بازدید 3214
۱

مدیریت حج به سازمان کنفرانس اسلامی واگذار شود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صدور ویزا برای حجاج ایرانی بر اساس عزت باشد عنوان کرد: مدیریت حج به سازمان کنفرانس اسلامی واگذار شود.
کد خبر: ۶۶۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 04 February 2017
علی بختیار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان برای حضور زوار ایرانی در مراسم حج اظهار داشت: شاید بهترین پیشنهادی که باید در سازمان کنفرانس اسلامی مطرح شود، این است که مراسم حج شورایی و توسط کشورهای اسلامی اداره شود.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: مناسک حج متعلق به یک کشور نیست، تمامی کشورهای اسلامی می خواهند بدون دغدغه و امنیت خاطر در خانه خدا حضور پیدا کنند.

وی گفت: در مناسکی که وحدت بین جهان اسلام را به نمایش می گذارد باید به موضوعات و نکات مهمی دقت شود بنابراین لازم است که جهان اسلام وحدت را به رخ جهانیان بکشاند با این حساب بهترین پیشنهاد این است که سازمان کنفرانس اسلامی برگزار کننده مراسم حج باشد.

این نماینده افزود: مذاکراتی برای انجام مراسم حج در حال انجام است اما از آنجایی که محتوای مذاکرت بر اینکه سازمان کنفرانس اسلامی برگزار کننده باشد نیست، باید این موضوع را از سطح بالاتری مطرح و پیگیری کنیم.

بختیار تاکید کرد: اگر چنین کاری انجام شود می توانیم در جهت بهبود این مناسک و جهان سازی مراسم حج اقدامات جدی تری انجام دهیم.

وی در خصوص نحوه صدور ویزا برای زائران ایرانی در شرایطی که سفارت عربستان در ایران بسته شده است، عنوان کرد: یکی از مواردی که در مذاکرات حج باید به آن پرداخت نحوه صدور روادید برای زائران ایرانی است و باید در این امر عزت ملت ایران در نظر گرفته و تمام شرایط برای تامین امنیت و انجام مناسک در قابل حج ابراهیم لحاظ شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با وجود اینکه مقامات ایرانی بر شروط حضور حجاج ما تاکید دارند اما به نظر می رسد دولت ریاض قصد برآورد کردن شروط ما را ندارد در این وضعیت توصیه می شود دولت انجام سفر به خانه  خدا را تا حفظ و امنیت عزت ایرانی انجام ندهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مگر به این آسانی است برادر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس