بازدید 3037

مجلس از ساماندهی صرافی ها حمایت می کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی صرافی ها از جهت حداقل کفایت سرمایه،چه کسانی بتوانند مجوز تاسیس صرافی داشته باشند،درکدام شهر چند صرافی وجود داشته باشد و به هر صرافی چقدر دلار داده شود،صورت گیرد.
کد خبر: ۶۶۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 04 February 2017
محمد حسن نژاد گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،درباره ساماندهی صرافی ها و نقش برخی از آن ها در نوسانات بازار ارز گفت:ساماندهی صرافی ها به این معنا است که فردی  10 میلیارد سرمایه صرافی دارد و فرد دیگری همان صرافی را با 100 میلیون سرمایه دایر کرده است،صاحب یک صرافی مدرک دکترای مدیریت مالی دارد،اما یک نفر مدرک سیکل هم ندارد.

نماینده مردم مرند و جلفا درمجلس شورای اسلامی افزود:ساماندهی صرافی ها از این جهت که حداقل کفایت سرمایه چقدر باشد،چه کسانی بتوانند مجوز تاسیس صرافی داشته باشند،درکدام  شهر چند صرافی وجود داشته باشد و به هر صرافی چقدر دلار  داده شود،صورت گیرد؛بسیار خوب است و باید نظام مند شود و ما در مجلس نیز از آن حمایت می کنیم.

پائین تر آمدن و بالاتررفتن قیمت دلار از قیمت فعلی منطق ندارد

حسن نژاد در پاسخ به این سئوالی درخصوص دخالت برخی صرافی ها در نوسانات نرخ ارز گفت:از آنجاکه دراین باره آمار رسمی از مراجع قانونی به دست ما نرسیده  و حکمی نیز صادر نشده است؛ما هرچه بگوییم  نشر اکاذیب محسوب می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص صحبت های اخیر رئیس کل بانک مرکزی درباره پائین نگه داشتن قیمت دلار تصریح کرد:قیمت دلار باید کاهش پیدا می کرد؛این اتفاق افتاد هرچند که بالارفتن یا پائین آمدن قیمت دلار مهم نیست؛بلکه ثبات آن مهم است و نرخ ارز باید با همین عددی که وجود دارد،تثبیت شود؛چراکه پائین تر آمدن و بالاتررفتن قیمت دلار از قیمت فعلی منطق ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار