بازدید 5841

عملیات امدادونجات کوهنوردان در لواسان

مدیرکل بحران استانداری تهران با اشاره به آخرین جزییات سقوط بهمن در دشت هویج افجه لواسان گفت: از میان چهار کوهنوردی که دچار حادثه شده بودند تنها پیکر دو نفر کشف شده و جست‌وجو برای یافتن دو کوهنور دیگر ادامه دارد.
کد خبر: ۶۶۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸ 04 February 2017
مدیرکل بحران استانداری تهران با اشاره به آخرین جزییات سقوط بهمن در دشت هویج افجه لواسان گفت: از میان چهار کوهنوردی که دچار حادثه شده بودند تنها پیکر دو نفر کشف شده و جست‌وجو برای یافتن دو کوهنور دیگر ادامه دارد.

هادی رحمتی در گفت‌وگو با تسنیم «پویا»؛ درباره آخرین وضعیت کوهنوردان مفقود شده در بهمن دشت هویج منطقه افجه شهرستان لواسان اظهار کرد: متاسفانه چهار نفر از کوهنوردان ساکن قزوین که برای کوهنوردی به منطقه افجه در لواسان آمده بودند در ساعتهای گذشته بر اثر ریزش بهمن دچار حادثه شدند .

وی ادامه داد: بعد از این حادثه نیروهای امدادی به‌سرعت به محل حادثه اعزام شدند و بعد از جست‌وجوهای زیاد توانستند پیکر دوتن از این کوهنوردان را بیابند؛ جست‌وجوی عوامل امدادی برای یافتن دو کوهنورد دیگر همچنان با جدیت ادامه دارد.

مدیرکل بحران استانداری تهران  درباره اینکه چرا طی روزهای گذشته حوادثی همچون سقوط بهمن و درگذشت تعدادی از هموطنان در جاده آبعلی و افجه به وقوع پیوست، عنوان کرد: تمامی هموطنانی که در روزهای برفی زمستان قصد عبور و مرور از جاده‌های کوهستانی را دارند و یا به قصد تفریح به کوهستان سفر می‌کنند باید به نکات ایمنی و اطلاعیه‌های صادر شده دقت ویژه‌ای داشته باشند.

رحمتی ادامه داد: مردم باید حتی‌المقدور از سفرهای غیرضروری در روزهای برفی و یا ایامی که در مورد آن اطلاع‌رسانی می‌شود خودداری کنند، چرا که این کار باعث خواهد شد تا سلامتی آنها به خطر نیفتد.

وی تصریح کرد : افرادی هم که قصد ورزش و یا کوهنوردی در فصل زمستان را دارند باید تمامی امکانات از جمله GPS یا ردیاب را به همراه داشته باشند؛ یا اینکه درباره عزیمت خود به کوهستان، نزدیکان را مطلع کنند.

مدیرکل بحران استانداری تهران با بیان اینکه مردم باید نسبت به سفرهای زمستانی آگاهی لازم را کسب کنند، گفت:  تمامی کسانی که به ضرورت، قصد سفر در محورهای برف گیر را دارند باید ایمنی کامل خودروهای خود را مدنظر قرار دهند و به هیچ وجه بدون ایمنی و یا تمهیدات تعیین شده سفر نکنند.

رحمتی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی به مردم باید نهادینه شود؛ البته شاهدیم که طی سالهای گذشته در مواقع ضروری اطلاع‌رسانی به مسافران انجام می‌گیرد، اما با همه این اوصاف برخی مردم بدون ایمنی و امکانات در جاده‌های برفگیر تردد دارند.

وی به مشکلات پیش آمده در برخی جاده‌های کوهستانی طی روزهای گذشته اشاره کرد و یادآور شد: تعدادی  از مردم با وجود اطلاع‌رسانی‌های مسئولان، رسانه‌ها و سازمان هواشناسی در جاده‌های شمالی حضور یافته بودند و شاهد بودیم که به سفر مبادرت کردند اما دچار مشکلاتی شدند؛ در شامگاه پنجشنبه  ما توانستیم چهار هزار نفر را در فیروزکوه، هزار نفر را در دماوند، و 250 نفر را در جاده هراز اسکان دهیم که البته این تعداد به غیر از افرادی بود که در خودروهای خود مانده بودند.

رحمتی اظهار کرد: امیدواریم تمامی  مردم و مسافرانی که قصد سفر در ایام زمستانی و بارشی را دارند به نکات ضروری مطرح شده در رسانه‌ها توجه کنند تا خدای ناکرده دچار مشکلات عدیده نشوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار