ این در حالی است که پلمپ الکترونیکی نیز به صورت پایلوت انجام شده و اگر این سامانه به تولید انبوه برسد، بسیار حائز اهمیت خواهد بود همچنین سامانه صدور حواله الکترونیکی، واترمارک نیز طراحی شده است.

وی ورود به بورس کالا برای فروش اموال را از جمله دیگر دستاوردهای سازمان دانست و خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک تنوع کالایی را در بورس کالا شاهد خواهیم بود؛ ضمن اینکه خودرو هم وارد بورس می شود.

دلیری گفت: بورس کالا مسیری مطمئن برای فروش کالاها است؛ در عین حال اتصال ما به سازمانهای مرتبط از جمله گمرک نیز در دستور کار قرار گرفته و استانهای هرمزگان و تهران اکنون زیر بار این سامانه قرار گرفته است؛ البته مبارزه با قاچاق نیازمند سامانه های هوشمند است.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: دستورالعمل صادرات و امحا نیز به تصویب رسیده و ابلاغ شده و اکنون امحای کالاهای قاچاق روش خاص خود را دارد و این موضوع در حال اجرایی شدن است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان